Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2012, 20:54
boy1995
boy1995 is offline
Hallo iedereen...

Er zijn al enorm veel vragen over de baard in de keel.. maar toch had ik er nog een vraagje over. Als ik al +- 1 jaar de baard in me keel heb. En ik nooit meer oversla enzo. ben ik er dan totaal van af oftwel; is me stem volledig ontwikkeld nu? Want ik kan nu alsnog niet meer mooi zingen.. wat ik wel kon VOOR dat de baard in de keel kwam.

Dus mijn uiteindelijke vraag: Is na 1 jaar je stem volledig ontwikkeld? En kan ik dan nog wel zingen zoals eerst, of ben ik er voorgoed vanaf?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 20:57
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
ik heb gehoord na een jaar dat je stem dan eigenlijk stabiel blijft en niet meer of erg weinig veranderd .... ik weet er wel niet zo veel van maar het is alleen wat ik er van gehoord heb! (:
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 23:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je stem is pas volledig ontwikkeld rond je 21e. Bij jongens zit er een wat heftigere stembreuk, en daarna is je stem wel zo stabiel dat je alweer een beetje kunt gaan oefenen met zingen, maar als je serieus wilt gaan zingen dan moet je echt niet voor je 19e beginnen met intensieve training. Dat geldt voor zowel jongens als meisjes.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Hallo iedereen...

Er zijn al enorm veel vragen over de baard in de keel.. maar toch had ik er nog een vraagje over. Als ik al +- 1 jaar de baard in me keel heb. En ik nooit meer oversla enzo. ben ik er dan totaal van af oftwel; is me stem volledig ontwikkeld nu? Want ik kan nu alsnog niet meer mooi zingen.. wat ik wel kon VOOR dat de baard in de keel kwam.

Dus mijn uiteindelijke vraag: Is na 1 jaar je stem volledig ontwikkeld? En kan ik dan nog wel zingen zoals eerst, of ben ik er voorgoed vanaf?
Hoi! Een zangcoach kan je er alles over vertellen. Ik zou daar eens vragen. Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 12:31
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Je stem is pas volledig ontwikkeld rond je 21e. Bij jongens zit er een wat heftigere stembreuk, en daarna is je stem wel zo stabiel dat je alweer een beetje kunt gaan oefenen met zingen, maar als je serieus wilt gaan zingen dan moet je echt niet voor je 19e beginnen met intensieve training. Dat geldt voor zowel jongens als meisjes.
als je een bass stem wil hebben moet je vooral veel drinken en roken, daar wordt je stem heerlijk zwaar van
Oud 15-02-2012, 14:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
als je een bass stem wil hebben moet je vooral veel drinken en roken, daar wordt je stem heerlijk zwaar van
Een lage stem krijg je van veel testosteron tijdens je puberteit. Van veel drinken en roken krijg je vooral een rauwere stem en een slechtere conditie.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 14:24
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Een lage stem krijg je van veel testosteron tijdens je puberteit. Van veel drinken en roken krijg je vooral een rauwere stem en een slechtere conditie.
dat begrijp ik mijn lieve fizzle, maar bedankt voor de tip
Oud 15-02-2012, 18:42
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Hmm. Mijn zusje van 16 krijgt nu twee jaar zangles. Of ze serieus zingt betwijfel ik, maar zij vind in elk geval van wel.

Is die nu heel slecht bezig?
Oud 15-02-2012, 20:01
-Richard-
-Richard- is offline
Ik ben nu 17 en heb al minimaal 3 jaar de baard in de keel, mijn stem slaat soms nog wel over hoor!
Oud 16-02-2012, 07:58
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
dat begrijp ik mijn lieve fizzle, maar bedankt voor de tip
In een topic als deze moet ik toch een beetje betweterig doen he?

Citaat:
Hmm. Mijn zusje van 16 krijgt nu twee jaar zangles. Of ze serieus zingt betwijfel ik, maar zij vind in elk geval van wel.

Nee hoor, voor meisjes is dat sowieso geen probleem omdat de stembreuk heel langzaam gaat. Alleen zal ze nu niet zoveel kunnen opbouwen als ze over 4 jaar zal kunnen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2012, 08:30
Verwijderd
Citaat:

Ik denk ook niet dat 1 x per week (?) zangles valt onder 'intensieve training'
Met citaat reageren
Oud 16-02-2012, 11:17
Verwijderd
Whisky drinken. Uit de geschiedenis is wel gebleken dat je stem alleen maar vooruit kan gaan als je veel whisky drinkt
Met citaat reageren
Oud 16-02-2012, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Whisky drinken. Uit de geschiedenis is wel gebleken dat je stem alleen maar vooruit kan gaan als je veel whisky drinkt
Tot je keelkanker krijgt..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2012, 22:34
DAH
DAH is offline
Citaat:
Keelkanker van whiskey? Eerder van sigaren, zou ik denken...
Oud 17-02-2012, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Keelkanker van whiskey? Eerder van sigaren, zou ik denken...
Zowel roken als langdurig overmatig alcoholgebruik verhogen de kans op strottehoofdkanker. De combinatie heeft een versterkend effect.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 08:44
Carbi
Carbi is offline
jaa maar dat gaat over negens meer over, van buiten een rondje lopen kun tegenwoordig kanker krijgen zeggen ze..
ik heb redelijk vroeg de baard in mijn keel gekregen..toch slaat hij nog af en toe over..of dat ligt aan mij kan ook maargoed
vind t wel grappig =)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Je krijgt van alles kanker. Whisky drinken lijkt me toch een van de leukere manieren om kanker op te lopen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Zowel roken als langdurig overmatig alcoholgebruik verhogen de kans op strottehoofdkanker. De combinatie heeft een versterkend effect.
Dank u.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 13:09
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
In een topic als deze moet ik toch een beetje betweterig doen he?
jij mag dat !

en verder heb ik het idee dat je stem een beetje vooraf bepaald is, je kan er misschien altijd aan werken, en kleine verbeteringen veroorzaken?
Oud 21-02-2012, 13:28
Verwijderd
Nouja, je hebt zelf natuurlijk ook gewoon veel invloed op hoe hoog of laag je praat. De grenzen daarvan zijn genetisch bepaald, maar je kunt gewoon zelf oefenen met hoger of lager praten en dat gebeurt ook onbewust, afhankelijk van je omgeving. Zo praten vrouwen tegenwoordig gemiddeld een halve octaaf lager dan in de jaren '50.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Dank u.
No prob
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten