![]() |
Natuurkunde
Grrrrr, wie staat er goed voor met natuurkunde? Bij mij is het al sinds m'n profielkeuze mis met natuurkunde (heb het nodig voor m'n vervolgopleiding).
Straks is dus ons CE natuurkunde, ik moet eerlijk zeggen dat ik hoop dat er niet al te veel mechanica in voorkomt. Ik vind trouwens wel dat mensen met wiskunde B een voordeel hebben bij natuurkunde hoor :o Nou, hopelijk straks voor het laatst 3 uur lang natuurkunde :P |
Natuurlijk heb je met wiskunde B een voordeel bij natuurkunde, dat is ook de reden waarom wiskunde A sterk wordt afgeraden als je natuurkunde kiest bij ons op school.
Ik hoop juist wel dat er redelijk wat mechanica in het examen zit. Dingen als straling vind ik veel moeilijker. Op zich sta ik wel goed voor natuurkunde, maar onze SE zijn zo anders dan het CE. Niet per se makkelijk maar een heel ander soort vragen. Succes! |
Ik sta er goed voor bij natuurkunde en heb wiskunde B & D. Ik denk zeker dat je een voordeel hebt met wiskunde B, omdat de manier van denken over het algemeen hetzelfde is. Zeker bij het ombouwen en afleiden van formules. In mijn klas hebben toch de meeste natuurkundemensen wel wiskunde A. Niet bij iedereen, maar wel bij veel, zie je dat ze meer moeite hebben met het echte reken- en wiskundewerk.
Ik hoop dat er weinig elektromagnetisme in zit, dat vind ik het lastigste. De oefenexamens gingen over het algemeen vrij goed, dus ik hoop dat het straks net zo goed gaat! |
elektromagnetisme en licht, dat mag er voor mij weinig in voorkomen. En interferentie.
|
Ik hoop dat ze vergeten zijn er licht in te stoppen. :o Interferentie, breking, tralies, brr. En dat het goed gaat en allesch! Ik sta wel prima ervoor, maar ik weet niet of het dan ook meteen goed gaat en alles. Van mijn voorbereiding moet ik het in ieder geval niet hebben. :P
|
Citaat:
ik heb samengevat samengevat. Althans, alles behalve radioactiviteit, licht en de 2e helft van trillingen. Ik kon me gewoon echt niet concentreren op natuurkunde. Of op iets anders. Morgen bio doorlezen enzo, en dan vanaf woensdagavond aan scheikunde en muziek. |
Opvallend is dat er totaal niets met een reactievergelijking was.......Stiekem gehoopt dat dat er wel zou zijn.
Vond die vraag over golven echt onmogelijk. |
totaal geen reactievergelijkingen, niks over dosisequivalent, E=mc^2, ook geen momenten
Veel nieuwe/onbekende formules vond ik. |
E=mc2 heb ik wel gebruikt, hoor. En tja, niet alles kan in een examen natuurlijk, dus ik vind het niet heel vreemd dat dat er niet in kwam.
|
Precies wat Joke dus zegt.
Als ik dit examen vergelijk met die van voorgaande jaren, denk ik, wtf? |
Maar waarin vond je het dan zo verschillen van andere examens? Eerlijk gezegd vond ik dit examen juist fijner dan de vier examens die ik geoefend had. Naar mijn idee was het wel 'van hetzelfde soort' als vorig jaar. De onderwerpen verschilden, ja, maar dat is logisch. Ze gaan natuurlijk niet ieder jaar hetzelfde onderwerp vragen als ze een hele bak hebben om uit te kiezen.
|
Citaat:
|
Bij de allerlaatste vraag was dat (geloof ik). Die waar je moest uitrekenen of twee botsende elektronen genoeg energie opleverden om een Higgsdeeltje te laten ontstaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28. |