Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   haren zelf knippen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1857248)

JustSaying 10-04-2012 15:06

haren zelf knippen

eeeey ik wou eens keer proberen om mijn haren zelf te knippen maar wil weten of er speciale scharen zijn om je haar me te knippen iemand o.o? En waar kan je ze kopen?

Reverend 10-04-2012 16:23

Niet doen. Geen succes.

fizzle-fluffy 10-04-2012 16:29

Ja, een kappersschaar heeft kleine richeltjes in het snijvlak waardoor de haren niet wegglijden. Zenner heeft ze (etos, kruidvat), ik heb zelf een heel prima kappersschaar van de hema (bij de haarborstels en clipjes enzo hangt die). Je kunt ook naar een kappersgroothandel gaan natuurlijk.

JustSaying 10-04-2012 18:27

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 32473941)
Ja, een kappersschaar heeft kleine richeltjes in het snijvlak waardoor de haren niet wegglijden. Zenner heeft ze (etos, kruidvat), ik heb zelf een heel prima kappersschaar van de hema (bij de haarborstels en clipjes enzo hangt die). Je kunt ook naar een kappersgroothandel gaan natuurlijk.

ok ty en hoe heten zulke scharen :O

Croque 10-04-2012 18:27

Niet doen ik denk zelfs dat professionele kappers hun haar bij iemand anders laten doen.

JustSaying 10-04-2012 18:34

Citaat:

Croque schreef: (Bericht 32474193)
Niet doen ik denk zelfs dat professionele kappers hun haar bij iemand anders laten doen.

ik kan best goed knippe me alleen een normale schaar :o

fizzle-fluffy 10-04-2012 20:34

Citaat:

JustSaying schreef: (Bericht 32474192)
ok ty en hoe heten zulke scharen :O

Kappersschaar. Niet de Defilleerschaar of hoe dat ook heet kopen, zo'n schaar met allemaal tandjes en inhammen, die zijn voor uitdunnen en daar kun je niet recht mee knippen.
De scharen hangen overigens tussen de haarartikelen en niet tussen de hobbyscharen, dus bij de HEMA kun je bijvoorbeeld al niet misgrijpen. Succes!

tuttebel 11-04-2012 12:34

post vooral een voor en na foto!(Y) ben benieuwd!!!

JustSaying 11-04-2012 22:48

Citaat:

tuttebel schreef: (Bericht 32475328)
post vooral een voor en na foto!(Y) ben benieuwd!!!

hoe do je da o._.O''?

Croque 11-04-2012 22:59

Citaat:

JustSaying schreef: (Bericht 32477234)
hoe do je da o._.O''?

Door een foto te trekken voordat je je haren hebt geknipt, en erna. Hoe je het moet doen hangt af van het type fototoestel. Meestal zit er bovenaan aan de rechterkant een knopje, goed doorduwen want anders stelt het alleen scherp.

TOMMYHILFIGERRR 12-04-2012 12:07

Bedoel je gewoon je froufrou, of ook de rest?

Tip: als je alles wil knippen, zorg dan dat je in een ruimte bent waar je surrounded bent by spiegels. Zo is het makkelijk om de achterkant van je coupe te knippen, ik spreek uit ervaring en het was een bescheiden succesje.

JustSaying 12-04-2012 14:56

Citaat:

Croque schreef: (Bericht 32477253)
Door een foto te trekken voordat je je haren hebt geknipt, en erna. Hoe je het moet doen hangt af van het type fototoestel. Meestal zit er bovenaan aan de rechterkant een knopje, goed doorduwen want anders stelt het alleen scherp.

uuhh te laat xd heb mijn hare al geknipt mr ik bedoel hoe zet je die foto hierop

Little Phoebe 12-04-2012 15:09

Hoe voeg ik een afbeelding toe aan een bericht?

Als je een afbeelding hebt geüpload als bijlage, kun je op het pijltje klikken naast het 'bijlagepictogram' en de afbeelding uit de lijst selecteren. De afbeelding wordt dan in het bericht geplaatst. Je kunt vervolgens zelf bepalen waar de afbeelding precies moet staan.

Om een afbeelding in te voegen die niet als bijlage is geüpload en die zich op een andere website bevindt, kun je de volledige URL van de afbeelding kopiëren (niet de pagina waarop de afbeelding staat) en vervolgens op het pictogram 'Afbeelding invoegen' klikken. Je kunt ook [img] en [/img] voor en na de URL typen. Er mogen geen spaties voor of na de URL staan. Je kunt op deze manier ook afbeeldingen uit je fotoalbums invoegen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.