Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   EO Jongerendag (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1874582)

Elin3 24-02-2013 20:59

EO Jongerendag

Even puur uit nieuwsgierigheid een topic over de jaarlijkse EO Jongerendag (EOJD).
Dit jaar vind deze plaats op zaterdag 1 juni in het Gelredome en zullen Trinity, Skillet, The City Harmonic en LZ7 de muziek verzorgen.

Wie is van plan er dit jaar naar toe te gaan? Wie is in het verleden geweest? En wat vinden jullie van EOJD.

Quintiano 25-02-2013 05:54

Ik ben niet van plan te gaan noch ben ik er geweest. Relifeestjes kunnen me gestolen worden. </partypooper>

bloodyb 25-02-2013 10:56

Ik ben niet zo'n festivalganger en als ik het wel zou zijn staat EOJD helemaal onderaan mijn lijstje.

Reverend 25-02-2013 11:17

Ik zou heel graag een keer willen gaan maar ik vrees dat ik niet geaccepteerd wordt in de sekte.

bloodyb 25-02-2013 11:58

Of je bent juist heel bang dat je de HEERE gaat omarmen!:D

Fresh Prince 25-02-2013 12:10

Ik heb ooit een filmpje van geenstijl erover gezien en ben toen tot de conclusie gekomen dat het niets voor mij is..
wat een rare mensen komen daar zeg

Elin3 25-02-2013 15:29

Persoonlijk vind ik evenementen zoals EOJD heel gaaf. :) Er komen altijd veel gelovigen op af, maar ook mensen die niets met het geloof hebben maar een bepaalde artiest leuk vinden of gewoon een dagje goedkoop van de sfeer en de muziek willen genieten. Erg leuk om er elk jaar met zoveel mensen weer een feestje van te maken!

Reverend 25-02-2013 15:48

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33047491)
maar ook mensen die niets met het geloof hebben maar een bepaalde artiest leuk vinden

:D

Elin3 25-02-2013 15:55

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33047513)
:D

Serieus, die mensen zijn er. Die mensen doen dan wel mee wanneer de artiesten optreden, maar als er een stuk meditatie (soort preek) komt dan gaan ze gewoon naar buiten of het terrein af om wat te eten te halen. Iedereen met een kaartje is welkom, daar hoef je niet per definitie Christelijk voor te zijn.

Stomme Klont 25-02-2013 16:21

Ik snap ook best goed dat mensen dat tof.lijkt, maar ik vind het zo jammer dat er een eo label aan hangt. Dan kan ik 3/4 van het volk namelijk niet serieus nemen.

Mutant_oud 26-02-2013 08:23

Het is niks voor mij, het hele gebeuren, ik zou me waarschijnlijk behoorlijk ergeren, maar als het betaalbaar is en er zou een band komen die ik wil zien en ik woon in de buurt, ach waarom niet.

Skillet vind ik wel leuke muziek hebben, ik kende ze van Hero dat gedraaid werd tijdens Wrestlingreclame, daarna kwam ik er achter dat het christelijke rock was, ach ja, ik luister wel meer muziek van twijfelachtige allooi, alle kanten op, dus waarom niet wat christelijke rock erbij ^^

O RLY 26-02-2013 21:22

Ik heb de vorige editie een kleintje op tv gevolgd. Ik word er een beetje verdrietig van om te zien dat er zoveel jongeren zijn die nog geloven. Ik zou persoonlijk nog liever mijn eigen oogleden afsnijden dan een middag doorbrengen met die mafkeesjes.

Elin3 26-02-2013 21:33

Citaat:

O RLY schreef: (Bericht 33049096)
Ik zou persoonlijk nog liever mijn eigen oogleden afsnijden dan een middag doorbrengen met die mafkeesjes.

Dat is wel heel extreem... vanwaar deze enorme afkeer tegen het Christelijk geloof/ mensen die naar EOJD gaan?

O RLY 26-02-2013 22:24

Ik vind het christendom wel interessant enzo maar het hoort gewoon thuis tussen de geschiedenis boeken. De enigste rede dat die jongeren gelovig zijn is omdat ze de hele Jezus-mambo jambo met de paplepel hebben ingekregen en dat vind ik zo triest.

