Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Droge plek tussen duim en wijsvinger (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1874204)

Silvano08 16-02-2013 15:00

Droge plek tussen duim en wijsvinger

Heeft iemand tips om dat tegen te gaan? Handcréme heb ik al geprobeerd, maar dat verhelpt het probleem maar voor heel even...

Martiño 16-02-2013 15:25

Smeren met vette crème, zelf gebruik ik vaseline met cetomacrogol (zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar). Als het echt heel erg jeukt kun je misschien even de huisarts bellen om te kijken of die iets voor kan schrijven.

Je kunt uitdrogende huid voorkomen door de huid niet te vaak en niet te lang nat te maken, en af te schermen tegen kou. Dus handschoenen dragen als je buiten komt, na het wassen van je handen direct goed drogen (niet een blazer, maar met een handdoek), niet te veel zeep gebruiken en niet zonder keukenhandschoenen de afwas doen.

Daantje_0705 16-02-2013 15:56

Veel smeren is het enige wat werkt. Niet één keer per dag maar elke keer dat je de mogelijkheid hebt insmeren met iets vettigs. Verder proberen zo min mogelijk je handen te wassen met zeep en als je ze afdroogt meer deppen dan wrijven.

Silvano08 18-02-2013 17:29

Van jeuk is re gelukkig geen sprake, maar ik ga jullie tips opvolgen: smeren! Bedankt ;)

'Amor 18-02-2013 18:33

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 33037972)
Smeren met vette crème, zelf gebruik ik vaseline met cetomacrogol (zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar). Als het echt heel erg jeukt kun je misschien even de huisarts bellen om te kijken of die iets voor kan schrijven.

Je kunt uitdrogende huid voorkomen door de huid niet te vaak en niet te lang nat te maken, en af te schermen tegen kou. Dus handschoenen dragen als je buiten komt, na het wassen van je handen direct goed drogen (niet een blazer, maar met een handdoek), niet te veel zeep gebruiken en niet zonder keukenhandschoenen de afwas doen.

Die vaseline is toch op resept??
Ik moest hem wel op resept krijgen

Martiño 18-02-2013 19:14

Het is recept, met een c. En vaseline met cetomacrogol is gewoon zonder recept verkrijgbaar.

Er zit in verschil tussen een recept krijgen (oftewel voorschrijven) van je dokter, en een recept nodig hebben. Je kunt voor paracetamol ook een recept krijgen, dat wil gewoon zeggen dat de dokter je vertelt om het te gebruiken (en je een briefje meegeeft zodat je je niet vergist bij de apotheek), maar je hebt geen recept nodig om het te kopen.

iiweare123 26-02-2013 16:09

Schrale knokkels

Hoi allemaal,

Ik heb last van schrale knokkels, ik heb er Nivea en handcreme opgesmeerd (niet te gelijk), maar het helpt niet. Heeft iemand nog suggesties?

Mvg, iiweare123. :)

bierkoning 26-02-2013 16:15

Zorgen dat je genoeg drinkt, dat smeren wat je al doet volhouden, en niet zo vaak handmatig de afwas doen ;)

Martiño 26-02-2013 16:33

Topics over droge/schrale plekken op handen maar even samengevoegd ;) iiweare123: zie hierboven voor advies!

Nardin 26-02-2013 17:14

Vaseline?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.