Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2012, 15:59
Birgitstylezz
Birgitstylezz is offline
Hey allemaal, ik ben een meisje van bijna 15 jaar en heb sinds 6 maanden een lieve vriend, waar ik gelukkig mee ben , ik heb het gevoel dat ik altijd met hem wil blijven, maar dan zijn er volwassenen die zeggen dat het kalverliefde is en na een jaartje ofzo dat je genoeg van elkaar hebt. Ik zie hem ook 5 dagen op 7, ze zeggen dat ik hem beu zou geraken na een tijd...
Denk je dat liefde op deze leeftijd bestaat, dat je lang bij elkaar blijft?
Wat vinden jullie hiervan? Graag jullie mening, want ik wordt er gek van...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2012, 16:35
Em.
Em. is offline
Zou kunnen dat het blijft (hoewel het me niet lijkt dat je tot in het oneindige precies zo verliefd bent, op gegeven moment lijkt me dat het 'nieuwe' er wel van af is, wat niet betekent dat je dan niet meer van hem houdt). Maar ik denk dat het sowieso normaal is dat je denkt 'ik houd zoveel van hem dat ik me niet kan voorstellen dat het overgaat!' - al betekent dat nog niet dat het ook zo is. Maar dat maakt toch ook niet uit? Zolang je het maar leuk en fijn hebt met hem en lekker verliefd bent. Of het dan over 5 of 10 jaar nog zo is, dat zie je dan toch wel weer?
Oud 16-07-2012, 16:40
Birgitstylezz
Birgitstylezz is offline
Citaat:
Zou kunnen dat het blijft (hoewel het me niet lijkt dat je tot in het oneindige precies zo verliefd bent, op gegeven moment lijkt me dat het 'nieuwe' er wel van af is, wat niet betekent dat je dan niet meer van hem houdt). Maar ik denk dat het sowieso normaal is dat je denkt 'ik houd zoveel van hem dat ik me niet kan voorstellen dat het overgaat!' - al betekent dat nog niet dat het ook zo is. Maar dat maakt toch ook niet uit? Zolang je het maar leuk en fijn hebt met hem en lekker verliefd bent. Of het dan over 5 of 10 jaar nog zo is, dat zie je dan toch wel weer?
ja je hebt wel gelijk, gewoon het beste ervan maken... en me niet laten opjagen door verhalen en dergelijke
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 17:06
Verwijderd
Het kan, maar hoogstwaarschijnlijk is het inderdaad kalverliefde en zal het nog voor je 20e over zijn.

En ach, wat maken de meningen van anderen uit.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 18:10
AzN
AzN is offline
Tussen de meeste van jouw leeftijdsgenoten is er sprake van kalverliefde; daarop is de uitspraak van 'die volwassenen' gebaseerd. Dit betekent dus niet dat de relatie tussen jouw vriend en jij per definitie geen toekomst heeft, maar over het algemeen niet.

Gewoon niets van aantrekken. Jullie zijn verliefd, geniet daarvan .
Oud 16-07-2012, 18:17
liefdesvraag
liefdesvraag is offline
Wel mijn tante was 15 en haar vriend 19 en die zijn nu nog steeds bij elkaar... En zijn al boven de 50 dus het kan wel!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 18:21
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Wel mijn tante was 15 en haar vriend 19 en die zijn nu nog steeds bij elkaar... En zijn al boven de 50 dus het kan wel!
Dat was toch ook niet het punt? Dat het onmogelijk zou zijn?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 19:06
Lente
Lente is offline
Eens met iedereen, maar je ziet hem bijna iedere dag, vergeet je je vrienden en vriendinnen niet? Die zijn ook heel belangrijk he
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 20:21
Birgitstylezz
Birgitstylezz is offline
Citaat:
Tussen de meeste van jouw leeftijdsgenoten is er sprake van kalverliefde; daarop is de uitspraak van 'die volwassenen' gebaseerd. Dit betekent dus niet dat de relatie tussen jouw vriend en jij per definitie geen toekomst heeft, maar over het algemeen niet.

Gewoon niets van aantrekken. Jullie zijn verliefd, geniet daarvan .
das wel mooi geformuleerd & genieten doen we zeker
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 20:21
Birgitstylezz
Birgitstylezz is offline
Citaat:
oké
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 20:22
Birgitstylezz
Birgitstylezz is offline
Citaat:
Eens met iedereen, maar je ziet hem bijna iedere dag, vergeet je je vrienden en vriendinnen niet? Die zijn ook heel belangrijk he
nee, die mensen mogen gewoon niet vergeten worden, zijn ook té belangrijk
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 20:59
JustADreamer
JustADreamer is offline
Een van mijn vriendinnetjes was ook een jaar of 14/15 toen ze wat met haar vriendje kreeg, ze is nu 28 en happily getrouwd met hem... Hij was haar eerste, en zal waarschijnlijk haar laatste zijn... Ze zijn nog steeds helemaal gek op elkaar!

Maar goed, de meeste liefdes van 15-jarigen gaan over, er komen nieuwe vriendjes of vriendinnetjes voor in de plaats, maar maakt dat echt wat uit? Als het nu toch leuk en goed en fijn is dan moet je daar nú gewoon van genieten... Genieten van wat je hebt, en niet vasthouden aan wat je wil dat komen gaat... Werkt sowieso het beste, want dan heb je tenminste geen onrealistische verwachtingen... Vergeet ook je vrienden en vriendinnen niet, en het allerbelangrijkst: jezelf... Ik heb me in m'n puberteit veel te veel weggecijferd voor een superslecht vriendje die dat niet waard was... (Niet dat ik denk dat jouw vriendje slecht is, maar gewoon, pas op dat je jezelf en je hobby's en wat jíj leuk en belangrijk vindt in het leven niet te veel naar de achtergrond schuift, het is eng om op een dag wakker te worden en jezelf niet meer terug te herkennen!)
Oud 16-07-2012, 21:26
Birgitstylezz
Birgitstylezz is offline
Citaat:
Een van mijn vriendinnetjes was ook een jaar of 14/15 toen ze wat met haar vriendje kreeg, ze is nu 28 en happily getrouwd met hem... Hij was haar eerste, en zal waarschijnlijk haar laatste zijn... Ze zijn nog steeds helemaal gek op elkaar!

Maar goed, de meeste liefdes van 15-jarigen gaan over, er komen nieuwe vriendjes of vriendinnetjes voor in de plaats, maar maakt dat echt wat uit? Als het nu toch leuk en goed en fijn is dan moet je daar nú gewoon van genieten... Genieten van wat je hebt, en niet vasthouden aan wat je wil dat komen gaat... Werkt sowieso het beste, want dan heb je tenminste geen onrealistische verwachtingen... Vergeet ook je vrienden en vriendinnen niet, en het allerbelangrijkst: jezelf... Ik heb me in m'n puberteit veel te veel weggecijferd voor een superslecht vriendje die dat niet waard was... (Niet dat ik denk dat jouw vriendje slecht is, maar gewoon, pas op dat je jezelf en je hobby's en wat jíj leuk en belangrijk vindt in het leven niet te veel naar de achtergrond schuift, het is eng om op een dag wakker te worden en jezelf niet meer terug te herkennen!)
dankjewel voor de goede raad
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 21:40
Verwijderd
Idd, geniet er van, wat maakt het nu uit of het voor eeuwig is of niet? Nu zijn jullie verliefd, dat is alles dat telt, die toekomst komt vanzelf wel.

Ik kreeg op m'n 15de inderdaad ook te horen dat het kalverliefde was etc, maar nu zijn we 12 jaar verder, getrouwd, kindje... Ik hoor er niemand meer over
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 10:55
Birgitstylezz
Birgitstylezz is offline
Citaat:
Idd, geniet er van, wat maakt het nu uit of het voor eeuwig is of niet? Nu zijn jullie verliefd, dat is alles dat telt, die toekomst komt vanzelf wel.

Ik kreeg op m'n 15de inderdaad ook te horen dat het kalverliefde was etc, maar nu zijn we 12 jaar verder, getrouwd, kindje... Ik hoor er niemand meer over
proficiat & weer iemand die gelijk heeft
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 09:57
Femina
Femina is offline
Tuurlijk is de kans aanwezig dat het 'maar' kalverliefde is, maar soms is het instinct van de mens groter dan een
'kansberekening' geniet wat je nu hebt,
ik ken het gevoel, heb ook een vriend waar ik helemaal stapel op ben, al is het gevoel van altijd bij elkaar blijven er niet. (we hebben nog maar een maand ) maar ik kan me op dit moment niet voorstellen dat ik later iemand
vindt die leuker is dan hij.
Geniet ervan!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 10:23
Bimide
Bimide is offline
Er is altijd een kans dat een liefde overgaat, dat heeft verder niet veel met leeftijd te maken. Ja, er is meer kans op "klaverliefde" als je jong bent, maar so what. En dan nog... Geniet er nu lekker van. Je weet toch niet wat de toekomst brengt.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 15:22
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:

Goed advies Inderdaad, gewoon op je eigen gevoel afgaan!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten