Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Windows] Winamp werkt niet. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=186429)

Roos 14-08-2002 22:06

[Windows] Winamp werkt niet.

Broertjelief heeft vanmiddag een (nieuwere?) versie van Winamp gedownload, Winamp3. Na verwoedde pogingen om dat programma aan de praat te krijgen, richt ik me ff tot s.com...

Het programma start gewoon op, en ik kan gewoon mp3'tjes adden. Als ik op Play druk, doet hij echter niets, hij begint niet met spelen, hij blijft gewoon "hangen".

Hier een screenshotje..

http://picserver.student.utwente.nl/...re.php?id=5749

Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Of is er niets te doen en moet ik die andere versie van Winamp weer downloaden?

Unexplained 14-08-2002 22:09

Winamp 3 is nog niet 'stabiel' verklaard. Het is enkel een ontwikkelversie..

Weer terug naar de 2.x-serie dus.

Triloxigen 14-08-2002 22:20

ik vind winamp 3 echt een domme winamp
ik wil juist een simpel snel programma

wa3 is een log traag programma met functies die me weinig boeien..

wa3 is bij mij een stuk trager dan wa2

Roos 14-08-2002 22:22

Juist.. kan ik eindelijk weer Frank door de kamer horen galmen :D

Problem Solved. :)

Nietzman 14-08-2002 22:58

Citaat:

Unexplained schreef:
Winamp 3 is nog niet 'stabiel' verklaard. Het is enkel een ontwikkelversie..

Weer terug naar de 2.x-serie dus.

Gekkie meneer.... dat istie al een tijdje wél hoor!

Danny 15-08-2002 06:37

Citaat:

nietzman schreef:
Gekkie meneer.... dat istie al een tijdje wél hoor!
jah :rolleyes:

Probeer eens te dubbel-klikken op een muzieknummer in je playlist, ik zie namelijk niet dat er ook maar iets geselecteerd is in je playlist..

D.

Triloxigen 15-08-2002 08:00

Citaat:

Danny schreef:
jah :rolleyes:

Probeer eens te dubbel-klikken op een muzieknummer in je playlist, ik zie namelijk niet dat er ook maar iets geselecteerd is in je playlist..

D.

heeft dat niet te maken met de kleurinstellingen van winamp?
[ik zie bij mij het btw wel]

Nietzman 15-08-2002 09:13

Ik zie wel een kleurverschil tussen het venster van de playlist en het 'main' window, wat op zich al aardig bizar is.

@pie 15-08-2002 10:11

ik draai nog steeds wa 2.76, en ik stop pas met het gebruik als windows het niet meer ondersteunt (of als ik nieuwe muziekformaten niet meer aankan door ontbrekende codecs :P)

Koen 15-08-2002 10:13

Citaat:

McLaren schreef:
ik vind winamp 3 echt een domme winamp
ik wil juist een simpel snel programma

wa3 is een log traag programma met functies die me weinig boeien..

wa3 is bij mij een stuk trager dan wa2

Auto-fade, meerdere playlists, betere skin-ondersteuning, video ondersteuning en zo nog een aantal zaken, zijn voor mij toch wel genoeg redenen om wél te upgraden naar Winamp3.

Tis altijd wennen. Net als toen MSN naar die lompe smileys ging. Maar op den duur moet je toch wel. :)

Lethalis 15-08-2002 10:32

WinAMP3 vreet spontaan 16-20MB aan geheugen .. nu begrijp ik waarom hij op mijn Athlon XP 1700+ met 256MB RAM niet eens snel opstart :/

Bah, voor de rest ziet 'ie er wel leuk uit en werkt bij mij ook zonder problemen .. maar denk toch dat ik binnenkort weer downgrade of overstap op een andere player.

Lethalis 15-08-2002 10:36

Citaat:

nietzman schreef:
Ik zie wel een kleurverschil tussen het venster van de playlist en het 'main' window, wat op zich al aardig bizar is.
Ghe, lijkt net alsof ze WA2 draait met de playlist-editor van WA3 :d

Triloxigen 15-08-2002 10:38

Citaat:

Koen schreef:

Auto-fade, meerdere playlists, betere skin-ondersteuning, video ondersteuning en zo nog een aantal zaken, zijn voor mij toch wel genoeg redenen om wél te upgraden naar Winamp3.

