Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   ik hou van hem, maar volwassenen laten mij twijfelen... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1863033)

Birgitstylezz 16-07-2012 15:59

ik hou van hem, maar volwassenen laten mij twijfelen...

Hey allemaal, ik ben een meisje van bijna 15 jaar en heb sinds 6 maanden een lieve vriend, waar ik gelukkig mee ben :) , ik heb het gevoel dat ik altijd met hem wil blijven, maar dan zijn er volwassenen die zeggen dat het kalverliefde is en na een jaartje ofzo dat je genoeg van elkaar hebt. Ik zie hem ook 5 dagen op 7, ze zeggen dat ik hem beu zou geraken na een tijd...
Denk je dat liefde op deze leeftijd bestaat, dat je lang bij elkaar blijft?
Wat vinden jullie hiervan? Graag jullie mening, want ik wordt er gek van...:bloos:

Em. 16-07-2012 16:35

Zou kunnen dat het blijft (hoewel het me niet lijkt dat je tot in het oneindige precies zo verliefd bent, op gegeven moment lijkt me dat het 'nieuwe' er wel van af is, wat niet betekent dat je dan niet meer van hem houdt). Maar ik denk dat het sowieso normaal is dat je denkt 'ik houd zoveel van hem dat ik me niet kan voorstellen dat het overgaat!' - al betekent dat nog niet dat het ook zo is. Maar dat maakt toch ook niet uit? Zolang je het maar leuk en fijn hebt met hem en lekker verliefd bent. Of het dan over 5 of 10 jaar nog zo is, dat zie je dan toch wel weer?

Birgitstylezz 16-07-2012 16:40

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 32658985)
Zou kunnen dat het blijft (hoewel het me niet lijkt dat je tot in het oneindige precies zo verliefd bent, op gegeven moment lijkt me dat het 'nieuwe' er wel van af is, wat niet betekent dat je dan niet meer van hem houdt). Maar ik denk dat het sowieso normaal is dat je denkt 'ik houd zoveel van hem dat ik me niet kan voorstellen dat het overgaat!' - al betekent dat nog niet dat het ook zo is. Maar dat maakt toch ook niet uit? Zolang je het maar leuk en fijn hebt met hem en lekker verliefd bent. Of het dan over 5 of 10 jaar nog zo is, dat zie je dan toch wel weer?

ja je hebt wel gelijk, gewoon het beste ervan maken... en me niet laten opjagen door verhalen en dergelijke ;)

Reverend 16-07-2012 17:06

Het kan, maar hoogstwaarschijnlijk is het inderdaad kalverliefde en zal het nog voor je 20e over zijn.

En ach, wat maken de meningen van anderen uit.

AzN 16-07-2012 18:10

Tussen de meeste van jouw leeftijdsgenoten is er sprake van kalverliefde; daarop is de uitspraak van 'die volwassenen' gebaseerd. Dit betekent dus niet dat de relatie tussen jouw vriend en jij per definitie geen toekomst heeft, maar over het algemeen niet.

Gewoon niets van aantrekken. Jullie zijn verliefd, geniet daarvan ;).

liefdesvraag 16-07-2012 18:17

Wel mijn tante was 15 en haar vriend 19 en die zijn nu nog steeds bij elkaar... En zijn al boven de 50 dus het kan wel!

Grassprietjes 16-07-2012 18:21

Citaat:

liefdesvraag schreef: (Bericht 32659252)
Wel mijn tante was 15 en haar vriend 19 en die zijn nu nog steeds bij elkaar... En zijn al boven de 50 dus het kan wel!

Dat was toch ook niet het punt? Dat het onmogelijk zou zijn?

Lente 16-07-2012 19:06

Eens met iedereen, maar je ziet hem bijna iedere dag, vergeet je je vrienden en vriendinnen niet? Die zijn ook heel belangrijk he ;)

Birgitstylezz 16-07-2012 20:21

Citaat:

AzN schreef: (Bericht 32659226)
Tussen de meeste van jouw leeftijdsgenoten is er sprake van kalverliefde; daarop is de uitspraak van 'die volwassenen' gebaseerd. Dit betekent dus niet dat de relatie tussen jouw vriend en jij per definitie geen toekomst heeft, maar over het algemeen niet.

Gewoon niets van aantrekken. Jullie zijn verliefd, geniet daarvan ;).

das wel mooi geformuleerd :) & genieten doen we zeker

Birgitstylezz 16-07-2012 20:21

Citaat:

liefdesvraag schreef: (Bericht 32659252)

oké :)

Birgitstylezz 16-07-2012 20:22

Citaat:

Lente schreef: (Bericht 32659372)
Eens met iedereen, maar je ziet hem bijna iedere dag, vergeet je je vrienden en vriendinnen niet? Die zijn ook heel belangrijk he ;)

nee, die mensen mogen gewoon niet vergeten worden, zijn ook té belangrijk :)

JustADreamer 16-07-2012 20:59

Een van mijn vriendinnetjes was ook een jaar of 14/15 toen ze wat met haar vriendje kreeg, ze is nu 28 en happily getrouwd met hem... Hij was haar eerste, en zal waarschijnlijk haar laatste zijn... Ze zijn nog steeds helemaal gek op elkaar!

Maar goed, de meeste liefdes van 15-jarigen gaan over, er komen nieuwe vriendjes of vriendinnetjes voor in de plaats, maar maakt dat echt wat uit? Als het nu toch leuk en goed en fijn is dan moet je daar nú gewoon van genieten... Genieten van wat je hebt, en niet vasthouden aan wat je wil dat komen gaat... Werkt sowieso het beste, want dan heb je tenminste geen onrealistische verwachtingen... Vergeet ook je vrienden en vriendinnen niet, en het allerbelangrijkst: jezelf... Ik heb me in m'n puberteit veel te veel weggecijferd voor een superslecht vriendje die dat niet waard was... (Niet dat ik denk dat jouw vriendje slecht is, maar gewoon, pas op dat je jezelf en je hobby's en wat jíj leuk en belangrijk vindt in het leven niet te veel naar de achtergrond schuift, het is eng om op een dag wakker te worden en jezelf niet meer terug te herkennen!)

Birgitstylezz 16-07-2012 21:26

Citaat:

JustADreamer schreef: (Bericht 32659664)
Een van mijn vriendinnetjes was ook een jaar of 14/15 toen ze wat met haar vriendje kreeg, ze is nu 28 en happily getrouwd met hem... Hij was haar eerste, en zal waarschijnlijk haar laatste zijn... Ze zijn nog steeds helemaal gek op elkaar!

Maar goed, de meeste liefdes van 15-jarigen gaan over, er komen nieuwe vriendjes of vriendinnetjes voor in de plaats, maar maakt dat echt wat uit? Als het nu toch leuk en goed en fijn is dan moet je daar nú gewoon van genieten... Genieten van wat je hebt, en niet vasthouden aan wat je wil dat komen gaat... Werkt sowieso het beste, want dan heb je tenminste geen onrealistische verwachtingen... Vergeet ook je vrienden en vriendinnen niet, en het allerbelangrijkst: jezelf... Ik heb me in m'n puberteit veel te veel weggecijferd voor een superslecht vriendje die dat niet waard was... (Niet dat ik denk dat jouw vriendje slecht is, maar gewoon, pas op dat je jezelf en je hobby's en wat jíj leuk en belangrijk vindt in het leven niet te veel naar de achtergrond schuift, het is eng om op een dag wakker te worden en jezelf niet meer terug te herkennen!)

dankjewel voor de goede raad :)

Andijvie 16-07-2012 21:40

Idd, geniet er van, wat maakt het nu uit of het voor eeuwig is of niet? Nu zijn jullie verliefd, dat is alles dat telt, die toekomst komt vanzelf wel.

Ik kreeg op m'n 15de inderdaad ook te horen dat het kalverliefde was etc, maar nu zijn we 12 jaar verder, getrouwd, kindje... Ik hoor er niemand meer over ;)

Birgitstylezz 17-07-2012 10:55

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 32659772)
Idd, geniet er van, wat maakt het nu uit of het voor eeuwig is of niet? Nu zijn jullie verliefd, dat is alles dat telt, die toekomst komt vanzelf wel.

Ik kreeg op m'n 15de inderdaad ook te horen dat het kalverliefde was etc, maar nu zijn we 12 jaar verder, getrouwd, kindje... Ik hoor er niemand meer over ;)

:) proficiat & weer iemand die gelijk heeft :)

Femina 22-07-2012 09:57

Tuurlijk is de kans aanwezig dat het 'maar' kalverliefde is, maar soms is het instinct van de mens groter dan een
'kansberekening' geniet wat je nu hebt,
ik ken het gevoel, heb ook een vriend waar ik helemaal stapel op ben, al is het gevoel van altijd bij elkaar blijven er niet. (we hebben nog maar een maand :P) maar ik kan me op dit moment niet voorstellen dat ik later iemand
vindt die leuker is dan hij.
Geniet ervan!

Bimide 22-07-2012 10:23

Er is altijd een kans dat een liefde overgaat, dat heeft verder niet veel met leeftijd te maken. Ja, er is meer kans op "klaverliefde" als je jong bent, maar so what. En dan nog... Geniet er nu lekker van. Je weet toch niet wat de toekomst brengt.

Slome Kameel 22-07-2012 15:22

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 32659772)

Goed advies :o Inderdaad, gewoon op je eigen gevoel afgaan!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.