![]() |
Game of Thrones seizoen 2 spoilertopic
Vanavond in de V.S. de eerste aflevering van seizoen 2.
Liefhebbers hier? Wat verwachten jullie van het nieuwe seizoen? Ik denk dat het allemaal wat massaler gaat worden, dat is toch wel wat er ontbrak in seizoen 1 voor mij.
Spoiler
|
Morgen lekker in 1080p downloaden (Y)
Ik verwacht er veel van want seizoen 1 was prima. Als het zo door gaat zal ik dan ook weer weinig op het nieuwe seizoen aan te merken hebben. |
Ga hem ook gelijk kijken morgen:D Ik heb het laatste boek al weer een tijdje uit, dus ik kan wel weer wat game of thrones-actie gebruiken.
|
Ben benieuwd ja (y)
Als ze het niveau van seizoen 1 kunnen handhaven ben ik meer dan tevreden :y |
Hij staat klaar, na m'n werk mag ik gaan kijken van mezelf. :o
|
Eerste aflevering gezien.
Spoiler
|
Ja, dat was ook een klein kritiekje (weer veel introducties etc); maar dat schijnt na een aflevering of 3 wel weer 'goed' te zitten.
|
Citaat:
|
Eerste en tweede aflevering net achter elkaar gezien. Ge-wel-dig. Ook dat Melisandre door Carice van Houten wordt gespeeld is echt heel leuk, al was ik bang dat ze een zwaar Hollandsch accent zou hebben, maar dat valt wel mee. Die acteur die Rob Stark speelt vind ik ook echt heel goed, net als dat meisje dat Arya speelt, maar daar was ik altijd al fan van. Alleen Stannis vond ik een beetje mwah. Maar het niveau van de serie ligt weer net zo hoog als in het eerste seizoen als je het mij vraagt(y)
|
Hoe kom je aan die 2e aflevering?
|
Ik was niet zo gecharmeerd van Carice eigenlijk. Ze keek veel zwoel en zogenaamd ondoorgrondelijk in de camera, maar veel meer dan dat kwam er niet uit wat mij betreft. Misschien wordt ze later beter.
|
Citaat:
|
Heb hem vandaag ook gezien. Vermakelijk, maar het verhaal moet nog wel echt op gang komen.
|
Aflevering 2 werd op 2 april al voortijdig uitgezonden op HBO GO (Afl. 1 op 1 april).
Maar ik vind Carice het wel goed doen. Haar Engels is overtuigend en haar rol redelijk. Ik vind Stannis een beetje kleurloos, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door de overige cast members. Ik ben benieuwd naar afl. 3, want de cliffhanger van afl. 2 was me niet geheel duidelijk. |
Jammer trouwens dat het Dothraki nog niet was vertaald.
|
Citaat:
|
Ze sprak prima Engels, maar met een vet Nederlands accent. Waarschijnlijk stoort de rest van de wereld zich daar niet aan (zo exotisch!), maar ik vind het vrij tenenkrommend.
|
Ja, het zal natuurlijk nooit native klinken, maar voor een exotisch personage komt ze er prima mee weg. Ze werd trouwens ook expliciet gevraagd of ze haar accent wilde behouden.
|
Ach, in zo'n wereld lopen nou eenmaal veel mensen rond met een accent dus verhaaltechnisch kan het best. Maar afgezien daarvan vind ik het echt verschrikkelijk klinken. Beetje JPB-stijl.
|
:d Neee, JPB had echt een véél erger accent.
|
Carice heeft een behoorlijk accent, maar dat heeft het personage in de boeken volgens mij ook.
|
Tja, ik gok dat de Britten zich waarschijnlijk irriteren aan mogelijkerwijs lokale accenten van acteurs. "GOH die gast klinkt echt alsof ie uit Manchester komt, haha loser" oid.
In de context van het verhaal kan het allemaal prima, maar het valt wel wat op inderdaad. Die knakker die Jaime speelt is een Deen en bij hem hoor je amper wat (maar goed, die heeft ook wel wat meer ervaring geloof ik). Overigens is S3 ook bevestigt en zal het de eerste helft van A Storm Of Swords beslaan. |
Citaat:
|
En Peter Dinklage is Amerikaan. Op IMDB wemelt het van de Britten die zijn Britse accent ongelooflijk nep vinden klinken, en een enkeling vond het wel erg Northamptons.
Maar goed, in de context van de wereld (Westeros) heeft niemand natuurlijk een Engels accent, dus kun je ook niet zeiken dat iemand nep-Brits klinkt. |
Ik stoor me inderdaad ook meer aan Dinklage' overdreven accent.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Melisandre komt uit het buitenland, die hoort een accent te hebben.
|
Citaat:
|
Dan kan haar accent nog wel storend zijn? Zeker in vergelijking met die van Tyrion. Dat het bij haar rol zou horen (nooit wat over gelezen behalve meningen) verandert daar weinig aan. Ik ben sowieso geen fan van Carice.
Maargoed, subjectief enzo. |
Citaat:
Citaat:
|
Hoe geef je in het boek een accent mee?
|
Citaat:
|
ik denk dat het voor Nederlanders storend is omdat een Nederlands accent voor ons niet klinkt als een exotisch buitenlands accent, maar gewoon als een minister. Maar ik neem aan dat het voor Amerikanen en Britten wel exotischer klinkt.
|
Citaat:
|
Heb het eens gevraagd op een Amerikaans forum, en inderdaad: niet storend, vooral exotisch of gewoon neutraal.
|
Aflevering 3 achter de rug. Ik vind ze nog erg snel door het verhaal racen, scènes zijn nog erg kort. Maar ik denk dat volgende week wel mooi gaat worden aangezien de voornaamste karakters wel geïntroduceerd zijn.
|
Carice is toch een soort van heks? Die horen een Oost-Europees dialect te hebben imo. Totaal niet storend. Juist vet dat er een Nederlandse actrice in zit.
|
Brienne <3
|
Meer partijen die nu de troon willen (as expected), niet allemaal even interessant imho (de Greyjoys en de Tyrells, bijv.) maar ik blijf de ontwikkelingen van de Lannisters, de Starks en Danaerys Targaryen wel graag volgen. Die laatste is trouwens helemaal niet aan bod gekomen deze aflevering!
|
Die worden gelukkig behoorlijk interessant ;) Eigenlijk vind ik de verhaallijn van Danaerys het minst interessante :o
|
Ik vind Danaerys juist wel leuk. Lekker wijf met een draak..
|
1tje maar? Hmm.
|
Citaat:
|
Drogo is een bosss
|
Carice weer met dr tetten in beeld.
|
WTF baarde ze??
|
Halina Reijn.