Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2013, 15:00
Silvano08
Silvano08 is offline
Heeft iemand tips om dat tegen te gaan? Handcréme heb ik al geprobeerd, maar dat verhelpt het probleem maar voor heel even...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 15:25
Martiño
Martiño is offline
Smeren met vette crème, zelf gebruik ik vaseline met cetomacrogol (zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar). Als het echt heel erg jeukt kun je misschien even de huisarts bellen om te kijken of die iets voor kan schrijven.

Je kunt uitdrogende huid voorkomen door de huid niet te vaak en niet te lang nat te maken, en af te schermen tegen kou. Dus handschoenen dragen als je buiten komt, na het wassen van je handen direct goed drogen (niet een blazer, maar met een handdoek), niet te veel zeep gebruiken en niet zonder keukenhandschoenen de afwas doen.
Oud 16-02-2013, 15:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Veel smeren is het enige wat werkt. Niet één keer per dag maar elke keer dat je de mogelijkheid hebt insmeren met iets vettigs. Verder proberen zo min mogelijk je handen te wassen met zeep en als je ze afdroogt meer deppen dan wrijven.
Oud 18-02-2013, 17:29
Silvano08
Silvano08 is offline
Van jeuk is re gelukkig geen sprake, maar ik ga jullie tips opvolgen: smeren! Bedankt
Met citaat reageren
Oud 18-02-2013, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Smeren met vette crème, zelf gebruik ik vaseline met cetomacrogol (zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar). Als het echt heel erg jeukt kun je misschien even de huisarts bellen om te kijken of die iets voor kan schrijven.

Je kunt uitdrogende huid voorkomen door de huid niet te vaak en niet te lang nat te maken, en af te schermen tegen kou. Dus handschoenen dragen als je buiten komt, na het wassen van je handen direct goed drogen (niet een blazer, maar met een handdoek), niet te veel zeep gebruiken en niet zonder keukenhandschoenen de afwas doen.
Die vaseline is toch op resept??
Ik moest hem wel op resept krijgen
Met citaat reageren
Oud 18-02-2013, 19:14
Martiño
Martiño is offline
Het is recept, met een c. En vaseline met cetomacrogol is gewoon zonder recept verkrijgbaar.

Er zit in verschil tussen een recept krijgen (oftewel voorschrijven) van je dokter, en een recept nodig hebben. Je kunt voor paracetamol ook een recept krijgen, dat wil gewoon zeggen dat de dokter je vertelt om het te gebruiken (en je een briefje meegeeft zodat je je niet vergist bij de apotheek), maar je hebt geen recept nodig om het te kopen.
Oud 26-02-2013, 16:09
iiweare123
iiweare123 is offline
Hoi allemaal,

Ik heb last van schrale knokkels, ik heb er Nivea en handcreme opgesmeerd (niet te gelijk), maar het helpt niet. Heeft iemand nog suggesties?

Mvg, iiweare123.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 16:15
bierkoning
bierkoning is offline
Zorgen dat je genoeg drinkt, dat smeren wat je al doet volhouden, en niet zo vaak handmatig de afwas doen
Oud 26-02-2013, 16:33
Martiño
Martiño is offline
Topics over droge/schrale plekken op handen maar even samengevoegd iiweare123: zie hierboven voor advies!
Oud 26-02-2013, 17:14
Verwijderd
Vaseline?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten