![]() |
De wel bekende baard in de keel...!
Hallo iedereen...
Er zijn al enorm veel vragen over de baard in de keel.. maar toch had ik er nog een vraagje over. Als ik al +- 1 jaar de baard in me keel heb. En ik nooit meer oversla enzo. ben ik er dan totaal van af oftwel; is me stem volledig ontwikkeld nu? Want ik kan nu alsnog niet meer mooi zingen.. wat ik wel kon VOOR dat de baard in de keel kwam. Dus mijn uiteindelijke vraag: Is na 1 jaar je stem volledig ontwikkeld? En kan ik dan nog wel zingen zoals eerst, of ben ik er voorgoed vanaf? |
ik heb gehoord na een jaar dat je stem dan eigenlijk stabiel blijft en niet meer of erg weinig veranderd .... ik weet er wel niet zo veel van maar het is alleen wat ik er van gehoord heb! (:
|
Je stem is pas volledig ontwikkeld rond je 21e. Bij jongens zit er een wat heftigere stembreuk, en daarna is je stem wel zo stabiel dat je alweer een beetje kunt gaan oefenen met zingen, maar als je serieus wilt gaan zingen dan moet je echt niet voor je 19e beginnen met intensieve training. Dat geldt voor zowel jongens als meisjes.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is die nu heel slecht bezig? :p |
Ik ben nu 17 en heb al minimaal 3 jaar de baard in de keel, mijn stem slaat soms nog wel over hoor! :P
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Whisky drinken. Uit de geschiedenis is wel gebleken dat je stem alleen maar vooruit kan gaan als je veel whisky drinkt (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
jaa maar dat gaat over negens meer over, van buiten een rondje lopen kun tegenwoordig kanker krijgen zeggen ze..
ik heb redelijk vroeg de baard in mijn keel gekregen..toch slaat hij nog af en toe over..of dat ligt aan mij kan ook maargoed:P vind t wel grappig =) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en verder heb ik het idee dat je stem een beetje vooraf bepaald is, je kan er misschien altijd aan werken, en kleine verbeteringen veroorzaken? |
Nouja, je hebt zelf natuurlijk ook gewoon veel invloed op hoe hoog of laag je praat. De grenzen daarvan zijn genetisch bepaald, maar je kunt gewoon zelf oefenen met hoger of lager praten en dat gebeurt ook onbewust, afhankelijk van je omgeving. Zo praten vrouwen tegenwoordig gemiddeld een halve octaaf lager dan in de jaren '50.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07. |