Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2011, 23:31
Ludovicoplay
Ludovicoplay is offline
Hey mensen,

Ik zit volgens mij een beetje met een ongebruikelijk probleem. Ik ben 17 jaar, maar heb nog nooit al die dingen gehad waar iedereen het altijd over heeft. Ik ga elke dag met meisjes om, gewoon vriendschappelijk zoals met jongens, maar ik heb nog nooit gehad van: voor dit meisje voel ik meer dan vriendschap..
Natuurlijk, ook ik ben een puber en het 'vrouwlijk schoon' in de klas, buurt of op de club is me natuurlijk niet ontgaan. Ik heb vaak genoeg in mezelf gedacht: wow, die heeft een lekker kontje, die heeft een knap gezicht, met haar zou ik wel willen rollebollen, etc.. maar nooit bij een van deze meisjes, of een ander, gehad van: die zou ik wel als vriendin willen. Geen kriebels in de buik, zenuwachtig gestotter of waar mensen dan ook allemaal last van hebben.
Heeft iemand dit ooit zelf meegemaakt, of heeft iemand hier een verklaring voor?

Edit: voordat iemand een flauw inkoppertje maakt: Nee, ik heb ook nooit gevoelens gevoeld voor jongens, en ik ben heteroseksueel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2011, 23:40
Em.
Em. is offline
Hoe kun je in godsnaam weten dat je heteroseksueel bent, als je nooit verliefd bent geweest? Like, hetero/homo/biseksualiteit geeft aan door wie je je aangetrokken voelt en op welk geslacht je verliefd wordt. En jij komt aan "ik ben nog nooit verliefd geweest op iemand, maar ik weet zeker dat ik verliefd zal worden op meisjes" - wat raar is, in mijn ogen, want je weet dus niets, behalve dan dat je nog nooit verliefd bent geweest (en dus niets weet over op welk geslacht je kan vallen). Misschien word je wel als eerste verliefd op een jongen, of op een meisje, of eerst op een jongen en dan op een meisje, of eerst op... nou ja. Lijkt me dat alle opties nog open staan. Niet dat je homo moet zijn omdat je niet op een meisje verliefd bent geworden (je bent immers ook niet op een jongen verliefd geworden), maar gewoon, dat je het nog niet kunt weten, lijkt mij.

En meer verklaring heb ik verder niet voor je. Dan 'je bent gewoon nog niet verliefd geweest'. Ik weet niets van mensen die niet verliefd kúnnen worden, ik weet wel dat het per persoon verschilt. De één begint op de kleuterschool al (hoe iemand als kleuter verliefd kan worden, snap ik niet helemaal en trek ik eigenlijk een beetje in twijfel, maar goed ) de ander zit al ver in z'n puberteit. Verschilt per persoon, en je moet natuurlijk nét diegene tegenkomen in nét die situatie. Want als je alleen maar meisjes tegenkomt die jouw type niet zijn of omdat je brein nooit écht dát meisje (of jongen, dus) heeft opgemerkt, dan word je ook niet verliefd.
Oud 03-12-2011, 23:59
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Ludovicoplay, ik snap het niet. Eerst zeg je dat je niet méér voelt dan vriendeschap. Dat 'meer' doet me denken aan relatie en seks. Daarna zeg je dat je zou willen rollebollen maar dat je haar niet als vriendin ziet. Komt een beetje tegengesteld over. Dat kan natuurlijk over andere meisjes gaan maar kan je dat uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 00:13
Ludovicoplay
Ludovicoplay is offline
Allereerst, bedankt voor de snelle reacties allebei.

@Ern.:
Ik kan weten dat ik heteroseksueel ben, aangezien ik me niet aangetrokken voel door jongens, en wel door meisjes. Ik had het misschien nader moeten verklaren, aangezien 'aangetrokken' misschien een beetje een dubbele betekenis heeft. Ik bedoelde echter dat ik een stijve kan krijgen (om het maar even recht voor zn raap te zeggen, maar daar schrikken jullie hier niet van!) van meisjes, en die ook vaak heb gekregen ook, en niet van jongens. (Ik heb ook twee keer gediscussieerd over homoseksualiteit bij debatten op school, en ik ben beide keren vrijwillig tegenstander geweest.) Maar meestal als je iets negatiefs zegt over homo's krijg je dingen te horen als: "Sjonge, jij bent wel erg anti. Vérdacht anti. Misschien ben je zelf homo?" Dus het lijkt me niet echt nodig hier verder op in te gaan.

Bij dit alles, overigens, neem ik aan dat je alleen verliefd kan worden op het geslacht of de geslachten waartoe je je ook seksueel aangetrokken voelt. Het lijkt me een rare situatie om je seksueel aangetrokken te voelen tot vrouwen maar verliefd te zijn op mannen of omgekeerd.

@Kevin:
Hm, misschien had ik me iets duidelijk moeten maken. Ik bedoelde dat er meisjes in mijn klas zitten en/of hebben gezeten waarvan ik het lichaam dusdanig aantrekkelijk vond dat ik wel eens fantaseerde over hoe het eruit zou zien zonder kleding aan, hoe het zou voelen, en hoe het zou zijn om seks met diegene te hebben. Dat lijkt me vrij normaal, ik schaam me er althans niet voor.
Ik heb bij deze (en andere) meisjes echter nooit het gevoel gehad: met deze zou ik mijn leven (of een jaar, iig een redelijk lange periode) willen en kunnen delen in een relatie, niet voor zover ik weet. Ik heb het nooit heel warm gekregen van binnen als ik aan de persoon dacht, nooit kriebels in de maag gevoeld en waar mensen dan ook mee te maken krijgen als ze verliefd zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 00:44
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Citaat:
... Ik bedoelde dat er meisjes in mijn klas zitten en/of hebben gezeten waarvan ik het lichaam dusdanig aantrekkelijk vond dat ik wel eens fantaseerde over hoe het eruit zou zien zonder kleding aan, hoe het zou voelen, en hoe het zou zijn om seks met diegene te hebben. Dat lijkt me vrij normaal, ik schaam me er althans niet voor. ...
O, bedoel je dat. Dat heb ik zo vaak zonder gelijk verliefd te zijn.
Ik ben wel een paar keer verliefd geweest maar ik weet niet of daar een soort leeftijd voor is dat je het geweest zou moeten zijn. Volgens mij niet.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 07:20
EZBlade
EZBlade is offline
Ben je anti homo?
Want dan verdien je wat mij betreft gewoon een kogel
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 08:32
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Ben je anti homo?
Want dan verdien je wat mij betreft gewoon een kogel
Nou nou, overreact much? Beetje vriendelijker mag ook wel.

TS, misschien ben je gewoon het juiste meisje nog niet tegengekomen. Als je nu bij jezelf denkt aan het hebben van een relatie, spreekt het je dan aan of heb je sowieso zoiets van, meh, het hoeft van mij nog niet per se allemaal? Want het kan best dat je gewoon niet toe bent aan een vaste relatie. Je bent nog jong en rusteloos natuurlijk. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, hoor.
Oud 04-12-2011, 08:48
EZBlade
EZBlade is offline
Misschien, maar ik stoor me wel aan zijn reactie
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 10:49
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Kan wel zijn, maar hij spreekt eigenlijk alleen uit dat hij zich niet tot mannen aangetrokken voelt en zo agressief daarop reageren is nergens voor nodig.
Maar genoeg daarover, TS vraagt niks over zijn seksualiteit dus laten we dat er niet onnodig bij betrekken
Oud 04-12-2011, 11:05
EZBlade
EZBlade is offline
Sorry, was net wakker en toen sprong het "vrijwillig tegen homo zijn in een debat" een beetje in het verkeerde keelgat. Het had ook best zonder die reactie gekund
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 11:19
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Maar genoeg daarover, TS vraagt niks over zijn seksualiteit dus laten we dat er niet onnodig bij betrekken
Natuurlijk doet ie dat wel. Misschien is ie wel homo, maar is ie daar zo erg tegen dat ie z'n gevoelens onderdrukt en daarom nooit verliefd geweest. Seksualiteit en verliefdheid zijn dan wel twee verschillende dingen, ze hebben absoluut met elkaar te maken vaak.
Oud 04-12-2011, 11:37
Verwijderd
Als hij meisjes wel aantrekkelijk vindt, lijkt het me dat hij geen homo is. Misschien is het gewoon niet zo makkelijk om echt verliefd te worden? Heeft bij mij ook erg lang geduurd en soms twijfel ik nog weleens aan de oppervlakkigheid van bepaalde gevoelens...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 13:35
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Als hij meisjes wel aantrekkelijk vindt, lijkt het me dat hij geen homo is. Misschien is het gewoon niet zo makkelijk om echt verliefd te worden? Heeft bij mij ook erg lang geduurd en soms twijfel ik nog weleens aan de oppervlakkigheid van bepaalde gevoelens...
Ik denk ook dat dit het is. Sommige mensen worden nu eenmaal niet makkelijk verliefd. @TS: Je kunt er weinig aan veranderen en helaas kun je het ook niet forceren, en het enige antwoord dat ik je kan geven is een ontzettend cliché: het gebeurt vanzelf wel een keer.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 13:41
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
T lijkt mij ook niet, maar t kán wel. Vrouwen wel seksueel aantrekkelijk vinden kan ook compensatiegedrag zijn.
Oud 04-12-2011, 13:45
TimV
TimV is offline
Wel, toen ik een jaar of 14-15 was ben ik verliefd geweest. Toen ik een jaar of 17 was, tot nu, ben ik niet meer verliefd geweest. Nu weer wel hoor

