Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() De sokratische denkwijze intrigeert mij wel, moet nog leren ze zelf toe te passen ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Tering, nog ff en ik ga over naar oud Nederlandsch; wat een taalgebruik.
|
![]() |
Onderstaand schrijven was een begin van een ander topic en moet zeker niet gelezen worden als rechtstreekse reactie op de reply's van mensen, die al gereageert hebben op het topic waar het op dit moment bevind. Des al niet te min kwam mijn topic zeer veel overeen met een van de vragen, gesteld binnen dit huidige topic.
Hoe komt het dat zoveel mensen al denken verliefd te zijn, bij het alleen maar zien van iemand. Dit zal mij nooit lukken en eigenlijk ben ik ook wel blij dat dit mij niet gebeurt, aangezien je bij dergelijke gevallen meer de kans hebt dat het neppe liefde is (zie hieronder) Ik leerde mijn vriendin kennen via het internet, wist daarom al heel veel van haar. En ik wist dat zij goed bij mij zou passen kwa interesses en zelfs kwa denkstijl (ik heb een apparte blik op de wereld, weinig mensen die dit schijnen te delen) Dit is dan ook waarom we zo ontzettend goed met elkaar om kunnen gaan en... waarom dat ik haar nu zo verschrikkelijk mis ![]() Maar dan kom ik nu wederom op mijn vraag... waarom zijn sommigen van jullie zo gefocust op het zien van iemand en het dan verliefd worden? (mijn belevingswereld is groot... en ik geloof ook goed dat de mensen geloven dat dit dan liefde is, maar is dit dan niet eigenlijk een hersenspinsel dat ervoor zorgt dat mensen denken dat dit liefde is?) For all you people who say "I love you" when you have no clue what love is exactly!!! What is love? When we claim that it's love that we have for someone, are we correct? Something to ponder upon..... Are your palms sweaty? Is your heart racing and is your voice tight within your chest? It isn't love, it's like. You can't keep your eyes or hands off of them, am I right? It isn't love, it's lust. Are you proud, and eager to show them off? It isn't love, it's luck. Do you want them because you know they're there? It isn't love, it's loneliness. Are you there because it's what everyone wants? It isn't love, it's loyalty. Are you there because they kissed you, or held your hand? It isn't love, it's low confidence. Do you stay for their confessions of love, because you don't want to hurt them? It isn't love, it's pity. Do you belong to them because their sight makes your heart skip a beat? It isn't love, it's infatuation. Do you pardon their faults because you care about them? It isn't love, it's friendship. Do you tell them every day they are the only one you think of? It isn't love, it's a lie. Are you willing to give all of your favourite things for their sake? It isn't love, it's charity. LOVE ISSSSSSS...... Does your heart ache and break when they're sad? Then it's love. Do you cry for their pain, even when they're strong? Then it's love. Do their eyes see your true heart, and touch your soul so deeply it hurts? Then it's love. Do you stay because a blinding, incomprehensible mix of pain and elation pulls you close and holds you there? Then it's love. Do you accept their faults because they're a part of who they are? Then it's love. Are you attracted to others, but stay with them faithfully without regret? Then it's love. Would you allow them to leave you , not because they want to but because they have to? Then its love. Would you give them your heart, your life, your death? Then it's love. Now, if love is painful, and tortures us so, why do we love? Why is it all we search for in life? This pain, this agony? Why is it all we long for? This torture, this powerful death of self? Why? The answer is so simple cause it's...LOVE. It is such an addictive that even people who are not having it wish to experience and share it with. "It's true that we don't know what we've got until we lose it, but it's also true that we don't know what we've been missing until it arrives." Don't say it if u don't mean it!... ![]() Dont Be Afraid Of It as well. Dont Waste Precious Time On People That Have No Meaning Voor de mensen die iets minder kundig zijn in het Engels... sorry, vraag iemand het te vertalen voor je,,, mocht het je tenminste interesseren ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 28-09-2002 om 23:52. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verkering betekend nog niet altijd verliefd zijn... kijk naar je ouders, zijn zij nog verliefd??? Zo ja... vind ik knap ![]() (overigens zit er bij mijn topic ook een beschrijving van "leuk vinden"... zou best kunnen zijn dat je daar gelijk in had... zorg dan dat je niet te snel in een relatie kruipt maar eerst goed vrienden wordt ofzo... misschien dat het dan kan groeien??? )
|
![]() |
Ik denk dat het te maken hebt met hoe nuchter/realistisch je bent wat dat betreft.. ik kan iig niet verliefd worden op iemand die ik amper ken of maar een paar keer gezien/gesproken heb..
Ik kan een jongen wel van het begin af aan erg leuk vinden, maar dat noem ik geen verliefdheid.. dat komt meestal geleidelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar helaas, zoals er ook daarboven geschreven staat, zien veel mensen dit al als een soort van liefde aan... de mensen die het iets minder nuchter bekijken? (of zijn er nog mensen die dit tegen willen spreken en denken daadwerkelijk in een oogopslag verliefd te kunnen zijn?)
||
![]() |
Citaat:
![]() Use the knowledge
|
[als reactie op Pletterprater's engelstalige stukje]
Hier kan ik me aardig in vinden. Houden van is een moeilijk te 'isoleren' gevoel. Je verwart het erg snel met verliefdheid, eenzaamheid, etc. (het lijstje wat je poste is redelijk compleet denk ik ![]() Maar als je je realiseerd dat je van iemand houdt, dan is dat een geweldig gevoel. Het geeft waarde aan je leven. Nog beter zou zijn als de ander hetzelfde voor jou voelt...
Laatst gewijzigd op 28-09-2002 om 23:11. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Verliefd worden op iemand die je een keer ziet? en dat kan? dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Oke je flirt met een mooi meisje, ze kijkt je even aan, er stroomt een warm gevoel van binnen door je heen, ja dat kan, heb ik ook wel eens gehad maar dat is echt geen verliefdheid. Heb nu een relatie en het wordt steeds leuker en ik ben nu al echt verliefd, het moet toch ook groeien lijkt mij. Dat mensen dat te snel zeggen, of ik hou van je, was ik al lang achter. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, jij bent de baas. Kheb geen grote bezwaren tegen het samenvoegen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Pletterprater heeft het in z'n topic trouwens steeds over verliefd zijn. Het gaat dus in het algemeen over scheidingslijnen tussen verschillende vormen van liefde. Het is wel zo dat de post minder tot z'n recht komt, maar daarom kan hij 'm dus beter vet of schuingedrukt maken of een kleurtje geven ofzo. Maar kweenie of hij dat wil. |
![]() |
||
Citaat:
Maar nogmaals, ik ga er niet verder over zeiken. Ik weet wat een bitch het is om een forum te modereren; je kan het nooit goed doen. Simba Moderator JongensForum ![]()
|
![]() |
De topics lijken idnerdaad een beetje op elkaar, ware het niet dat dit inderdaad een beetje is.
De overeenkomst die ertussen kan worden gevonden is het houden van... Daarentegen ging mijn topic meer over de vraag, waarom dat mensen zo snel denken te houden van anderen, terwijl de vraag van het huidige topic ging over het wel of niet verliefd moeten zijn op een ander gedurende een relatie. Mijn berichtje op het topic van deze persoon, legde een beetje een verband tussen de twee, maar zorgde er nog steeds voor, dat er een scheiding tussen beiden bleef. Jammer wel eens waar dat ik op deze manier minder berichtgevingen zal krijgen over de houding van mensen jegens verliefd zijn, maar een ramp is het niet. Ook al weet IK niet hoe het is om een forum te modereren, ga ik er wel van uit, dat het een kriem kan zijn, zoals YoungSimba beschreef.
|
Verwijderd
|
"Ik denk dat het te maken hebt met hoe nuchter/realistisch je bent wat dat betreft.. ik kan iig niet verliefd worden op iemand die ik amper ken of maar een paar keer gezien/gesproken heb.."
Ik wel. Als je met iemand veel gechat hebt, diegene in realiteit ontmoet en daar vervolgens aan blijft denken - wat je ook doet - dan is dat ook verliefdheid .. of niet soms? ![]() Laatst gewijzigd op 29-09-2002 om 00:27. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Overigens geef je zelf in de zin al aan, dat je blijkbaar al wel meer weet over die betreffende persoon, vanwege het feit te hebben gechat met die persoon. Nu weet ik niet precies hoeveel, hoevaak en hoe goed (kwantitatief) jullie hebben gechat, maar dit zorgt er wel degelijk voor, dat je een persoon beter leert kennen. Ik leerde mijn vriendin ook via internet kennen... na 6 maanden dan eindelijk eens een keertje ontmoet. In die 6 maanden tijd daar tussen dacht ik ook veel aan haar, omdat ze me interesseerde, haar denkwijzes, haar gedachtegang, haar interesses... dit zag ik niet als liefde aan, maar als interesse in haar.
Laatst gewijzigd op 29-09-2002 om 00:52. |
Advertentie |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Te denken valt daarbij aan muzieknummers, scheikundige notaties (don't ask why ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wanneer ik verliefd ben, denk ik de hele dag aan die persoon. Ook met mijn huidige vriendin. Waar zou ze zijn...wat is ze aan het doen?
Maar ook als ik ergens alleen ben of ik maak iets (leuks) mee, dan denk ik weer: dit had ze ook leuk gevonden... Maar natuurlijk ben niet alleen verliefd op de buitenkant, maar ook op de persoon BINNENIN. Als ik m'n vriendin zie, dan breekt er iets. Dan smelt ik gewoon. Het maakt dan niet uit of ze voor me staat in de meest strakke outfit of in een opengewerkte vuilniszak ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk bijna de hele dag aan haar, ik kan haar altijd vergeven en kan me niet voorstellen dat ik ruzie met haar zou krijgen. Ik zal haar nooit dwars willen zitten, en altijd vrij laten.
Liegen kan niet meer, en dat hoeft dan ook niet meer omdat ze alles voor me is. Als ik haar zie krijg ik het warm, weet ik niet wat ik moet zeggen. Ik wil haar vast houden en nooit meer loslaten... Tot zij besluit om de volledige vrijheid te nemen. En dan wil ik haar niet meer kwetsen door m'n gevoelens te tonen, maar haar ook niet van de waarheid onthouden. Ik wil haar zo graag vertellen wat ik voel. Maar ik wil ook graag zien dat ze haar eigen leven in handen heeft, hoe pijnlijk dat ook voor mij is........ En verder ben ik nog niet gekomen. ![]() Wanneer je echt verliefd ben voel je dat meteen.
|
Verwijderd
|
Als ik echt verliefd ben, is dat een regelrechte ramp. Ik kan de hele dag aan niets anders denken dan haar. Elk lief liedje op TV of de radio doet me aan haar denken. Elk moment hoop ik op een SMSje, mail of MSN-bericht. Ik zit constant met de handen in het haar omdat ze zonder mij uitgaat, in een enge discotheek met allemaal enge jongens. Ik kan urenlang alleen naar een foto kijken, de mails en SMSjes doorlezen terwijl ik naar de muziek luister die me aan haar doet denken en op een gegeven moment de tranen in m'n ogen staan. Ik kan er misselijk van worden, 'sochtend geen hap door m'n keel krijgen, op school geen fatsoenlijke aantekening kunnen maken.
Gelukkig is me dat nog maar twee keer overkomen. |
![]() |
|
![]() |
heeey mensjez!
thnx voor julie mening, haha ik denk dat ik nu wel zekerz weet da'k nie eg verliefd was, want zo'n gevoel had ikduzz eg nie! tjsa, kmaak me tog wat ongerust dat ik maybe nooit verliefd zal worden, maar dazz vast wat dom denken van me! hihi ![]() duzz kdenk dat ik maaruzz rond ga kijkuh nu naar un leuke jongen! ![]() xxjez |
![]() |
|
oww lopen 2 topics door elkaar hier of niet?
