![]() |
enquete profielwerkstuk crisis
Hallo,
Wij schrijven voor school een profielwerkstuk over crisis. We houden een enquete en zoeken nu 10 bedrijven (mag uit heel Nederland) die deze willen invullen. Iemand een idee waar we terecht kunnen? Dit is hem: 1. Heeft de crisis invloed gehad op uw bedrijf? Zo ja, wat was het effect? 2. Heeft u maatregelen moeten doorvoeren vanwege de crisis? Zo ja, waarom? (Bijvoorbeeld bezuinigingen, lonen verlagen, mensen ontslaan)? 3. Heeft de crisis andere gevolgen gehad op uw bedrijf? 4. Denkt u dat uw bedrijf inkomsten heeft misgelopen door de crisis? 5. Heeft u het gevoel dat er na het uitbreken van de crisis veel is veranderd binnen het bedrijf? 6. Is de concurrentiepositie van uw bedrijf veranderd tijdens de crisis? 7. Hoe ziet u de toekomst met uw bedrijf tegemoet? 8. Hebben de plannen over bezuinigingen van de overheid effect op uw bedrijf? 9. Wat zou de overheid volgens u moeten doen om de crisis te beëindigen? 10. Hoelang denkt u dat de crisis nog gevolgen voor uw bedrijf heeft? Met vriendelijke groet, |
Misschien is het een leuk idee om de dichtstbijzijnde stad in te gaan en allerlei soorten winkels te bezoeken en vragen aan de kassa of je de leiding even mag spreken voor de enquête. Neem wel winkels met grote verschillen zoals bijvoorbeeld, een kleine schoenen winkel, een souvenir winkel, een restaurant, een supermarkt, de bijenkorf etc.
Het lijkt mij vooral belangrijk dat je de verschillen kunt aanduiden tussen verschillende winkels hoe zij door de crisis beïnvloed worden. Een supermarkt lijd niet zo erg onder de crisis, want mensen hebben toch eten nodig, als een kleine schoenen winkel, want mensen kunnen hun oude schoenen aan houden en de aankoop van nieuwe schoenen uitstellen. Laat me weten of je er wat aan had, succes! xx :) |
ik wil hem wel invullen voor het bedrijf waar ik voor werk.
Citaat:
Een verder effect is dat de lopende lening niet afbetaald kan worden en er dus met de bank afspraken zijn gemaakt om puur de rente af te dragen. Nog een effect is de verkoopbaarheid van het schip, het plan was om het schip (nieuw gebouwd in 2008) na 10 jaar van de hand te doen, dat wordt in ieder geval 15 jaar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zou ik trouwens ook nog mogen weten wat voor een soort bedrijf het is of in welke sector het is? |
Citaat:
Sector: Kust-/zeevaart |
Hey Dolcol,
via deze site kan je makkelijk een enquête maken. http://www.studentenonderzoek.com/ Ik weet niet of je al klaar bent met je enquête, zo niet, dan kan je hier makkelijk en gratis je vragen invoeren en de link delen met iedereen die jij kent en ook op forums als deze. Het programma zorgt er ook voor dat de data van jou enquête (die door verschillende mensen is ingevuld) word verzameld. dus als je klaar bent hoe je dat alleen maar af te lezen en een conclusie te trekken. Ik hoop dat je er (nog) wat aan hebt! Groetjes ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43. |