Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2013, 14:40
Verwijderd
hallo allemaal.
ik ben een jongen van 14. ik denk dat ik verliefd ben op een jongen

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 21:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2013, 14:40
Verwijderd
Waarom wil je het aan iemand vertellen?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Waarom wil je het aan iemand vertellen?
omdat ik er al erg lang mee rondloop en het zo niet langer volhoud...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 14:44
Gitte v
Gitte v is offline
Ik zou het die jongen vertellen, niet zomaar iemand.
Oud 10-01-2013, 14:54
bloodyb
bloodyb is offline
Inderdaad, als je zeker weet dat hij homo is ga dan een keer met hem praten. En laat niet merken dat je verliefd op hem bent want dan schrik je hem mss af.
Oud 10-01-2013, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, als je zeker weet dat hij homo is ga dan een keer met hem praten. En laat niet merken dat je verliefd op hem bent want dan schrik je hem mss af.
oke maar heb je misschien ook tips om een praatje te beginnen?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 15:08
Gitte v
Gitte v is offline
Wel, begin bijvoorbeeld met 'Hallo.' en zie wat er gebeurd!
Oud 10-01-2013, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Wel, begin bijvoorbeeld met 'Hallo.' en zie wat er gebeurd!
dat heb ik weleens geprobeerd maar dan gaat het altijd van: hoi alles goed ja hoor met jou? ja met mij ook...... nog wat tevertellen? nee jij? ook niet echt.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 15:21
Gitte v
Gitte v is offline
Dan moet je van tevoren iets verzinnen om te vertellen of een goede vraag stellen. Hoe goed ken je hem eigenlijk?
Oud 10-01-2013, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je van tevoren iets verzinnen om te vertellen of een goede vraag stellen. Hoe goed ken je hem eigenlijk?
nog niet zo heel goed maar ik praat wel eens via facebook/what''s app maar persoonlijk praat ik niet zo veel met hem...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 15:37
Gitte v
Gitte v is offline
Dan ljkt het me dat er heel veel vragen mogelijk zijn. Succes!
Oud 10-01-2013, 15:49
Guarnere
Guarnere is offline
Als je hem niet zoveel spreekt is dit dé reden om dat nu wel te gaan doen, toch? Als je weet dat ie homo is en jij hem leuk vindt, ideaal! Hoe vaak homoseksuele jongens niet verliefd worden op hetero's.. Das veel erger!

Ga ervoor zou ik zeggen, je hebt niks te verliezen toch?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 17:03
bloodyb
bloodyb is offline
Zit hij bij je in de klas? Is dat diezelfde jongen waar je eerder over hebt gepost?
Oud 10-01-2013, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Zit hij bij je in de klas? Is dat diezelfde jongen waar je eerder over hebt gepost?
hij zit bij mij op school en zit in de 4e ik in de 3e
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 18:53
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Vertel het eerst aan een goeie vriend/vriendin van je. Ga daarna op die jongen af en maak een praatje met hem.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 23:33
bloodyb
bloodyb is offline
Als je hem eens spreekt en een brutale bui hebt zeg hem dan dat je denkt dat je óók op jongens valt en of hij er een keer met jou over wil praten. Als je dat niet face-to-face durft te zeggen dan een keer via Facebook/whatsapp.
Oud 11-01-2013, 10:34
Vowel
Vowel is offline
Als ik het goed begrijp is deze jongen helemaal uit de kast? En jij nog helemaal niet? En je weet niet hoe je dat zou moeten doen? Nou, misschien moet je op die manier een gesprek met hem beginnen; vertel hem dat je homo bent, niet weet hoe je het mensen moet vertellen en of hij jou kan vertellen hoe hij het heeft ervaren, etc. Op die manier laat je duidelijk weten dat jij ook homo bent (zonder raar over te komen, want gewoon op iemand afstappen met "hey, ik ben homo" is nogal vreemd ), heb je meteen een onderwerp om over te praten en wie weet kan hij je echt wel helpen - het lijkt me namelijk voor jou belangrijk om er vrede mee te krijgen en open te kunnen zijn over wie je bent.

Zo sla je meerdere vliegen in één klap.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Als ik het goed begrijp is deze jongen helemaal uit de kast? En jij nog helemaal niet? En je weet niet hoe je dat zou moeten doen? Nou, misschien moet je op die manier een gesprek met hem beginnen; vertel hem dat je homo bent, niet weet hoe je het mensen moet vertellen en of hij jou kan vertellen hoe hij het heeft ervaren, etc. Op die manier laat je duidelijk weten dat jij ook homo bent (zonder raar over te komen, want gewoon op iemand afstappen met "hey, ik ben homo" is nogal vreemd ), heb je meteen een onderwerp om over te praten en wie weet kan hij je echt wel helpen - het lijkt me namelijk voor jou belangrijk om er vrede mee te krijgen en open te kunnen zijn over wie je bent.

Zo sla je meerdere vliegen in één klap.
bedankt voor je reactie maar heb je msschien ook tips over hoe ik dit wel moet zeggen tegen hem?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 15:01
bloodyb
bloodyb is offline
Heb je al wel eens met hem gepraat en zo ja waar over?
Oud 11-01-2013, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Heb je al wel eens met hem gepraat en zo ja waar over?
ja over wat hij later wil worden enzo, maar ook over dat hij homo is, hij vroeg of ik al iets met een meisje had en ik zei nee en zo dus vroeg ik aan hem of hij al iets met een meisje had maar hij zei dat hij homo was (ondertussen wist ik dit al wel) maar dit ging allemaal via what's app en facebook...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 15:12
Verwijderd
"oh wat leuk. Ik ben zelf ook tamelijk gay! Welk een gelukkig toeval" heb je al teruggestuurd?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 15:15
Verwijderd
Citaat:
"oh wat leuk. Ik ben zelf ook tamelijk gay! Welk een gelukkig toeval" heb je al teruggestuurd?
dit was al een week geleden...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 15:30
bloodyb
bloodyb is offline
Nou prima toch, geef jezelf een trap onder je kont, ga nog een keer met hem praten/whatsppen/facebooken en zeg hem dat je denkt dat je ook op jongens valt en dat je er een keer met hem over wil praten. En dan niet via whatsapp!
Oud 11-01-2013, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Nou prima toch, geef jezelf een trap onder je kont, ga nog een keer met hem praten/whatsppen/facebooken en zeg hem dat je denkt dat je ook op jongens valt en dat je er een keer met hem over wil praten. En dan niet via whatsapp!
ja oke maar hoe zeg ik tegen hem dat ik homo ben?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 15:47
bloodyb
bloodyb is offline
Als je met hem aan je praten bent zeg je: He (naam invullen), ik denk dat ik ook op jongens val, hoe ging dat bij jou? Duurde het lang voor dat je het zeker wist. En aan wie heb je het het eerst verteld? Aan je ouders? En hoe reageerden die daar op? Dus zo iets ongeveer, wij kunnen niet letterlijk voor je op papier zetten wat je zeggen moet. Gewoon vragen wat er in je opkomt!
Oud 11-01-2013, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Als je met hem aan je praten bent zeg je: He (naam invullen), ik denk dat ik ook op jongens val, hoe ging dat bij jou? Duurde het lang voor dat je het zeker wist. En aan wie heb je het het eerst verteld? Aan je ouders? En hoe reageerden die daar op? Dus zo iets ongeveer, wij kunnen niet letterlijk voor je op papier zetten wat je zeggen moet. Gewoon vragen wat er in je opkomt!
ja oke ik snap dat ik het uiteindelijk zelf moet doen maar ik kan eerlijk gezegd de moed nog niet bij elkaar krijgen om het iemand te vertellen...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 16:02
bloodyb
bloodyb is offline
Ja dat snap ik maar als je het nog niet goed durft te vertellen is het misschien makkelijk om het aan iemand te zeggen die je niet echt heel goed kent dan aan je ouders. En bovendien is hij zelf homo dus hij zal er in ieder geval positief tegenover staan. Als je het echt niet rechtstreeks aan hem durft te vragen doe het dan via whatsapp.
Oud 11-01-2013, 16:07