![]() nou ja ff kijken of ik beiden een beetje kan beantwoorden.. Oei, weten dat je verliefd bent, tja om te omschrijven is lastig denk ik.. maar goed.. Ik denk dat je dan idd eens bij dat lijstje moet kijken van Pletterprater, ik kon mij daar in ieder geval aardig in vinden! @ Pletterprater; ![]() Ik denk zelf ook dat mensen te snel zeggen dat ze verliefd op iemand zijn, terwijl ze die persoon eigenlijk alleen maar leuk vinden. En dus ook te snel verkering aan gaan met iemand, wat dus al snel niet blijkt te werken omdat de gevoelens niet zijn wat men dacht dat ze waren. Maar verliefd worden op iemand van internet zou ik niet kunnen.. Niet zozeer om het ´niet kunnen zien´ maar meer om het anonieme.. Iemand kan zoveel tegen je vertellen, maar het hoeft lang niet altijd oprecht te zijn.. (hoewel het naarmate het serieuser wordt, toch wel oprecht zal blijken te zijn, want ik denk niet dat je zoveel dingen zou kunenn faken..) Maar ik zou, zeker in het beging, er toch wel wantrouwend tegenover staan.. Maar dat hoeft niet voor iedereen zou te zijn, ik denk dat het misschien bij andere mensen wel zou kunnen werken, bij mij denk ik niet.. Wel ben ik het eens dat je iemand zo wel goed kunt leren kennen, en is het dus niet zo dat je op een "mooi koppie" verliefd wordt.. maar goed, voor iedereen persoonlijk zoiets denk ik.. Kan me enigzins vinden in je standpunt.. ![]()
|
![]() |
Ik heb altijd verschillende gevoelens bij het verliefd zijn. Vroger was ik vaker kotsmisselijk enzo, kon niks eten, terwijl ik me bij mijn huidige vriend vrijwel meteen op mijn gemak voelde en er een zeer rustgevend, tevreden gevoel over had. Nou, dat gevoel was terecht, die anderen allemaal niet.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien dat jullie de gevoelens die je dan hebt voor je partner, tot uitdrukking kunt brengen in de door mij hierboven in het begin ergens staande zinnetjes over verliefd of niet. En zet niet gewoon lukraak de zinnetjes erneer die staan bij "Ik ben verliefd", maar houd jezelf en anderen niet voor de gek, wees eerlijk. Pretterplater walst wederom zijn tong prat van het platen
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Overigens kan het zelfs beiden zijn of zelfs een ontsteking in je maagwand voor wat dat betreft. Wat ik op dit moment weet is dat ik verliefd ben, dit niet omdat ik vlinders in mijn buik voel... maar vanwege het feit dat ik veel om haar geef en dergelijke (ik kwam er echt achter, nadat ik mijn lijst met definities van liefde onder ogen kreeg, wat nu wel en wat nu niet liefde is) Oftewel, probeer met opmerkingen als "Je weet het wel zeker als je verliefd bent" achter wegen te laten. Dit is te generaliserend bekeken. Wat jij voelt hoeft een ander nog niet hetzelfde te ervaren.
||
![]() |
Citaat:
Do you stay because a blinding, incomprehensible mix of pain and elation pulls you close and holds you there? Then it's love. of Are your palms sweaty? Is your heart racing and is your voice tight within your chest? It isn't love, it's like. of als Do you belong to them because their sight makes your heart skip a beat? It isn't love, it's infatuation. Aangezien je beweerd verliefd te zijn, zal je waarschijnlijk voor beschrijving 1 gaan en de andere 2 achterwege laten, dit kan waarheidsgetrouw zijn, maar voor een buitenstaander, zoals de andere lezers van dit forum zijn (me included) kan jouw beschrijving van liefde nog stees onder alle drie vallen... vandaar mijn beschrijving van een allergische reactie. Wil je een ander duidelijk maken hoe liefde voelt, wees dan duidelijk en zeg niet een standaard zinnetje op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben overigens niet verliefd nu ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||