Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2012, 09:35
LOLexamen
Grrrrr, wie staat er goed voor met natuurkunde? Bij mij is het al sinds m'n profielkeuze mis met natuurkunde (heb het nodig voor m'n vervolgopleiding).

Straks is dus ons CE natuurkunde, ik moet eerlijk zeggen dat ik hoop dat er niet al te veel mechanica in voorkomt. Ik vind trouwens wel dat mensen met wiskunde B een voordeel hebben bij natuurkunde hoor

Nou, hopelijk straks voor het laatst 3 uur lang natuurkunde
Advertentie
Oud 21-05-2012, 09:49
Verwijderd
Natuurlijk heb je met wiskunde B een voordeel bij natuurkunde, dat is ook de reden waarom wiskunde A sterk wordt afgeraden als je natuurkunde kiest bij ons op school.

Ik hoop juist wel dat er redelijk wat mechanica in het examen zit. Dingen als straling vind ik veel moeilijker. Op zich sta ik wel goed voor natuurkunde, maar onze SE zijn zo anders dan het CE. Niet per se makkelijk maar een heel ander soort vragen.

Succes!
Oud 21-05-2012, 11:13
Ratatouille
Ratatouille is offline
Ik sta er goed voor bij natuurkunde en heb wiskunde B & D. Ik denk zeker dat je een voordeel hebt met wiskunde B, omdat de manier van denken over het algemeen hetzelfde is. Zeker bij het ombouwen en afleiden van formules. In mijn klas hebben toch de meeste natuurkundemensen wel wiskunde A. Niet bij iedereen, maar wel bij veel, zie je dat ze meer moeite hebben met het echte reken- en wiskundewerk.

Ik hoop dat er weinig elektromagnetisme in zit, dat vind ik het lastigste. De oefenexamens gingen over het algemeen vrij goed, dus ik hoop dat het straks net zo goed gaat!
Oud 21-05-2012, 11:20
Joke:D
Joke:D is offline
elektromagnetisme en licht, dat mag er voor mij weinig in voorkomen. En interferentie.
Oud 21-05-2012, 11:30
Em.
Em. is offline
Ik hoop dat ze vergeten zijn er licht in te stoppen. Interferentie, breking, tralies, brr. En dat het goed gaat en allesch! Ik sta wel prima ervoor, maar ik weet niet of het dan ook meteen goed gaat en alles. Van mijn voorbereiding moet ik het in ieder geval niet hebben.
Oud 21-05-2012, 11:35
Citaat:
Ik hoop dat ze vergeten zijn er licht in te stoppen. Interferentie, breking, tralies, brr. En dat het goed gaat en allesch! Ik sta wel prima ervoor, maar ik weet niet of het dan ook meteen goed gaat en alles. Van mijn voorbereiding moet ik het in ieder geval niet hebben.
tralies gaan bij mij wel ok. Lenzen.. niet echt.

ik heb samengevat samengevat. Althans, alles behalve radioactiviteit, licht en de 2e helft van trillingen. Ik kon me gewoon echt niet concentreren op natuurkunde. Of op iets anders. Morgen bio doorlezen enzo, en dan vanaf woensdagavond aan scheikunde en muziek.
Oud 21-05-2012, 19:05
Verwijderd
Opvallend is dat er totaal niets met een reactievergelijking was.......Stiekem gehoopt dat dat er wel zou zijn.

Vond die vraag over golven echt onmogelijk.
Oud 21-05-2012, 19:44
totaal geen reactievergelijkingen, niks over dosisequivalent, E=mc^2, ook geen momenten

Veel nieuwe/onbekende formules vond ik.
Oud 21-05-2012, 20:09
Verwijderd
E=mc2 heb ik wel gebruikt, hoor. En tja, niet alles kan in een examen natuurlijk, dus ik vind het niet heel vreemd dat dat er niet in kwam.
Oud 21-05-2012, 20:31
Verwijderd
Precies wat Joke dus zegt.

Als ik dit examen vergelijk met die van voorgaande jaren, denk ik, wtf?
Oud 21-05-2012, 20:35
Verwijderd
Maar waarin vond je het dan zo verschillen van andere examens? Eerlijk gezegd vond ik dit examen juist fijner dan de vier examens die ik geoefend had. Naar mijn idee was het wel 'van hetzelfde soort' als vorig jaar. De onderwerpen verschilden, ja, maar dat is logisch. Ze gaan natuurlijk niet ieder jaar hetzelfde onderwerp vragen als ze een hele bak hebben om uit te kiezen.
Oud 21-05-2012, 20:38
Citaat:
E=mc2 heb ik wel gebruikt, hoor. En tja, niet alles kan in een examen natuurlijk, dus ik vind het niet heel vreemd dat dat er niet in kwam.
waar dat dan?
Oud 21-05-2012, 20:42
Verwijderd
Bij de allerlaatste vraag was dat (geloof ik). Die waar je moest uitrekenen of twee botsende elektronen genoeg energie opleverden om een Higgsdeeltje te laten ontstaan.
Oud 21-05-2012, 20:44
Citaat:
Bij de allerlaatste vraag was dat (geloof ik). Die waar je moest uitrekenen of twee botsende elektronen genoeg energie opleverden om een Higgsdeeltje te laten ontstaan.
ah die. Daar had ik geen tijd meer voor.
Oud 21-05-2012, 20:59
Em.
Em. is offline
Citaat:
Heuj, ze zijn het vergeten! Precies dat wat ik niet leuk vond zat er niet zo in. Verder vond ik het trouwens goed te doen, ik kon alles wel maken - misschien een enkele vraag niet echt, maar de opgaven in het geheel allemaal wel redelijk.

Citaat:
totaal geen reactievergelijkingen, niks over dosisequivalent, E=mc^2, ook geen momenten

Veel nieuwe/onbekende formules vond ik.
Ik had wel E=mc^2 gebruikt.

Citaat:
Daar dus! Overigens had ik niet echt een idee waar ik de energie van de protonen (dat waren het toch?) vandaan moest halen, dus heb ik maar gewoon twee keer die 7,0T eV gebruikt, in de hoop dat als dat niet goed was, ik toch nog wat berekeningspuntjes had.

Regels voor berichten