Het gaat bij mij een beetje op en neer

Misschien dat het bij jou nog eerst op moet komen?
Oud 04-12-2011, 15:14
Sam...
Sam... is offline
Dit is ook pas de eerste keer dat ik verliefd ben, terwijl er velen zijn die veel sneller verliefd zijn.
Ik dacht eerst altijd dat, als ik een jongen leuk vond, ik verliefd was. Maar ik ben er achter gekomen
dat dat niet zo was. Je merkt het vanzelf, als jij verliefd bent, dan voel je waarschijnlijk precies wat anderen ook voelen, als zij verliefd zijn. En je bent pas 17, je hoeft nergens bang voor te zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 16:47
Ludovicoplay
Ludovicoplay is offline
@EZ_blade:
Sorry voor die zin(nen). Het is inderdaad niet helemaal juist overgekomen denk ik. Ik heb niets tegen homo's zolang ze maar niet op een storende manier gaan laten zien dat ze homoseksueel zijn. Ik bedoel bijvoorbeeld dat wanneer ik naast een homo loop, en we lopen samen langs een man, dat die homo dan zegt: sjonge, die had een lekker kontje. Weet je wel? Een beetje op zo'n manier. Ik vind het niet leuk om te zien als twee mannen elkaar kussen, maar ik kijk dan maar gewoon de andere kant op. Je kunt twee mensen moeilijk het recht ontnemen hun liefde voor elkaar te uiten..

@The prophet:
Dit is min of meer wat ik vlak boven je zei: "je bent wel erg anti, verdacht anti". Niet iedereen die zich niet op zijn gemak voelt bij homoseksuelen is zelf homoseksueel. Het kan heel goed, maar het hoeft niet.

Mag ik trouwens vragen waarom iedereen het heeft over TS? Wat is TS? Test subject? Ik heet Ludovicoplay hier, noem me maar LP als je meer dan twee letters te veel vindt!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 16:48
TimV
TimV is offline
TS = Topic Starter
Oud 04-12-2011, 16:50
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Mag ik trouwens vragen waarom iedereen het heeft over TS? Wat is TS? Test subject? Ik heet Ludovicoplay hier, noem me maar LP als je meer dan twee letters te veel vindt!
Oh, omdat sommige mensen elkaar ook citeren geven we met @TS aan dat het niet meer aan die persoon is gericht maar aan de topic starter.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 17:19
Verwijderd
Ik ben zelf ook maar één keer verliefd geweest en dat was meer geluk dan wijsheid. Niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 17:26
Ludovicoplay
Ludovicoplay is offline
Hmm. Ok, nou de reacties hier zijn wel geruststellend. Bedankt voor de geboden hulp!

@timV & Vowel: Oh. Ik vond het een beetje afstandelijk, maar ik snap dat het lekker makkelijk is
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 20:58
Balance
Balance is offline
Ik was met 17 jaar ook nog nooit verliefd geweest. Niet te druk om maken, denk ik.
Oud 04-12-2011, 23:23
Verwijderd
Ik heb verder geen tips voor je, maar wil je wel complimenteren met je spelling en schrijfstijl, dat kom je niet vaak meer tegen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 00:40
xlovesong
xlovesong is offline
Citaat:
@EZ_blade:
Sorry voor die zin(nen). Het is inderdaad niet helemaal juist overgekomen denk ik. Ik heb niets tegen homo's zolang ze maar niet op een storende manier gaan laten zien dat ze homoseksueel zijn. Ik bedoel bijvoorbeeld dat wanneer ik naast een homo loop, en we lopen samen langs een man, dat die homo dan zegt: sjonge, die had een lekker kontje. Weet je wel? Een beetje op zo'n manier. Ik vind het niet leuk om te zien als twee mannen elkaar kussen, maar ik kijk dan maar gewoon de andere kant op. Je kunt twee mensen moeilijk het recht ontnemen hun liefde voor elkaar te uiten..

@The prophet:
Dit is min of meer wat ik vlak boven je zei: "je bent wel erg anti, verdacht anti". Niet iedereen die zich niet op zijn gemak voelt bij homoseksuelen is zelf homoseksueel. Het kan heel goed, maar het hoeft niet.

Ik vind het altijd zo raar dat mensen vinden dat homo's niet al te opvallend/storend moeten laten blijken dat ze homo zijn, maar over hetero's wordt niks gezegd. Dat is ook precies de reden dat als ik reacties zie als "Ik heb niks tegen homo's, maar..." ik vaak een reactie plaats als "Oh, ik heb ook niks tegen hetero's, maar..."

Anyway... On topic.
Ik ben ook 17, en nog nooit verliefd geweest. Heb wel eens "crushes" gehad, maar nooit echt head over heels in love. En ik ken wel meer mensen van ongeveer dezelfde leeftijd die ook nog nooit verliefd zijn geweest.

Om David Archuleta maar even te citeren: "People want to be in love so badly that they throw themselves in it, without stopping to figure out if it's real."

We hebben nog een heel leven voor ons, haha. :-)
Oud 06-12-2011, 18:15
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik was met 17 jaar ook nog nooit verliefd geweest. Niet te druk om maken, denk ik.
Dit en dan gebeurt het inderdaad heel cliché opeens wel.
Oud 06-12-2011, 18:44
Knaagdier
Knaagdier is offline
Ik word ook heel moeilijk echt verliefd maar snel lust
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 20:53
Telesmurf
Telesmurf is offline
Omdat je de ware nog niet tegengekomen bent.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 20:55
TimV
TimV is offline
Citaat:
Omdat je de ware nog niet tegengekomen bent.
+1
Reageren

Regels voor berichten