Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2012, 18:37
dolcol
dolcol is offline
Hallo,

Wij schrijven voor school een profielwerkstuk over crisis. We houden een enquete en zoeken nu 10 bedrijven (mag uit heel Nederland) die deze willen invullen. Iemand een idee waar we terecht kunnen? Dit is hem:

1. Heeft de crisis invloed gehad op uw bedrijf? Zo ja, wat was het effect?
2. Heeft u maatregelen moeten doorvoeren vanwege de crisis? Zo ja, waarom? (Bijvoorbeeld bezuinigingen, lonen verlagen, mensen ontslaan)?
3. Heeft de crisis andere gevolgen gehad op uw bedrijf?
4. Denkt u dat uw bedrijf inkomsten heeft misgelopen door de crisis?
5. Heeft u het gevoel dat er na het uitbreken van de crisis veel is veranderd binnen het bedrijf?
6. Is de concurrentiepositie van uw bedrijf veranderd tijdens de crisis?
7. Hoe ziet u de toekomst met uw bedrijf tegemoet?
8. Hebben de plannen over bezuinigingen van de overheid effect op uw bedrijf?
9. Wat zou de overheid volgens u moeten doen om de crisis te beëindigen?
10. Hoelang denkt u dat de crisis nog gevolgen voor uw bedrijf heeft?

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2012, 13:39
FemkeJanse
FemkeJanse is offline
Misschien is het een leuk idee om de dichtstbijzijnde stad in te gaan en allerlei soorten winkels te bezoeken en vragen aan de kassa of je de leiding even mag spreken voor de enquête. Neem wel winkels met grote verschillen zoals bijvoorbeeld, een kleine schoenen winkel, een souvenir winkel, een restaurant, een supermarkt, de bijenkorf etc.

Het lijkt mij vooral belangrijk dat je de verschillen kunt aanduiden tussen verschillende winkels hoe zij door de crisis beïnvloed worden. Een supermarkt lijd niet zo erg onder de crisis, want mensen hebben toch eten nodig, als een kleine schoenen winkel, want mensen kunnen hun oude schoenen aan houden en de aankoop van nieuwe schoenen uitstellen.

Laat me weten of je er wat aan had, succes! xx
Met citaat reageren
Oud 30-11-2012, 07:42
arPos
arPos is offline
ik wil hem wel invullen voor het bedrijf waar ik voor werk.

Citaat:
1. Heeft de crisis invloed gehad op uw bedrijf? Zo ja, wat was het effect?
Zeker, het effect is dat we maandelijks een verlies maken van 700 euro (1000 in 2009) ondanks dat we genoeg reisjes hebben, dit komt dan vooral doordat de ladingprijzen laag zijn en blijven terwijl olie duur is.
Een verder effect is dat de lopende lening niet afbetaald kan worden en er dus met de bank afspraken zijn gemaakt om puur de rente af te dragen.
Nog een effect is de verkoopbaarheid van het schip, het plan was om het schip (nieuw gebouwd in 2008) na 10 jaar van de hand te doen, dat wordt in ieder geval 15 jaar.
Citaat:
2. Heeft u maatregelen moeten doorvoeren vanwege de crisis? Zo ja, waarom? (Bijvoorbeeld bezuinigingen, lonen verlagen, mensen ontslaan)?
Ja, indonesische matrozen zijn verruild voor filipijnen, loonmatiging van officieren, te dure officieren zijn afgestoten, waar mogelijk zijn kosten bespaard (denk bijvoorbeeld aan verf, wat minder schoonmaken, economischer proberen te varen (al is dat vrijwel onmogelijk(
Citaat:
3. Heeft de crisis andere gevolgen gehad op uw bedrijf?
nog niet
Citaat:
4. Denkt u dat uw bedrijf inkomsten heeft misgelopen door de crisis?
Dat staat buiten kijf, maar het is een rare vraag immers het is een crisis omdat bedrijven inkomsten mislopen waar ze wel op gerekend hadden (iaw; het is de verwachting die fout zat)
Citaat:
5. Heeft u het gevoel dat er na het uitbreken van de crisis veel is veranderd binnen het bedrijf?
valt mee
Citaat:
6. Is de concurrentiepositie van uw bedrijf veranderd tijdens de crisis?
nee, bij de rest gaat het net zo slecht zo niet slechter
Citaat:
7. Hoe ziet u de toekomst met uw bedrijf tegemoet?
wel goed.
Citaat:
8. Hebben de plannen over bezuinigingen van de overheid effect op uw bedrijf?
niet erg veel, de nieuwe millieuregels van het IMO echter wel.
Citaat:
9. Wat zou de overheid volgens u moeten doen om de crisis te beëindigen?
De overheid kan niets doen om een crisis te be-eindigen maar ze hadden geen banken of landen moeten proberen te redden.
Citaat:
10. Hoelang denkt u dat de crisis nog gevolgen voor uw bedrijf heeft?
zoals gezegd minstens 15 jaar.
Oud 03-12-2012, 18:29
dolcol
dolcol is offline
Citaat:
ik wil hem wel invullen voor het bedrijf waar ik voor werk.

Zeker, het effect is dat we maandelijks een verlies maken van 700 euro (1000 in 2009) ondanks dat we genoeg reisjes hebben, dit komt dan vooral doordat de ladingprijzen laag zijn en blijven terwijl olie duur is.
Een verder effect is dat de lopende lening niet afbetaald kan worden en er dus met de bank afspraken zijn gemaakt om puur de rente af te dragen.
Nog een effect is de verkoopbaarheid van het schip, het plan was om het schip (nieuw gebouwd in 2008) na 10 jaar van de hand te doen, dat wordt in ieder geval 15 jaar.

Ja, indonesische matrozen zijn verruild voor filipijnen, loonmatiging van officieren, te dure officieren zijn afgestoten, waar mogelijk zijn kosten bespaard (denk bijvoorbeeld aan verf, wat minder schoonmaken, economischer proberen te varen (al is dat vrijwel onmogelijk(
nog niet
Dat staat buiten kijf, maar het is een rare vraag immers het is een crisis omdat bedrijven inkomsten mislopen waar ze wel op gerekend hadden (iaw; het is de verwachting die fout zat)
valt mee
nee, bij de rest gaat het net zo slecht zo niet slechter
wel goed.
niet erg veel, de nieuwe millieuregels van het IMO echter wel.
De overheid kan niets doen om een crisis te be-eindigen maar ze hadden geen banken of landen moeten proberen te redden.
zoals gezegd minstens 15 jaar.
Hartelijk bedankt.
Zou ik trouwens ook nog mogen weten wat voor een soort bedrijf het is of in welke sector het is?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 20:04
arPos
arPos is offline
Citaat:
Hartelijk bedankt.
Zou ik trouwens ook nog mogen weten wat voor een soort bedrijf het is of in welke sector het is?
Schip (3500 ton), van een kapitein eigenaar bevracht door wagenborg.
Sector: Kust-/zeevaart
Oud 21-12-2012, 11:04
86810
86810 is offline
Hey Dolcol,

via deze site kan je makkelijk een enquête maken. http://www.studentenonderzoek.com/

Ik weet niet of je al klaar bent met je enquête, zo niet, dan kan je hier makkelijk en gratis je vragen invoeren en de link delen met iedereen die jij kent en ook op forums als deze.
Het programma zorgt er ook voor dat de data van jou enquête (die door verschillende mensen is ingevuld) word verzameld. dus als je klaar bent hoe je dat alleen maar af te lezen en een conclusie te trekken.

Ik hoop dat je er (nog) wat aan hebt!

Groetjes ;-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten