![]() |
Is Energy Drank slecht voor je?
Ik heb ergens gehoord dat Energy Drank slecht voor je hart is. Ik zelf drink er behoorlijk veel van, vooral als ik met mijn vriendinnen soms wat ga kopen bij de Albert Heijn. Het eerste wat in het mandje gaat is ENERGY DRANK !! ik ben nu bang voor mijn gezondheid omdat ik er te veel van drink. Ook zit er een hoeveelheid caffeine in dat het zeer verslavend maakt. Dus is Energy Drank slecht voor je? En is er een manier dat ik er niet zo verslaafd aan raak? x :confused:
|
Cafeïne is niet slecht voor je. Er wordt gezegd dat teveel cafeïne (bijvoorbeeld meer dan 250mg per dag) slecht voor je is, maar de onderzoeken vind ik een beetje matig. Zolang je normaal gesproken niet een te hoge bloeddruk hebt en je hebt geen tekort aan calcium, loop je waarschijnlijk heel weinig risico met veel cafeïne drinken. Overigens, boven die 250 mg kom je waarschijnlijk toch niet uit. Er zit namelijk gemiddeld 80 mg cafeïne in een energy drink.
Wat wél slecht voor je is, zijn de suikers die er vaak inzitten. Suiker is al vanaf een kleine hoeveelheid slecht voor het lichaam. Ik zou in plaats van energy drink gewoon een cafeïnepil nemen (bijvoorbeeld 200 mg). Er is geen manier om niet verslaafd te raken aan cafeïne wanneer je het regelmatig inneemt. |
Citaat:
|
Je bloeddruk wordt er geloof ik iets hoger van, wat vooral op latere leeftijd slecht is. Waar je wel voor moet oppassen, is je ijzergehalte. IJzer wordt minder goed in je bloed opgenomen wanneer je cafeine hebt gedronken.
|
Je hart is één ding, je gebit loopt een stuk directer gevaar. Shit is dodelijk voor je tanden zoals een vriend van me kan beamen.
|
Mijn tandarts heeft meer dan genoeg anekdotes over slechte gebitten door energydrinks.
|
Wat mij is verteld is dat als je er heelveel heelsnel achter elkaar drink dan zuip je jezefl in coma
|
Ja als er wodka doorheen zit :D
|
Ik meende ook laatst ergens gelezen te hebben dat jongeren die meer dan twee blikjes energydrink per dag drinken, vaker blijven zitten op school. Maar ik weet niet meer waar, dus geen idee of dat echt klopt.
|
En het is natuurlijk ook niet duidelijk of dat oorzaak-gevolg is of gevolg-oorzaak. :o
|
Ik weet wel dat taurine niet echt goed voor je is.
Toen ik bij de AH werkte, dronk ik er 10-15 per dag. Op een gegeven moment kreeg ik steeds vaker pijn aan mijn maag en toen ben ik ermee opgehouden. Nu drink ik het af en toe nog, maar niet meer dan 3 per dag (3 kleintjes of 1 grote en een kleintje). Een paar per dag is dus niet zo erg. |
Citaat:
Taurine is waarschijnlijk niet slecht voor je: Citaat:
|
Citaat:
|
Het kán ongezond zijn, als je er te veel van drinkt. Maar bijna alles word ongezond als je er maar genoeg van neemt. Zelf drink ik graag een blikje Monster Energy, omdat ik het gewoon erg lekker vind. En tja, in energy zit Taurine (Stierenngal), Caffeine, veel suiker en nog meer dingentjes, maar je zult er niet dood aan gaan als je gewoon normale hoeveelheden drinkt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben een suikerjunkie, dus mijn bloedspiegel is wel wat gewend. En mijn gebit ook. Ik maak me niet zo'n zorgen. Toen ik maagpijn kreeg van energy drink, toen maakte ik me wel zorgen. Nu ik af en toe een blikje neem, heb ik nooit maagpijn of andere klachten, dus gewoon met mate drinken. |
Citaat:
|
In energy drank zitten kankerverwekkende stoffen. Mijn broer (18) dronk het vroeger heel veel. Hij kan nu geen koffie meer drinken vanwege de cafeïne. Ik drink die troep niet, sommige mensen vinden het stoer. Ach, iedereen kan iets doorslikken.
|
Ach natuurlijk zitten er geen kankerverwekkende stoffen in. Als het er al in zit dan moet je er wel zulke sloten van leegdrinken dat je daar eerder last van krijgt.
Neemt niet weg overigens dat ik energiedrank rotzooi vind want het is algemeen bekend dat pubers sowieso al slecht slapen en als je ze dan ook nog eens volgiet met cafeïne achtige stoffen dan slapen ze helemaal niet meer. |
Citaat:
Je bloedspiegel zal vast wat meer gewend zijn dan die van mij, maar gewenning in de vorm van dat het niet slecht voor je is, is niet mogelijk. Dit geldt al helemaal voor je gebit: die raakt echt niet gewend aan suiker, die wordt steeds verder beschadigd. Citaat:
|
Daarnaast kunnen je darmen er niet goed tegen en ga je massaal aan de racekak! Omg 15 blikken per dag...
Slok --> WC --> Slok --> WC --> Slok --> etc :P |
"De dosis maakt het gif" - grieks gezegde :)
|
Citaat:
|
Ja het is inderdaad erg slecht da komt door dat er heel vel suiker en cafeïne in zit
|
Citaat:
|
De hoeveelheid suiker ook niet. Je moet alleen maat houden en het beperkt drinken. Alles is slecht voor je als je het verkeerd toepast.
|
Het zit bomvol suiker en cafaïne, in een blikje zit evenveel als 4 kopjes koffie dacht ik. en cafaïne kan verslavend worden. Maar ik zou het vooral niet drinken omdat je lichaam het niet nodig heeft, de reden waarom de jeugd dikker word is denk ik vooral door energiedrank en al die sportdrankjes. + je darmen lossen op
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53. |