![]() |
iPod kopen in Engeland
Hallo,
Ik wil graag de iPod Touch 5 kopen in Engeland. Heeft iemand hier ervaringen mee? (Niet per se met de iPod, maar met elektronica aanschaffen en meenemen naar Nederland?) Ik heb gelezen dat je bij de douane moet aangeven waarom je hem meeneemt, als je van Amerika naar Nederland gaat. Is dit ook zo als je van Engeland naar Nederland gaat? Alvast bedankt! |
Ja volgens mij moet je daar invoerrechten over betalen. Dus niet in je koffer stopen maar verpakking weggooien en iPod in je zak stoppen!
|
Dit pas beter op Hardware & Elektronica, dus ik heb het topic verplaatst.
|
Nee Muutje beter lezen he, het gaat over invoerrechten dus op Geld en Recht:D
|
Ja Muutje, léés toch eens :bob:
;) Grapje, hoor. Het was mijn onachtzaamheid. |
Luister niet naar bloodyb. Uiteraard hoef je geen invoerrechten te betalen, aangezien dit binnen de EU is. Amerika is geen deel van de EU, dus daar gelden andere regels en dat is niet te vergelijken.
|
Idd. Mijn fout:facepalm:De Engelsen zijn toch niet zo isolatonistisch(?) als ik dacht.
|
Citaat:
Bestaat simlock nog? Want dat zou wel een probleem kunnen opleveren. In geval van telefoonelektronica dan. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik zelf ga een iPod kopen, dus dan heb ik inderdaad niet te maken met simkaarten en dergelijke. Ik had dat er puur bijgezet, omdat mensen misschien wel iets anders gekocht hadden dan een iPod uit het buitenland. Ik heb ook gezien dat in Amerika de douane erg streng is, en dat iPhones/iPods vaak niet in Nederland aankomen en ergens stranden. Dit wil ik natuurlijk niet meemaken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar Engeland/Groot-Brittanië is geen Schengenland, maakt dat in dit geval niet uit?
|
Citaat:
|
Citaat:
Sterker nog; je zou bij het uitgaan van een niet EU-land betaalde belasting over je I-pod terug kunnen krijgen, mits je in de winkel daarvoor enige formulieren invult en meeneemt. (en vervolgens stiekem niet je I-pod in NL aangeeft). In NL daarentegen zouden ze om een bonnetje kunnen vragen om te bewijzen waar je 'm gekocht hebt. Maar bij een I-pod zullen ze dat niet zo gauw (meer) doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08. |