![]() |
als je verliefd op een jongen bent...
hallo allemaal.
ik ben een jongen van 14. ik denk dat ik verliefd ben op een jongen |
Waarom wil je het aan iemand vertellen?
|
Citaat:
|
Ik zou het die jongen vertellen, niet zomaar iemand.
|
Inderdaad, als je zeker weet dat hij homo is ga dan een keer met hem praten. En laat niet merken dat je verliefd op hem bent want dan schrik je hem mss af.
|
Citaat:
|
Wel, begin bijvoorbeeld met 'Hallo.' en zie wat er gebeurd!
|
Citaat:
|
Dan moet je van tevoren iets verzinnen om te vertellen of een goede vraag stellen. Hoe goed ken je hem eigenlijk?
|
Citaat:
|
Dan ljkt het me dat er heel veel vragen mogelijk zijn. Succes!
|
Als je hem niet zoveel spreekt is dit dé reden om dat nu wel te gaan doen, toch? ;) Als je weet dat ie homo is en jij hem leuk vindt, ideaal! Hoe vaak homoseksuele jongens niet verliefd worden op hetero's.. Das veel erger!
Ga ervoor zou ik zeggen, je hebt niks te verliezen toch? |
Zit hij bij je in de klas? Is dat diezelfde jongen waar je eerder over hebt gepost?
|
Citaat:
|
Vertel het eerst aan een goeie vriend/vriendin van je. Ga daarna op die jongen af en maak een praatje met hem.
|
Als je hem eens spreekt en een brutale bui hebt zeg hem dan dat je denkt dat je óók op jongens valt en of hij er een keer met jou over wil praten. Als je dat niet face-to-face durft te zeggen dan een keer via Facebook/whatsapp.
|
Als ik het goed begrijp is deze jongen helemaal uit de kast? En jij nog helemaal niet? En je weet niet hoe je dat zou moeten doen? Nou, misschien moet je op die manier een gesprek met hem beginnen; vertel hem dat je homo bent, niet weet hoe je het mensen moet vertellen en of hij jou kan vertellen hoe hij het heeft ervaren, etc. Op die manier laat je duidelijk weten dat jij ook homo bent (zonder raar over te komen, want gewoon op iemand afstappen met "hey, ik ben homo" is nogal vreemd :p), heb je meteen een onderwerp om over te praten en wie weet kan hij je echt wel helpen - het lijkt me namelijk voor jou belangrijk om er vrede mee te krijgen en open te kunnen zijn over wie je bent.
Zo sla je meerdere vliegen in één klap. ;) |
Citaat:
|
Heb je al wel eens met hem gepraat en zo ja waar over?
|
Citaat:
|
"oh wat leuk. Ik ben zelf ook tamelijk gay! Welk een gelukkig toeval" heb je al teruggestuurd?
|
Citaat:
|
Nou prima toch, geef jezelf een trap onder je kont, ga nog een keer met hem praten/whatsppen/facebooken en zeg hem dat je denkt dat je ook op jongens valt en dat je er een keer met hem over wil praten. En dan niet via whatsapp!
|
Citaat:
|
Als je met hem aan je praten bent zeg je: He (naam invullen), ik denk dat ik ook op jongens val, hoe ging dat bij jou? Duurde het lang voor dat je het zeker wist. En aan wie heb je het het eerst verteld? Aan je ouders? En hoe reageerden die daar op? Dus zo iets ongeveer, wij kunnen niet letterlijk voor je op papier zetten wat je zeggen moet. Gewoon vragen wat er in je opkomt!
|
Citaat:
|
Ja dat snap ik maar als je het nog niet goed durft te vertellen is het misschien makkelijk om het aan iemand te zeggen die je niet echt heel goed kent dan aan je ouders. En bovendien is hij zelf homo dus hij zal er in ieder geval positief tegenover staan. Als je het echt niet rechtstreeks aan hem durft te vragen doe het dan via whatsapp.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij voorkeur in zijn gezicht zeggen en als je dat echt niet durft via whatsapp.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar wat wil je nu precies tegen die jongen zeggen? Dat je verliefd op hem bent? Dat moet je sowieso niet uit het niets gaan zeggen. Zorg nou eerst eens dat je elkaar een beetje kent. Lees mijn vorige post nog eens door, dan heb je een heel goede reden (of excuus, als je het zo wilt zien) om met hem te praten, zonder dat je meteen hoeft te laten weten dat je hem leuk vindt.
|
Citaat:
|
Ok, dan nogmaals: vraag hem om hulp. Hij heeft er ervaring mee. Vertel hem dat je homo bent en dat je je afvraagt hoe hij uit de kast is gekomen, hoe hij het heeft verteld, hoe mensen erop reageerden, etc. Zo sla je meerdere vliegen in één klap. Hij weet dat je homo bent én je krijgt wellicht hulp met het uit de kast komen. En zo kun je hem beter leren kennen omdat je dan al contact hebt, zonder dat je hem meteen moet vertellen dat je hem leuk vindt. En hier zal hij vast niet verkeerd op reageren, want hij snapt dat je in een lastige situatie zit en waarschijnlijk wil hij je wel helpen.
Maar ik heb dit al in een eerdere post gezegd, dus dan moet je maar teruglezen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48. |