Advertentie | |
|
![]() |
|
Eerste en tweede aflevering net achter elkaar gezien. Ge-wel-dig. Ook dat Melisandre door Carice van Houten wordt gespeeld is echt heel leuk, al was ik bang dat ze een zwaar Hollandsch accent zou hebben, maar dat valt wel mee. Die acteur die Rob Stark speelt vind ik ook echt heel goed, net als dat meisje dat Arya speelt, maar daar was ik altijd al fan van. Alleen Stannis vond ik een beetje mwah. Maar het niveau van de serie ligt weer net zo hoog als in het eerste seizoen als je het mij vraagt
![]() |
![]() |
|
Ik was niet zo gecharmeerd van Carice eigenlijk. Ze keek veel zwoel en zogenaamd ondoorgrondelijk in de camera, maar veel meer dan dat kwam er niet uit wat mij betreft. Misschien wordt ze later beter.
|
Aflevering 2 werd op 2 april al voortijdig uitgezonden op HBO GO (Afl. 1 op 1 april).
Maar ik vind Carice het wel goed doen. Haar Engels is overtuigend en haar rol redelijk. Ik vind Stannis een beetje kleurloos, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door de overige cast members. Ik ben benieuwd naar afl. 3, want de cliffhanger van afl. 2 was me niet geheel duidelijk.
|
Ze sprak prima Engels, maar met een vet Nederlands accent. Waarschijnlijk stoort de rest van de wereld zich daar niet aan (zo exotisch!), maar ik vind het vrij tenenkrommend.
|
Tja, ik gok dat de Britten zich waarschijnlijk irriteren aan mogelijkerwijs lokale accenten van acteurs. "GOH die gast klinkt echt alsof ie uit Manchester komt, haha loser" oid.
In de context van het verhaal kan het allemaal prima, maar het valt wel wat op inderdaad. Die knakker die Jaime speelt is een Deen en bij hem hoor je amper wat (maar goed, die heeft ook wel wat meer ervaring geloof ik). Overigens is S3 ook bevestigt en zal het de eerste helft van A Storm Of Swords beslaan.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
En Peter Dinklage is Amerikaan. Op IMDB wemelt het van de Britten die zijn Britse accent ongelooflijk nep vinden klinken, en een enkeling vond het wel erg Northamptons.
Maar goed, in de context van de wereld (Westeros) heeft niemand natuurlijk een Engels accent, dus kun je ook niet zeiken dat iemand nep-Brits klinkt.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Aflevering 3 achter de rug. Ik vind ze nog erg snel door het verhaal racen, scènes zijn nog erg kort. Maar ik denk dat volgende week wel mooi gaat worden aangezien de voornaamste karakters wel geïntroduceerd zijn.
|
Meer partijen die nu de troon willen (as expected), niet allemaal even interessant imho (de Greyjoys en de Tyrells, bijv.) maar ik blijf de ontwikkelingen van de Lannisters, de Starks en Danaerys Targaryen wel graag volgen. Die laatste is trouwens helemaal niet aan bod gekomen deze aflevering!
||
Citaat:
|
|