![]() |
tekenbeet?
Hallo,
ik heb een vraagje hoe kun je een tekenbeet herkennen. Want ik heb een hele grote rode vlek op m'n been. En ga toch echt twijfelen, want dacht eerst dat het door een neefje kwam, omdat het ongeveer 1 ½ week begon te jeuken en een klein bultje was net als wat je van een neefje krijgt, maar zo'n grote rode plek krijg ik anders nooit. Want het viel mij woensdag ineens op, ik had zo'n last van m'n been kon er amper op lopen, en sinds woensdag is hij al een stuk groter geworden. |
Als het een tekenbeet is zie je er meestal niet zoveel van, tenzij je van die teek de ziekte van Lyme hebt opgelopen. In dat geval heb je niet 1 grote rode plek, maar meestal iets als dit:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._PHIL_9875.jpg Als je dit ziet mag je direct naar de huisarts voor een antibioticakuur (Y) het kan best zijn dat het een muggenbeet is, of van een ander beestje. Als dat in een spier ofzo zit kan het heel pijnlijk worden en ook heel dik en rood! Heb je er sinds woensdag ook veel aan gezeten? Daar wordt het natuurlijk ook veel roder van ;). Als je twijfelt zou ik voor de zekerheid wel even langs de huisarts gaan, in dit geval toch beter een keer te veel dan te weinig. |
Als je geen teek ziet zitten, is het waarschijnlijk geen tekenbeet. Tenzij het er inderdaad als bovenstaand uitziet.
|
Citaat:
Nee ik heb er niet veel aangezeten, maar dat al groter wordt vind ik zo raar. en dat het vorige week gewoon leek als het een neefje bult was en zo klein, en nou gewoon ineens zo groot. Het ziet er niet zo uit als op de foto met die kring er op heen |
kan je een foto maken van de vlek en die posten? zo op afstand is het anders érg lastig om te bepalen wat het is.
|
even als achtergrondinformatie voor mensen die zich afvragen waarom TS wordt gebeten door haar neefjes: in Drente en mogelijk ook in andere streken worden muggen 'neefjes' genoemd.
|
Dat vroeg ik mij inderdaad af. :D Dankjewel Sarah (y)
|
Kan een allergische reactie zijn op een muggenbeet
|
in geval van een muggenbeet ff naar de kruidvat, daar hebben ze zalf die azaron heet, en die vind ik altijd erg fijn werken, ik krijg ook altijd grote rode vlekken als ik een muggenbeet heb op mijn benen maar meestal zorgt die zalf in elk geval voor minder jeuk.
|
1 Bijlage(n)
Haha, ja zo'n mug heet hier neefje :P
Ik denk niet dat je het goed kan zien op de foto, Maar het lijkt nu ook blauw te worden dus zal wel door een mug zijn gekomen;) |
Die zwarte vlekken heb je zelf gedaan hoop ik? Ziet er wel uit als een muggebeet inderdaad.
|
Citaat:
|
ziet er niet uit als ziekte van lyme.. maar als je zekerheid wil kun je altijd het beste naar een dokter gaan!
|
Citaat:
En het plekje zit er nog waar ik geprikt ben |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13. |