Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   De wel bekende baard in de keel...! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1853467)

boy1995 14-02-2012 20:54

De wel bekende baard in de keel...!

Hallo iedereen...

Er zijn al enorm veel vragen over de baard in de keel.. maar toch had ik er nog een vraagje over. Als ik al +- 1 jaar de baard in me keel heb. En ik nooit meer oversla enzo. ben ik er dan totaal van af oftwel; is me stem volledig ontwikkeld nu? Want ik kan nu alsnog niet meer mooi zingen.. wat ik wel kon VOOR dat de baard in de keel kwam.

Dus mijn uiteindelijke vraag: Is na 1 jaar je stem volledig ontwikkeld? En kan ik dan nog wel zingen zoals eerst, of ben ik er voorgoed vanaf?

Greenscarfed 14-02-2012 20:57

ik heb gehoord na een jaar dat je stem dan eigenlijk stabiel blijft en niet meer of erg weinig veranderd .... ik weet er wel niet zo veel van maar het is alleen wat ik er van gehoord heb! (:

fizzle-fluffy 14-02-2012 23:56

Je stem is pas volledig ontwikkeld rond je 21e. Bij jongens zit er een wat heftigere stembreuk, en daarna is je stem wel zo stabiel dat je alweer een beetje kunt gaan oefenen met zingen, maar als je serieus wilt gaan zingen dan moet je echt niet voor je 19e beginnen met intensieve training. Dat geldt voor zowel jongens als meisjes.

InfoBoy 14-02-2012 23:57

Citaat:

boy1995 schreef: (Bericht 32358649)
Hallo iedereen...

Er zijn al enorm veel vragen over de baard in de keel.. maar toch had ik er nog een vraagje over. Als ik al +- 1 jaar de baard in me keel heb. En ik nooit meer oversla enzo. ben ik er dan totaal van af oftwel; is me stem volledig ontwikkeld nu? Want ik kan nu alsnog niet meer mooi zingen.. wat ik wel kon VOOR dat de baard in de keel kwam.

Dus mijn uiteindelijke vraag: Is na 1 jaar je stem volledig ontwikkeld? En kan ik dan nog wel zingen zoals eerst, of ben ik er voorgoed vanaf?

Hoi! Een zangcoach kan je er alles over vertellen. Ik zou daar eens vragen. Succes in ieder geval!

bierkoning 15-02-2012 12:31

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 32359154)
Je stem is pas volledig ontwikkeld rond je 21e. Bij jongens zit er een wat heftigere stembreuk, en daarna is je stem wel zo stabiel dat je alweer een beetje kunt gaan oefenen met zingen, maar als je serieus wilt gaan zingen dan moet je echt niet voor je 19e beginnen met intensieve training. Dat geldt voor zowel jongens als meisjes.

als je een bass stem wil hebben moet je vooral veel drinken en roken, daar wordt je stem heerlijk zwaar van ;)

fizzle-fluffy 15-02-2012 14:12

Citaat:

bierkoning schreef: (Bericht 32359736)
als je een bass stem wil hebben moet je vooral veel drinken en roken, daar wordt je stem heerlijk zwaar van ;)

Een lage stem krijg je van veel testosteron tijdens je puberteit. Van veel drinken en roken krijg je vooral een rauwere stem en een slechtere conditie. ;)

bierkoning 15-02-2012 14:24

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 32360040)
Een lage stem krijg je van veel testosteron tijdens je puberteit. Van veel drinken en roken krijg je vooral een rauwere stem en een slechtere conditie. ;)

dat begrijp ik mijn lieve fizzle, maar bedankt voor de tip :)

DeZiekeGnoe 15-02-2012 18:42

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 32359154)

Hmm. Mijn zusje van 16 krijgt nu twee jaar zangles. Of ze serieus zingt betwijfel ik, maar zij vind in elk geval van wel. :D

Is die nu heel slecht bezig? :p

-Richard- 15-02-2012 20:01

Ik ben nu 17 en heb al minimaal 3 jaar de baard in de keel, mijn stem slaat soms nog wel over hoor! :P

fizzle-fluffy 16-02-2012 07:58

Citaat:

bierkoning schreef: (Bericht 32360086)
dat begrijp ik mijn lieve fizzle, maar bedankt voor de tip :)

:cool: In een topic als deze moet ik toch een beetje betweterig doen he? :bloos:

Citaat:

LeMiserable schreef: (Bericht 32360884)
Hmm. Mijn zusje van 16 krijgt nu twee jaar zangles. Of ze serieus zingt betwijfel ik, maar zij vind in elk geval van wel. :D

Nee hoor, voor meisjes is dat sowieso geen probleem omdat de stembreuk heel langzaam gaat. Alleen zal ze nu niet zoveel kunnen opbouwen als ze over 4 jaar zal kunnen. ;)

Sarah 16-02-2012 08:30

Citaat:

LeMiserable schreef: (Bericht 32360884)

Ik denk ook niet dat 1 x per week (?) zangles valt onder 'intensieve training' :p

Reverend 16-02-2012 11:17

Whisky drinken. Uit de geschiedenis is wel gebleken dat je stem alleen maar vooruit kan gaan als je veel whisky drinkt (Y)

InfoBoy 16-02-2012 16:58

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32362111)
Whisky drinken. Uit de geschiedenis is wel gebleken dat je stem alleen maar vooruit kan gaan als je veel whisky drinkt (Y)

Tot je keelkanker krijgt..

DAH 16-02-2012 22:34

Citaat:

InfoBoy schreef: (Bericht 32362854)

Keelkanker van whiskey? Eerder van sigaren, zou ik denken...

Sarah 17-02-2012 08:01

Citaat:

DAH schreef: (Bericht 32363959)
Keelkanker van whiskey? Eerder van sigaren, zou ik denken...

Zowel roken als langdurig overmatig alcoholgebruik verhogen de kans op strottehoofdkanker. De combinatie heeft een versterkend effect.

Carbi 17-02-2012 08:44

jaa maar dat gaat over negens meer over, van buiten een rondje lopen kun tegenwoordig kanker krijgen zeggen ze..
ik heb redelijk vroeg de baard in mijn keel gekregen..toch slaat hij nog af en toe over..of dat ligt aan mij kan ook maargoed:P
vind t wel grappig =)

Reverend 17-02-2012 12:42

Citaat:

InfoBoy schreef: (Bericht 32362854)

Je krijgt van alles kanker. Whisky drinken lijkt me toch een van de leukere manieren om kanker op te lopen.

InfoBoy 18-02-2012 23:16

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 32364191)
Zowel roken als langdurig overmatig alcoholgebruik verhogen de kans op strottehoofdkanker. De combinatie heeft een versterkend effect.

Dank u.

bierkoning 21-02-2012 13:09

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 32361895)
:cool: In een topic als deze moet ik toch een beetje betweterig doen he? :bloos:

jij mag dat :)!

en verder heb ik het idee dat je stem een beetje vooraf bepaald is, je kan er misschien altijd aan werken, en kleine verbeteringen veroorzaken?

Sarah 21-02-2012 13:28

Nouja, je hebt zelf natuurlijk ook gewoon veel invloed op hoe hoog of laag je praat. De grenzen daarvan zijn genetisch bepaald, maar je kunt gewoon zelf oefenen met hoger of lager praten en dat gebeurt ook onbewust, afhankelijk van je omgeving. Zo praten vrouwen tegenwoordig gemiddeld een halve octaaf lager dan in de jaren '50.

Reverend 21-02-2012 15:50

Citaat:

InfoBoy schreef: (Bericht 32368450)
Dank u.

No prob

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.