Tis altijd wennen. Net als toen MSN naar die lompe smileys ging. Maar op den duur moet je toch wel. :)

fade vind ik helemaal niks [zat btw ook in 2.80 ofzo]
skins vind ik ook al useless
video, daar gebruik ik mplayer wel voor

meerdere playlists is wel handig

Ik koos eerst voor winamp omdat het een snel klein programma was :s

Triloxigen 15-08-2002 10:38

Citaat:

******** schreef:
maybe heeft ze wa2 EN wa3 opgestart ;)

Octopus 15-08-2002 10:50

Citaat:

******** schreef:
Dat is ook zo.. in WA3 zitten er meer knoppies op de mainwindow (crossfading e.d.)

dystopia 15-08-2002 10:54

Citaat:

******** schreef:
Bah, voor de rest ziet 'ie er wel leuk uit en werkt bij mij ook zonder problemen .. maar denk toch dat ik binnenkort weer downgrade of overstap op een andere player.
Jij gebruikte toch FreeAMP, waar je zo'n fan van was?

Nietzman 15-08-2002 11:04

Citaat:

Octopus schreef:

Dat is ook zo.. in WA3 zitten er meer knoppies op de mainwindow (crossfading e.d.)

Was me niet eens opgevallen, maar je hebt gelijk....

Terwijl wel het versienummer van versietje 3 in beeld staat....

Dus óf dit is een hele creatieve fotosoep van iemand die ons in het ootje wil nemen, óf er is iets heel vreemds aan de hand :?

winamp 2 skin op winamp 3 misschien? :?

Koen 15-08-2002 11:29

Citaat:

dystopia schreef:

Is het je dan nog niet opgevallen dat ******** nooit één hele dag lang dezelfde software/OS gebruikt? ;)

Lethalis 15-08-2002 11:52

Citaat:

dystopia schreef:
FreeAMP bestaat officieel niet meer :p

Citaat:

Koen schreef:
Is het je dan nog niet opgevallen dat ******** nooit één hele dag lang dezelfde software/OS gebruikt? ;)
:d Het is ook zo verdomd saai om steeds hetzelfde te gebruiken ;)

Ik heb best een zooitje hier .. bijvoorbeeld mijn samenvattingen, die ik maak voor mijn studie, zijn zowel in M$ Word, StarWriter, OpenOffice.org, RichText als HTML geschreven :o

Dat komt ervan als je steeds iets anders leuk vindt :d Maar goed, ik kan ze wel allemaal lezen met OpenOffice :)

Lethalis 15-08-2002 18:29

Overigens is Zinf de opvolger van FreeAMP.

www.zinf.org

Quintiano 16-08-2002 03:01

Citaat:

******** schreef:
WinAMP3 vreet spontaan 16-20MB aan geheugen .. nu begrijp ik waarom hij op mijn Athlon XP 1700+ met 256MB RAM niet eens snel opstart :/

Ongebruikt geheugen is doelloos geheugen!

Lethalis 16-08-2002 07:30

Citaat:

Dobermann schreef:
Ongebruikt geheugen is doelloos geheugen!
Het gaat mij op de respons; geheugenallocatie kost immers tijd.

Zinf en WinAMP 2 starten bij mij haast direct op. Als ik in de explorer sta en dubbelklik op MP3 bestand, dan ben ik gewend dat het direct begint te spelen .. maar dan ook 'direct'.

Bij WinAMP3 moet ik hele 2 seconden wachten :( Krijg je weer dat oude Pentium 60 met 32MB RAM gevoel van ;)

Nee, ff serieus .. het is gewoon een geheugenvreter. Heb hem inmiddels alweer verwijderd. Pfff, zelfs Mozilla start sneller op dan WinAMP 3 :d

Orion84 16-08-2002 09:54

Citaat:

nietzman schreef:

Dus óf dit is een hele creatieve fotosoep van iemand die ons in het ootje wil nemen, óf er is iets heel vreemds aan de hand :?

bij winamp 3.0 zit standaard een classic skin (deze dus).

en je hoeft niet te downgraden wamt 3.0 installt in een eigen map en is geen upgrade van 2.80. die bestaan gewoon naast elkaar, en dat doen ze express. oa. om enkele van de genoemde redenen.

Roos 16-08-2002 19:52

Citaat:

nietzman schreef:

Ik heb gewoomn op print screen gedrukt en hem uitgeknipt.

Oh en ik had idd op deze screenshot niet op play gedrukt of een nummer geselecteerd, maar hij geeft hetzelfde beeld (dat lege linksboven) als ik dat wel doe.

Damn, ik weet heus wel dat ik op play moet drukken :rolleyes:

Droyd 19-08-2002 15:23

Ik heb etzelfde prob met die playlist editor...fuck winamp 3, de slechste ooit...de videosupport is echt niet stabiel en werkt niet met alle videos...en het ligt niet aan mijn compressieshit, mediaplayer neemt ze wel...maar ik gebruik toch bsplayer, die is lekker snel voor videos maar heeft een prebufferdinges..(dat je al kan afspelen voor ie helemaal is gedownd)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.