![]() |
M&O
Hi Forummers,
Ik zit in de vierde klas en heb het vak m&o gekozen, ik vind het een moeilijk vak en ik kan het ook niet meer veranderen naar een ander vak. Maar ik sta voor het vak een onvoldoende en ik moet er een voldoende hebben om over te gaan naar mijn examenjaar. Het punt is alleen als ik de leerstof begrijp doe ik alsnog alles fout op het proefwerk en ik weet ook niet of ik het verkeerd leer. Maar hebben jullie tips over hoe ik het misschien toch moet leren enzo?? :bloos: |
Concentreer je meer op de (oefen)opgaven dan op de theorie. Je hebt niet veel aan de theorie als je die niet toe kunt passen in vraagstukken.
|
Veel tijd vrij maken voor het vak zelf, de boeken bevatten heel veel stof en zijn niet 1 dag van te voren te leren.. Ik zou elke dag een half uurtje wat theorie doornemen en daarna proberen wat opgaven te maken. Koop ook een samengevat boekje M&O, de uitleg daarin is echt prima het heeft mij erg veel geholpen. Probeer het te begrijpen, en niet zeg maar uit je hoofd leren en dan na je toets alles weer vergeten.
|
Citaat:
|
Citaat:
:) |
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...103/index.html
Dit boekje wordt er bedoeld denk ik. Het heet Samengevat :P voor mijn gevoel "hoort" het altijd een beetje bij je examenbundel, maar eigenlijk staat er gewoon veel en duidelijke uitleg in :Y |
http://imgc.classistatic.com/cps/mpi...128jc3_36.jpeg
Deze dus, ook een VWO exemplaar mogelijk. :) Erg handig, en in ieder geval beter begrijpbaar dan mijn methode boek In Balans. |
Ik vond M&O altijd best wel droog, veel stof. Mijn docent was ook niet zo handig in doceren. Maar sommige leerlingen hebben de stof hiervan heel makkelijk door en kunnen die wat handiger utileggen aan medeleerlingen, misschien heb je ook vrienden die het vak hebben?
|
hi thnx voor de reacties, @Lusi, jah ik heb wel vrienden die dit vak ook hebben maar doordat onze roosters zo erg verschillen hebben ik haast geen tijd voor uitleg van medeleerlingen want die kunnen ook niet altijd wanneer ik kan. :(
|
Hé, als ik het goed begrijp zit je in Havo4. Ik ook, dus als je wil kan ik je met M&O helpen. Dit is namelijk één van mijn betere vakken. Dus als je vragen hebt, mag je ze altijd stellen!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22. |