Ik kan het plaatje niet meer vinden maar het was zeg maar een taartdiagram genaamd wie de meeste schade heeft aangericht aan Rome. Keizer Nero 15 %, Vandalen 10% Christenen 75%. Was vorige zomer in Cyprus een kathedraal aan het bezoeken wat was omgebouwd tot een moskee door de Ottomannen. Was een zo christelijke mevrouw helemaal boos op de moslims dat ze barbaren zijn dat ze zo iets niet mogen doen blabla. Hypocriete bitch.:D

tripster 27-02-2013 21:39

Wat een vooroordelen man!

Een geweldig evenement waar iedereen welkom is, de sfeer is geweldig en iedereen wordt geaccepteerd.

Elin3 27-02-2013 21:55

Het is vrij amusant om te zien dat mensen anti EOJD zijn omdat ze tegen het Christelijk geloof zijn. Bij Christenen onderling liggen de meningen over EOJD ook gigantisch uiteen (de één vind het een heidens feestje met slechte muziek terwijl de ander het een geweldig evenement vind). Christenen en EOJD-gangers zijn niet per definitie dezelfde mensen... (Net zoals dat niet elke Islamiet ook Marokkaan is bijvoorbeeld.) Zeker historisch gezien is het vreemd om aan te nemen dat de hedendaagse gelovige voorstander is van het geweld dat Christen in het verleden hebben veroorzaakt. Dat is een beetje alsof Angela Merkel als Duitser een slecht mens is vanwege de holocaust waar ze zelf persoonlijk niet bij betrokken is.

Citaat:

tripster schreef: (Bericht 33050090)
Een geweldig evenement waar iedereen welkom is, de sfeer is geweldig en iedereen wordt geaccepteerd.

(y)

Reverend 27-02-2013 22:37

Oh, dat maakt allemaal niet zoveel uit wat ze vroeger hebben gedaan. Één, misschien twee christenen overleef ik wel maar een hele roedel om me heen veroorzaakt net wat te zware hoofdpijn.

En dan die armpjes in de lucht en oogjes dicht enzo. haha. Nee, het is voor iedereen een beter idee als ik daar niet bij ben.

Wat dat betreft is het prima te vergelijken met de elf fantasy fair. Behalve dat de mensen aldaar op de hoogte zijn dat ze zich met fantasy bezigen. En dat ze orcs hebben.

Mutant_oud 27-02-2013 23:51

Orcs :cool:

E_Y_E 28-02-2013 01:35

ik ken het niet eens, is het iets speciaals dan?

Quintiano 28-02-2013 11:18

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33050159)
Het is vrij amusant om te zien dat mensen anti EOJD zijn omdat ze tegen het Christelijk geloof zijn. Bij Christenen onderling liggen de meningen over EOJD ook gigantisch uiteen (de één vind het een heidens feestje met slechte muziek terwijl de ander het een geweldig evenement vind). Christenen en EOJD-gangers zijn niet per definitie dezelfde mensen... (Net zoals dat niet elke Islamiet ook Marokkaan is bijvoorbeeld.) Zeker historisch gezien is het vreemd om aan te nemen dat de hedendaagse gelovige voorstander is van het geweld dat Christen in het verleden hebben veroorzaakt. Dat is een beetje alsof Angela Merkel als Duitser een slecht mens is vanwege de holocaust waar ze zelf persoonlijk niet bij betrokken is.

De grote gemene deler is toch wel religieus zijn daar. En religieuze mensen, daar kan ik niets mee. Als ik me wil ergeren zet ik wel een pauperprogramma op.

Dat de ene christen de andere niet is, doet er niet toe voor mij. Lood om oud ijzer, so to speak.

Hunterlife 28-02-2013 16:17

Fantastisch dat mensen die om God geven samen muziek komen maken.

Skillet is awesome. :)

(y)(y)(y) Ontelbaar duimen omhoog voor dit evenement! :D

scholiermavo 28-02-2013 16:25

jeaaah ik ga derheen!
skillet vind ik echt facking awesome, en heb daar heel veel naar geluisterd!
zit al jaren te wachten dat ze eindelijk in nederland komen!
LZ7 is bij mij op school opgetreden met pasen geloof ik!
iedereen ging volledig uit ze dak!
het geeft mij ook een goed gevoel om met heel veel christelijke jongeren bij elkaar
te zijn, vaak heb je het gevoel dat je de facking enige christen bent op school enzo,
en dan gaat iedereen daar volledig uit zen dak,
ja dat vind ik echt fantastisch!!

Citaat:

O RLY schreef: (Bericht 33049096)
Ik heb de vorige editie een kleintje op tv gevolgd. Ik word er een beetje verdrietig van om te zien dat er zoveel jongeren zijn die nog geloven. Ik zou persoonlijk nog liever mijn eigen oogleden afsnijden dan een middag doorbrengen met die mafkeesjes.

Beetje lullig deze reactie, reageer dan gewoon niet,
Kben ook Christelijk en voel me niet een maskeesje ofzoo wtff

Hunterlife 28-02-2013 16:33

Citaat:

scholiermavo schreef: (Bericht 33050882)
Beetje lullig deze reactie, reageer dan gewoon niet,
Kben ook Christelijk en voel me niet een maskeesje ofzoo wtff

Dat ben je ook niet. Je moet alleen sommige mensen niet serieus nemen (m.a.w. gewoon negeren). Die vinden zichzelf nog wel ooit.

Ik denk dat de Heer het prachtig zou vinden als jij je in controle kunt houden terwijl zij zich zo gedragen. Dat laat karakter zien en laat het Licht dat God op jou laat schijnen nog meer zien.

Laat je maar lekker gaan op de EO dag, heerlijk naar Skillet luisteren.

- Hero
- Monster
- Awake and Alive :lief::lief::lief::lief::lief::lief:

Mutant_oud 28-02-2013 17:01

Kunnen we het iets minder over de Here en het Licht hebben en iets meer over Muziek, dankjulliewel!

Hunterlife 28-02-2013 17:26

Citaat:

Mutant schreef: (Bericht 33050921)
Kunnen we het iets minder over de Here en het Licht hebben en iets meer over Muziek, dankjulliewel!

Opmerkelijk hoe je nu pas ingrijpt terwijl hiervoor het meerendeel ging over de 'religie' achter de EO en minder over het muziek. Het enige verschil is dat er nu positief over religie/geloven in God gesproken wordt.

Maargoed, begrepen hoor. :)

Mutant_oud 28-02-2013 17:29

Ja ach, ik ben een verdoemde atheïst, hè? En nu ontopic.

Stomme Klont 28-02-2013 20:45

De vraag was dan ook of we naar de EO jongeren zouden vaandel en waarom wel.of niet.. Mensen leggen uit waarom niet, aan de hand van het feit dat ze Christenen niet serieus nemen. Maar Skillet is wel leuk!

Hunterlife 28-02-2013 21:15

Citaat:

Stomme Klont schreef: (Bericht 33051135)
De vraag was dan ook of we naar de EO jongeren zouden vaandel en waarom wel.of niet.. Mensen leggen uit waarom niet, aan de hand van het feit dat ze Christenen niet serieus nemen. Maar Skillet is wel leuk!

(y)

_melove 28-02-2013 23:23

Ik ben de afgelopen 2 jaar geweest en ik ga dit jaar weer naar de EOJD. Het is best gezellig als je er met vrienden heengaat en dit jaar komen er echt goede bands, dus ik vind het leuk :)
Veldkaart E :D

Reverend 01-03-2013 13:07

Citaat:

Hunterlife schreef: (Bericht 33051207)

(Y)? :')

Dat is kindermuziek man.

Hunterlife 01-03-2013 14:01

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33051686)
(Y)? :')

Dat is kindermuziek man.

Maar het is zo cool. :D

Quintiano 01-03-2013 16:29

Tsja, muzikaal gezien vind ik het maar heel matig. Een soort van gehandicapt broertje van Evanescence -- en ook Evanescence is maar heel, heel matig. Lyrics als 'When my faith is getting weak // And I feel like giving in // You breathe into me again'.. Oh, please.

Reverend 01-03-2013 16:49

Lekker het refrein 26x herhalen.

Elin3 01-03-2013 20:59

Citaat:

Quintiano schreef: (Bericht 33051833)
Tsja, muzikaal gezien vind ik het maar heel matig. Een soort van gehandicapt broertje van Evanescence -- en ook Evanescence is maar heel, heel matig. Lyrics als 'When my faith is getting weak // And I feel like giving in // You breathe into me again'.. Oh, please.

Ja, t is natuurlijk net wat voor muziek je leuk vind. Als je naar de radio luistert zijn de nummers die je daar de hele dag door hoort niet minder standaard/ herhalend/ cliché. Het positieve aan deze muziek is dat veel mensen er kracht uit kunnen halen. Het is niet zomaar "een liedje", sommige Christelijke nummers zijn oprechte belijdenissen, gebeden of lofprijzingen. Muziek is een hele gave manier om aan je relatie met God te werken, het kan rust en kracht geven en je geloof versterken.

DAH 02-03-2013 00:14

Dit is niet iets voor mij. Ik ben een atheist en ik kan me soms wel ergeren aan uitingen van geloof, zeker op deze schaal. Verder vind ik de muziek niet bijster interessant.

Quintiano 02-03-2013 08:37

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33052052)
Jen je geloof versterken.

Daar heb ik een wat minder vriendelijke bewoording voor ;)

Reverend 02-03-2013 11:47

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33052052)
Het positieve aan deze muziek is dat veel mensen er kracht uit kunnen halen.

En precies -die- mensen wil ik dus liever niet bij in de buurt zijn.

HomoSignificans 03-03-2013 14:37

Ik ga niet naar de EO-jongerendag. Waarom zou ik me vrijwillig laten evangeliseren? Het is al erg genoeg dat die lui me aanspreken als ik in de binnenstad probeer te winkelen, natuurlijk altijd als ik me toch al rot voel want vrolijke mensen zien er niet uit als een makkelijk slachtoffer.

Reverend 06-03-2013 12:56

Hoewel een keertje op LSD gaan misschien wel spannend is.

Mistert995 13-05-2013 18:09

Wie gaat er mee morshen bij Skillet? zou aardig gek zijn als we daar een dikke pit kunnen maken

Elin3 13-05-2013 18:36

Citaat:

Mistert995 schreef: (Bericht 33138996)
Wie gaat er mee morshen bij Skillet? zou aardig gek zijn als we daar een dikke pit kunnen maken

Wat is morshen? :confused:

Mutant_oud 13-05-2013 18:57

Ik denk dat hij moshen bedoelt.

Spoiler

Stomme Klont 13-05-2013 19:42

het komt in principe neer op mensen voor de lol en vriendelijk een beetje heen en weer duwen. En af en toe wat agressiever.

bloodyb 13-05-2013 20:34

Wow, ik denk dat www.bentualdonor.nl hier erg blij mee is. Heb je ook filmpjes van de EHBO-tent?

Stomme Klont 13-05-2013 20:44

Zo erg is het niet hoor.. Over het algemeen gebeurt er bijna niets. Je krijgt een keer een klap op je kop of een trap in je gezicht.. Over het algemeen is het gewoon vriendelijk en kijkt iedereen wel een béétje uit.

Mistert995 13-05-2013 21:38

Precies! Wie doet er mee haha

Stomme Klont 13-05-2013 21:39

Als ik erbij was geweest had ik je met alle liefde een tik gegeven!

_melove 13-05-2013 21:47

Ik ga niet meer haha ik dacht dat er skrillex stond :bloos:

Stomme Klont 13-05-2013 21:55

De pits bij Skrillex zijn ook best leuk. Maar compleet anders. En alleen als je dronken bent.

bloodyb 15-05-2013 10:28

Citaat:

Stomme Klont schreef: (Bericht 33139358)
Zo erg is het niet hoor.. Over het algemeen gebeurt er bijna niets. Je krijgt een keer een klap op je kop of een trap in je gezicht.. Over het algemeen is het gewoon vriendelijk en kijkt iedereen wel een béétje uit.

Soms wel. Een vriend van me was op een hardrockfestival aan het moshpitten toen ie voelde dat ie iets hard had geraakt met zijn elleboog. Hij keek opzij en zag een knul verdwaasd op zijn rug liggen terwijl het bloed uit zijn neus stroomde. Vond ie erg lullig, wilde naar hem toe lopen maar de maten van die gast zeiden: nee joh, niks aan de hand, hielpen hem overeind, propten tissue in zijn neusgaten en ze hakten weer vrolijk verder! Na afloop hebben ze met zijn allen nog gezellig een krate halve liters leeggemaakt. De volgende dag heeft ie die knul toch maar even naar het ziekenhuis gebracht want toch gebroken neus!:D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.