Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   dus eh lees t verhaal (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1870404)

boss? 01-12-2012 22:17

dus eh lees t verhaal

ik heb een vriend waar ik al jaren lang een leuke tijd mee heb...
en de laatste tijd doet hij heel raar...
toen we een keer aan het gamen waren begon hij tegen me aan te rijen
later duwde hij me op mijn bed en duwde zijn kruis in men gezicht(met kleren aan)
en ging ie door met dat soort dingen... toen ik em van me af duwde deed ie helemaal alsof het een grapje was enzo
maar laatst begon hij weer! hij draaide mijn arm om en greep intiem mijn kruis vast! hij voelde eens goed enzo(BAH) toen ie EINDELIJK klaar was vroeg ik waar dat op sloeg...
hij vroeg zogenaamt verbaasd deed het geen pijn? nee.... toen sloeg hij in men ballen...

ik begrijp er niks van en de laatste tijd doet hij dit echt vaak.... ik ben sterker dan hij enzo maar hij doet het met die irritante trukjes...

ik weet echt niet wat ik moet doen want ik wil graag vrienden met em blijven!:facepalm:

Em. 01-12-2012 22:23

(Heel) duidelijk zeggen dat je het niet wilt? Het is niet echt normaal dat je vriend je aanrandt enzo.

boss? 01-12-2012 22:25

al gedaan... t is echt vaag! van het eene tot het andere moment gebeurd het gewoon!

Stinkdier 01-12-2012 22:28

Lekker laten vliegen dat losertje. Als ie je vriend wil zijn moet ie zich maar gedragen en anders kan ie tiefen

arPos 02-12-2012 04:00

autist?

mathfreak 02-12-2012 12:27

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 32918072)
autist?

Ho even. Waaruit meen je dat af te kunnen leiden?

Reverend 02-12-2012 12:55

Waarom stamp je niet gewoon op z'n hoofd als hij zich zo debiel gedraagt?

bloodyb 02-12-2012 12:55

Wat dacht je hiervan: je vriend weet of denkt dat hij homo is en wil dat met jou uitproberen of hij is misschien wel verliefd op je. Of hij is hetero en wil eens met andere jongens experimenteren. Ik krijg niet de indruk dat je het leuk vind wat hij doet dus zeg hem dat en vraag waarom hij doet. En hoe oud zijn jullie eigenlijk?

Pluis 02-12-2012 14:09

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32918544)

ik ben het een keer met reverend eens. Vrienden horen gewoon van je af te blijven als je dat aan ze vraagt. Doet ie dat niet, dan krijgt ie een lel aan z'n kop zodra z'n grip verslapt.

Dit is overigens al de 2e keer dat je hier een topic over maakt. Gaat het nog steeds over dezelfde jongen?

Em. 02-12-2012 16:29

Ik ben ook met Reverend. Als duidelijk zeggen niet duidelijk genoeg is dan eh, moet je het nog maar wat duidelijker maken. (Y)

Volk 02-12-2012 17:14

Je wordt behandeld zoals jij je laat behandelen. Laat je dus niet meer zo behandelen en verbreek het contact. Ik zie niet in waarom je met zo iemand vrienden zou blijven.

DonaldFuck 02-12-2012 19:54

Citaat:

mathfreak schreef: (Bericht 32918461)

Uit het gedrag van die vriend. Tenzij jij dat normaal vind?

Patataap 02-12-2012 22:05

Citaat:

elmar. schreef: (Bericht 32919235)
Tenzij jij dat normaal vind?

Dát zou pas autistisch zijn :D

DonaldFuck 02-12-2012 22:58

Citaat:

Patataap schreef: (Bericht 32919639)
Dát zou pas autistisch zijn :D

:D

arPos 03-12-2012 03:28

Citaat:

mathfreak schreef: (Bericht 32918461)

persoonlijke ervaringen met autisten, goed toegegeven die waren dan 8 jaar en deden dan zelfs nog niet zo vreemd.

@ OP: Die vriend van je is gewoon bronstig.

InfoBoy 03-12-2012 16:08

Ik denk dat ie hoopte dat je mee ging doen. En toen dat niet zo was schaamde hij zich, daarom deed ie alsof het een grapje was. Zeg hem dat je er niks op tegen hebt ALS ie homo is, of wat met een gozer wil doen, maar dat JIJ dat niet ziet zitten. Nou klaar. Dan is het duidelijk en dan raak jje hem ook niet kwijt. :)

mathfreak 03-12-2012 17:28

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 32919986)
persoonlijke ervaringen met autisten, goed toegegeven die waren dan 8 jaar en deden dan zelfs nog niet zo vreemd.

Mag ik je dan als "Aspie" in dat verband er even op wijzen dat jouw persoonlijke ervaringen met iemand met autisme nog niet hoeven te betekenen dat het hier ook om iemand met een vorm van autisme zou kunnen gaan? Waarom zou het net als jij geen NT'er kunnen zijn, dus iemand met een "normale" (neurotypische) hersenfunctie?
@elmar.: Het feit dat iemand zich vreemd gedraagt wil nog niet zeggen dat zo iemand een vorm van autisme heeft. Weet je overigens wat kenmerkende eigenschappen zijn voor iemand met een vorm van autisme? Ik weet dat toevallig wel, aangezien ik zelf een vorm van autisme heb die bekend staat als het syndroom van Asperger.

arPos 03-12-2012 20:15

Citaat:

mathfreak schreef: (Bericht 32920962)
Mag ik je dan als "Aspie"

Asperger... dat verklaart een hoop.

Citaat:

in dat verband er even op wijzen dat jouw persoonlijke ervaringen met iemand met autisme nog niet hoeven te betekenen dat het hier ook om iemand met een vorm van autisme zou kunnen gaan?
Mag ik jou erop wijzen dat mijn opmerking "autist" niet hoeft te betekenen dat die persoon echt een autist is maar dat het gedrag op zijn minst ietwat afwijkend is wat duidt op het een dan wel andere psychische probleem, waarbij dit als aandachttrekkerij goed in het autistische spectrum past.

Citaat:

Waarom zou het net als jij geen NT'er kunnen zijn, dus iemand met een "normale" (neurotypische) hersenfunctie?
Ik voel me werkelijk vereerd maar hoe kom je er in hemelsnaam bij dat ik een normale neurotypische hersenfunctie heb ;) (ik ben nooit gediagnosticeerd maar ik heb zo mn vermoedens)

Citaat:

@elmar.: Het feit dat iemand zich vreemd gedraagt wil nog niet zeggen dat zo iemand een vorm van autisme heeft. Weet je overigens wat kenmerkende eigenschappen zijn voor iemand met een vorm van autisme? Ik weet dat toevallig wel, aangezien ik zelf een vorm van autisme heb die bekend staat als het syndroom van Asperger.
Asperger is overigens wel nogal specifiek waarbij dit gedrag (openingspost) niet echt voorkomt, bij andere vormen van autisme komt dit soort gedrag soms wel voor.

Buiten de eerder genoemde 8 jarige (en zijn zusje) ken ik nog een kind (van nu 6) waarbij autisme is gediagnosticeerd, die vertoont hetzelfde gedrag; aan de piemel friemelen, tegen benen rijden... maar ook; een poema nadoen, een hang naar geweldsspelletjes, dominant gedrag enz.

Goed ik ben echt geen deskundige maar gedrag zoals in de OP is dusdanig sociaal onwenselijk dat men ernaar neigt te denken dat die persoon die dat gedrag vertoont geen of beperkte remmingen heeft wat weer wijst op een mentale afwijking waarbij enkele vormen van autisme best hoog op de lijst staan.

Maar als je het daar niet mee eens bent dan hoor ik graag je betoog waarom niet.

En ik probeer jou, of autisten in het algemeen absoluut niet aan te vallen hoor, het is over het algemeen al moeilijk zat in de wereld van de norm en zesjesmentaliteit.

Reverend 04-12-2012 13:29

Citaat:

mathfreak schreef: (Bericht 32920962)
Mag ik je dan als "Aspie" in dat verband er even op wijzen dat jouw persoonlijke ervaringen met iemand met autisme nog niet hoeven te betekenen dat het hier ook om iemand met een vorm van autisme zou kunnen gaan? Waarom zou het net als jij geen NT'er kunnen zijn, dus iemand met een "normale" (neurotypische) hersenfunctie?

:D

mathfreak 04-12-2012 18:25

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 32921241)
Asperger... dat verklaart een hoop.

Ik hoop het van harte.

Citaat:

Mag ik jou erop wijzen dat mijn opmerking "autist" niet hoeft te betekenen dat die persoon echt een autist is maar dat het gedrag op zijn minst ietwat afwijkend is wat duidt op het een dan wel andere psychische probleem, waarbij dit als aandachttrekkerij goed in het autistische spectrum past.

Afwijkend gedrag hoeft niet op een vorm van autisme te duiden. Als jij dat wel meteen zo meent te moeten bestempelen vind ik dat een tamelijk voorbarige conclusie.

Citaat:

Ik voel me werkelijk vereerd maar hoe kom je er in hemelsnaam bij dat ik een normale neurotypische hersenfunctie heb ;) (ik ben nooit gediagnosticeerd maar ik heb zo m'n vermoedens)

Waaraan denk je in dat geval? Het syndroom van Asperger of PDD-NOS? Ik heb mijn diagnose min of meer bij toeval gekregen. Vanaf 1990 tot de diagnose op 18 maart 2003 wist ik alleen maar dat ik een sociale handicap heb omdat ik moeilijk contact maak met anderen, maar meer wist ik ook niet. Mede dankzij de diagnose heb ik me eindelijk een goed beeld van het hoe en waarom van mijn eigen functioneren weten te vormen, en zijn veel dingen begrijpelijker en makkelijker hanteerbaar voor me geworden.

Citaat:

Asperger is overigens wel nogal specifiek waarbij dit gedrag (openingspost) niet echt voorkomt, bij andere vormen van autisme komt dit soort gedrag soms wel voor.

Dat weet ik. Ik ben als ervaringsdeskundige op het gebied van autisme met name in de samenhang tussen een vorm van autisme en seksualiteitsbeleving geïnteresseerd, vandaar dat ik mij daar nader in heb verdiept.

Citaat:

Buiten de eerder genoemde 8 jarige (en zijn zusje) ken ik nog een kind (van nu 6) waarbij autisme is gediagnosticeerd, die vertoont hetzelfde gedrag; aan de piemel friemelen, tegen benen rijden... maar ook; een poema nadoen, een hang naar geweldsspelletjes, dominant gedrag enz.

Weet je toevallig ook om welke vorm het bij dit kind van 6 gaat?

Citaat:

Goed ik ben echt geen deskundige maar gedrag zoals in de OP is dusdanig sociaal onwenselijk dat men ernaar neigt te denken dat die persoon die dat gedrag vertoont geen of beperkte remmingen heeft wat weer wijst op een mentale afwijking waarbij enkele vormen van autisme best hoog op de lijst staan.

Maar als je het daar niet mee eens bent dan hoor ik graag je betoog waarom niet.

Bij geen of beperkte remmingen kan er ook sprake zijn van een impulscontrolestoornis. Dat is dus een andere mogelijkheid.

Citaat:

En ik probeer jou, of autisten in het algemeen absoluut niet aan te vallen hoor, het is over het algemeen al moeilijk zat in de wereld van de norm en zesjesmentaliteit.

Dat het voor mensen in het autistische spectrum al moeilijk genoeg is hoef je mij niet uit te leggen, maar probeer dat maar eens aan sommige NT'ers uit te leggen.

arPos 04-12-2012 21:39

Citaat:

mathfreak schreef: (Bericht 32922761)
Ik hoop het van harte.

Zeker
Citaat:

Afwijkend gedrag hoeft niet op een vorm van autisme te duiden. Als jij dat wel meteen zo meent te moeten bestempelen vind ik dat een tamelijk voorbarige conclusie.
Natuurlijk hoéft dat niet.

Citaat:

Waaraan denk je in dat geval? Het syndroom van Asperger of PDD-NOS? Ik heb mijn diagnose min of meer bij toeval gekregen. Vanaf 1990 tot de diagnose op 18 maart 2003 wist ik alleen maar dat ik een sociale handicap heb omdat ik moeilijk contact maak met anderen, maar meer wist ik ook niet. Mede dankzij de diagnose heb ik me eindelijk een goed beeld van het hoe en waarom van mijn eigen functioneren weten te vormen, en zijn veel dingen begrijpelijker en makkelijker hanteerbaar voor me geworden.
Och ik weet het niet, ik weet dat ik dingen onbegrijpelijk verwoord met te langen zinnen, dat ik een hele brede doch van de norm afwijkend interessegebied heb, ik weet dat ik geen enkele empathie kan tonen (dwz. ik kan rationeel wel bedenken wat mensen zouden moeten voelen, ik heb er echter geen emotie bij), moeite in relaties met leeftijdsgenoten (hang naar ouder), geen spontaniteit (en dan ook echt 0).

Citaat:

Dat weet ik. Ik ben als ervaringsdeskundige op het gebied van autisme met name in de samenhang tussen een vorm van autisme en seksualiteitsbeleving geïnteresseerd, vandaar dat ik mij daar nader in heb verdiept.

Weet je toevallig ook om welke vorm het bij dit kind van 6 gaat?
Ik meen ADHD maar pin me er niet op vast.

Citaat:

Bij geen of beperkte remmingen kan er ook sprake zijn van een impulscontrolestoornis. Dat is dus een andere mogelijkheid.
sure, psychologie blijft een beetje van dit en een beetje van dat, met goede wil kan je er vanalles van maken.

Citaat:

Dat het voor mensen in het autistische spectrum al moeilijk genoeg is hoef je mij niet uit te leggen, maar probeer dat maar eens aan sommige NT'ers uit te leggen.
Je begreep me denk ik in de vorige post niet.
"Normaal" is slechts het gemiddelde van extemen.

InfoBoy 05-12-2012 04:29

Mensuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh! Kan het nu weer even on topic? Vast ontzettend interessant om het over autisme te hebben, maar hier heeft de topic starter natuurlijk helemaal niets aan.. Thanks... :)

BorderCross 05-12-2012 06:25

Ik had een soort van hetzelfde, een hele goeie vriend van mij kreeg een beetje 'homotrekjes', ik was daar niet van gediend en ben gewoon zonder hem verder gegaan.. Ligt eraan of je een goeie vriendschap wil laten afzwakken door dit, of praat gewoon met hem, desnoods geef je hem een klap als hij het weer doet

Patataap 05-12-2012 14:24

Autisten zijn nou eenmaal vaak licht ontvlambaar, ik heb ook asperger maar heb daar gelukkig geen last van. (y)

arPos 05-12-2012 14:46

Citaat:

InfoBoy schreef: (Bericht 32923710)
Mensuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh! Kan het nu weer even on topic? Vast ontzettend interessant om het over autisme te hebben, maar hier heeft de topic starter natuurlijk helemaal niets aan.. Thanks... :)

1. jij bent geen mod
2. het is ontopic want het kan of wel of niet met de situatie van TS te maken hebben en daar kan een verklaring uit voortvloeien
3. antwoord op wat TS zou kunnen doen is al door iedereen gegeven de discussie een paar daagjes door laten rollen voordat het topic in de vergetelheid raakt doet niemand kwaad.

InfoBoy 06-12-2012 03:05

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 32924597)
1. jij bent geen mod
2. het is ontopic want het kan of wel of niet met de situatie van TS te maken hebben en daar kan een verklaring uit voortvloeien
3. antwoord op wat TS zou kunnen doen is al door iedereen gegeven de discussie een paar daagjes door laten rollen voordat het topic in de vergetelheid raakt doet niemand kwaad.

Ik ben geen mod. Dus? Dan mag ik toch nog wel vragen of het weer even on topic kan? Punt 2. vind ik niet sterk.. Punt 3. ik vroeg ook niet om een slotje toch?

arPos 06-12-2012 14:44

Citaat:

InfoBoy schreef: (Bericht 32925993)
Ik ben geen mod. Dus? Dan mag ik toch nog wel vragen of het weer even on topic kan?

Nee dat is pretentieus vooral voor iemand die zelf niets toevoegt aan het topic
Citaat:

Punt 2. vind ik niet sterk..
Dat is jouw probleem
Citaat:

Punt 3. ik vroeg ook niet om een slotje toch?
Ik zeg niks over een slotje

Pluis 06-12-2012 17:23

Nou, zal ik dan als echte mod maar even komen vertellen dat ik de discussie over autisme en seksualiteit met opzet heb laten gaan?

TS neemt al 2 keer de moeite niet om na een topic te maken nog eens terug te komen dus dan vind ik het niet zo'n drama als er een interessante discussie voortvloeit over autisme en seksualiteit.
Offtopic geëmmer over wie de baas is en wie de mod is dan weer niet de bedoeling ;)

hppa 06-12-2012 17:59

beterlock is de baas

DonaldFuck 06-12-2012 18:02

Citaat:

InfoBoy schreef: (Bericht 32923710)

/care

OT: Sla die vriend een keer voor z'n bek.

icetea296 06-12-2012 18:59

Citaat:

elmar. schreef: (Bericht 32927020)
/care

OT: Sla die vriend een keer voor z'n bek.

(y)(y) precies wat ik wou zeggen

InfoBoy 06-12-2012 23:06

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 32926919)
Nou, zal ik dan als echte mod maar even komen vertellen dat ik de discussie over autisme en seksualiteit met opzet heb laten gaan?

TS neemt al 2 keer de moeite niet om na een topic te maken nog eens terug te komen dus dan vind ik het niet zo'n drama als er een interessante discussie voortvloeit over autisme en seksualiteit.
Offtopic geëmmer over wie de baas is en wie de mod is dan weer niet de bedoeling ;)

Duidelijk. Thanks voor je reactie. :)

piemellove 07-12-2012 17:36

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 32926919)

Hoe weet je dat nou? Misschien leest hij wel gewoon mee ;)

ShySora 07-12-2012 18:06

Citaat:

boss? schreef: (Bericht 32917961)
ik heb een vriend waar ik al jaren lang een leuke tijd mee heb...
en de laatste tijd doet hij heel raar...
toen we een keer aan het gamen waren begon hij tegen me aan te rijen
later duwde hij me op mijn bed en duwde zijn kruis in men gezicht(met kleren aan)
en ging ie door met dat soort dingen... toen ik em van me af duwde deed ie helemaal alsof het een grapje was enzo
maar laatst begon hij weer! hij draaide mijn arm om en greep intiem mijn kruis vast! hij voelde eens goed enzo(BAH) toen ie EINDELIJK klaar was vroeg ik waar dat op sloeg...
hij vroeg zogenaamt verbaasd deed het geen pijn? nee.... toen sloeg hij in men ballen...

ik begrijp er niks van en de laatste tijd doet hij dit echt vaak.... ik ben sterker dan hij enzo maar hij doet het met die irritante trukjes...

ik weet echt niet wat ik moet doen want ik wil graag vrienden met em blijven!:facepalm:

Volgens mij wil hij een SM relatie met jou en hij lijkt jou mening daarin niet te respecteren. DIt kan een gevaarlijke situatie worden vermoed ik.

Geef hem misschien nog 1 kans, maar neem van mij aan, een echte vriend die om jou geeft doet jou nooit bewust pijn.

boss? 07-12-2012 21:09

Bedankt voor alle reacties iedereen het heeft me erg geholpen, ik ga hem nog een kans geven en anders zet ik er een punt achter. En pluis dit is een andere jongen( ja ik weet het) dit mag liever met meiden zo zijn dan was het geweldig maar helaas.... Ik heb die eerste vriend laten vallen en ik wil het niet met hem

Hij is niet autistisch maar de eerste wel hij dacht dat het normaal was om zoiets te doen ik hoop deze niet...

Ik ga de tips gebruiken en houd de confersatie in stand:D

arPos 07-12-2012 22:37

wauw 2 keer? das knap vreemd

boss? 08-12-2012 09:53

Ik weet het...

ShySora 08-12-2012 19:37

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 32929789)
wauw 2 keer? das knap vreemd

Maar mogelijks. Het hangt van de soort vrienden af. Maar zij moeten zich kunnen koest houden. Als ik het zou gaan doen met wie ik wil en tegenkom, zou het ook maar een zootje worden xD

-Winter- 07-01-2013 18:18

Citaat:

elmar. schreef: (Bericht 32919235)
Uit het gedrag van die vriend. Tenzij jij dat normaal vind?

Niet alle mensen die zich zo gedragen of raar gedragen zijn autistisch
of hebben adhd of wat dan ook T_T

Neverdone 08-01-2013 00:18

Tja kweenie wat je eraan kunt doen, ik ken ook iemand die oversext (zo lijkt het) is en die reageerd dat ook op mij af
Maar ach

Effe gek vraagje, heb je wel eens geprobeerd om het een keer bij hem te doen misschien houdt ie dan op??

Vendetta' 08-01-2013 13:05

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32918544)

O_o zou kunnen werken...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.