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Ja dat snap ik maar als je het nog niet goed durft te vertellen is het misschien makkelijk om het aan iemand te zeggen die je niet echt heel goed kent dan aan je ouders. En bovendien is hij zelf homo dus hij zal er in ieder geval positief tegenover staan. Als je het echt niet rechtstreeks aan hem durft te vragen doe het dan via whatsapp.
Dat zorgt er alleen maar voor dat je ongemakkelijke face-to-face gesprekken krijgt.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Dat zorgt er alleen maar voor dat je ongemakkelijke face-to-face gesprekken krijgt.
moet ik wel of niet via app doen?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 17:21
bloodyb
bloodyb is offline
Bij voorkeur in zijn gezicht zeggen en als je dat echt niet durft via whatsapp.
Oud 11-01-2013, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Bij voorkeur in zijn gezicht zeggen en als je dat echt niet durft via whatsapp.
dan wordt het dus via whatsapp
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 17:55
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
dan wordt het dus via whatsapp
Zou ik niet doen. Het is beter om het face-to-face te doen. Dat zorgt er alleen maar voor dat je geforceerd gaat doen enzo.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Zou ik niet doen. Het is beter om het face-to-face te doen. Dat zorgt er alleen maar voor dat je geforceerd gaat doen enzo.
oke maar ik zou het never durven om het face-to-face te zeggen...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 20:30
Vowel
Vowel is offline
Maar wat wil je nu precies tegen die jongen zeggen? Dat je verliefd op hem bent? Dat moet je sowieso niet uit het niets gaan zeggen. Zorg nou eerst eens dat je elkaar een beetje kent. Lees mijn vorige post nog eens door, dan heb je een heel goede reden (of excuus, als je het zo wilt zien) om met hem te praten, zonder dat je meteen hoeft te laten weten dat je hem leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Maar wat wil je nu precies tegen die jongen zeggen? Dat je verliefd op hem bent? Dat moet je sowieso niet uit het niets gaan zeggen. Zorg nou eerst eens dat je elkaar een beetje kent. Lees mijn vorige post nog eens door, dan heb je een heel goede reden (of excuus, als je het zo wilt zien) om met hem te praten, zonder dat je meteen hoeft te laten weten dat je hem leuk vindt.
ik wil in ieder geval aan iemand vertellen dat ik op jongens val dat ik verliefd op hem ben komt denk ik later wel...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 12:36
Vowel
Vowel is offline
Ok, dan nogmaals: vraag hem om hulp. Hij heeft er ervaring mee. Vertel hem dat je homo bent en dat je je afvraagt hoe hij uit de kast is gekomen, hoe hij het heeft verteld, hoe mensen erop reageerden, etc. Zo sla je meerdere vliegen in één klap. Hij weet dat je homo bent én je krijgt wellicht hulp met het uit de kast komen. En zo kun je hem beter leren kennen omdat je dan al contact hebt, zonder dat je hem meteen moet vertellen dat je hem leuk vindt. En hier zal hij vast niet verkeerd op reageren, want hij snapt dat je in een lastige situatie zit en waarschijnlijk wil hij je wel helpen.

Maar ik heb dit al in een eerdere post gezegd, dus dan moet je maar teruglezen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Ok, dan nogmaals: vraag hem om hulp. Hij heeft er ervaring mee. Vertel hem dat je homo bent en dat je je afvraagt hoe hij uit de kast is gekomen, hoe hij het heeft verteld, hoe mensen erop reageerden, etc. Zo sla je meerdere vliegen in één klap. Hij weet dat je homo bent én je krijgt wellicht hulp met het uit de kast komen. En zo kun je hem beter leren kennen omdat je dan al contact hebt, zonder dat je hem meteen moet vertellen dat je hem leuk vindt. En hier zal hij vast niet verkeerd op reageren, want hij snapt dat je in een lastige situatie zit en waarschijnlijk wil hij je wel helpen.

Maar ik heb dit al in een eerdere post gezegd, dus dan moet je maar teruglezen.
ik heb er over nagedacht en ben van plan hem het te gaan zeggen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten