Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2012, 11:57
degenenaastje
degenenaastje is offline
Hi Forummers,

Ik zit in de vierde klas en heb het vak m&o gekozen, ik vind het een moeilijk vak en ik kan het ook niet meer veranderen naar een ander vak. Maar ik sta voor het vak een onvoldoende en ik moet er een voldoende hebben om over te gaan naar mijn examenjaar. Het punt is alleen als ik de leerstof begrijp doe ik alsnog alles fout op het proefwerk en ik weet ook niet of ik het verkeerd leer. Maar hebben jullie tips over hoe ik het misschien toch moet leren enzo??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2012, 18:15
AzN
AzN is offline
Concentreer je meer op de (oefen)opgaven dan op de theorie. Je hebt niet veel aan de theorie als je die niet toe kunt passen in vraagstukken.
Oud 01-04-2012, 21:07
DiceGFX
DiceGFX is offline
Veel tijd vrij maken voor het vak zelf, de boeken bevatten heel veel stof en zijn niet 1 dag van te voren te leren.. Ik zou elke dag een half uurtje wat theorie doornemen en daarna proberen wat opgaven te maken. Koop ook een samengevat boekje M&O, de uitleg daarin is echt prima het heeft mij erg veel geholpen. Probeer het te begrijpen, en niet zeg maar uit je hoofd leren en dan na je toets alles weer vergeten.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 09:06
degenenaastje
degenenaastje is offline
Citaat:
Concentreer je meer op de (oefen)opgaven dan op de theorie. Je hebt niet veel aan de theorie als je die niet toe kunt passen in vraagstukken.
ja klopt de oefenopgaven zijn inderdaad wel belangrijker. thnx
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 09:07
degenenaastje
degenenaastje is offline
Citaat:
Veel tijd vrij maken voor het vak zelf, de boeken bevatten heel veel stof en zijn niet 1 dag van te voren te leren.. Ik zou elke dag een half uurtje wat theorie doornemen en daarna proberen wat opgaven te maken. Koop ook een samengevat boekje M&O, de uitleg daarin is echt prima het heeft mij erg veel geholpen. Probeer het te begrijpen, en niet zeg maar uit je hoofd leren en dan na je toets alles weer vergeten.
Hi thnx voor je reactie, ik denk dat het inderdaad beter is als ik iedere dag een half uur ermee bezig ben. Maar welk samengevat M&o boekje bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 16:34
Verwijderd
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...103/index.html

Dit boekje wordt er bedoeld denk ik. Het heet Samengevat voor mijn gevoel "hoort" het altijd een beetje bij je examenbundel, maar eigenlijk staat er gewoon veel en duidelijke uitleg in
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 16:34
DiceGFX
DiceGFX is offline
http://imgc.classistatic.com/cps/mpi...128jc3_36.jpeg

Deze dus, ook een VWO exemplaar mogelijk.
Erg handig, en in ieder geval beter begrijpbaar dan mijn methode boek In Balans.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 16:45
Verwijderd
Ik vond M&O altijd best wel droog, veel stof. Mijn docent was ook niet zo handig in doceren. Maar sommige leerlingen hebben de stof hiervan heel makkelijk door en kunnen die wat handiger utileggen aan medeleerlingen, misschien heb je ook vrienden die het vak hebben?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 17:49
degenenaastje
degenenaastje is offline
hi thnx voor de reacties, @Lusi, jah ik heb wel vrienden die dit vak ook hebben maar doordat onze roosters zo erg verschillen hebben ik haast geen tijd voor uitleg van medeleerlingen want die kunnen ook niet altijd wanneer ik kan.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 18:24
flower1994fleur
flower1994fleur is offline
Hé, als ik het goed begrijp zit je in Havo4. Ik ook, dus als je wil kan ik je met M&O helpen. Dit is namelijk één van mijn betere vakken. Dus als je vragen hebt, mag je ze altijd stellen!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 18:44
degenenaastje
degenenaastje is offline
Citaat:
Hé, als ik het goed begrijp zit je in Havo4. Ik ook, dus als je wil kan ik je met M&O helpen. Dit is namelijk één van mijn betere vakken. Dus als je vragen hebt, mag je ze altijd stellen!
Hii thnx, Ik heb nu nog geen vragen want we moeten nog beginnen met een nieuw hoofdstuk, zodra ik vragen heb zal ik ze zeker stellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten