Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Heb ik een miskraam gehad? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1878424)

x-Mei-x 17-05-2013 20:19

Heb ik een miskraam gehad?

Ik ben een meisje van 16 jaar en ben sinds enkele maanden geen maagd meer. Ik had al 4 maanden een vriendje, maar wou perse wachten tot ik 16 was met seks. Vanaf mijn 16e verjaardag hebben we 8 keer seks gehad. Ik neem de pil wel, maar heb hem wel is vergeten. (Geen commentaar, heel dom van me ik weet het.) Ik was al 5 weken over tijd, en ik vermoede dat ik zwanger was, aangezien ik een vrij regelmatige menstruatie heb. Een maand geleden had ik plots heel veel krampen en rugpijn, ik probeerde te slapen maar toen ik wakker werd had ik heel veel bloedverlies, ik had een snijdende pijn in mijn buik en gilde het uit van de pijn. Ik heb normaal gezien nooit een hevige menstruatie, en hoe kan die nu zo lang uitblijven? Ik heb 4 uur liggen kermen. Dat is toch niet normaal? Heb ik een miskraam gehad? Ik kan niet slapen, het houd me voortdurend bezig. Mijn moeder is overleden en heb enkel 2 broers en een vader, dus ik weet echt niet aan wie ik het zou moeten vragen. Ik schaam me dood om het te vragen aan een vriendin. Nu ben ik overigs gewoon terug aan het menstrueren. Ik heb het opgezocht op Internet maar vind er geen zekerheid over. Wie helpt me? :confused:

JVV079 17-05-2013 21:47

Tegenwoordig bestaan er condooms...

kimberley1997 17-05-2013 22:24

@JVV079, ze geeft zelf al aan spijt te hebben dus als je geen zinnig antwoord hebt zeg dan gewoon niets!

@MEI, heb je met plassen toevallig gemerkt dat er een (klein) propje meekwam??

Ieke 17-05-2013 22:53

Citaat:

kimberley1997 schreef: (Bericht 33145449)
@MEI, heb je met plassen toevallig gemerkt dat er een (klein) propje meekwam??

Ze was een week overtijd. Daar kan je echt helemaal niks van zeggen. Je spreekt over een klompje cellen, dat zie je niet.

Het kan, maar er is geen manier om het te bewijzen. Ik zou je er verder niet druk om maken. Overgens kan je met dit soort vragen ook best naar de huisarts.

Schrödinger 18-05-2013 09:33

Waarom houdt het je "voortdurend bezig"? Gewoon zorgvuldiger zijn met de pil, de volgende keer als je over tijd bent een zwangerschapstest halen, en praten kun je met de huisarts.

mathfreak 18-05-2013 10:45

Citaat:

JVV079 schreef: (Bericht 33145377)
Tegenwoordig bestaan er condooms...

Die waren er vroeger ook al, dus dat is een non-argument.

AngelOfCookies 18-05-2013 12:49

Citaat:

Ieke schreef: (Bericht 33145467)
Ze was een week overtijd. Daar kan je echt helemaal niks van zeggen. Je spreekt over een klompje cellen, dat zie je niet.

Ze zei dat ze 5 weken overtijd was. Kan dus best een miskraam geweest zijn, zeker als ze heel hevig gebloed heeft en enorm veel pijn had, wat ze normaal gezien niet doet. Maar als het er nu allemaal uit is en je er geen last van hebt, moet je zelf maar kiezen of je er alsnog naar een dokter mee gaat. Weet niet of-ie nog wat voor je kan doen, maar als je je er beter door voelt...

Het is wel "dom" (sorry voor de woordkeuze) van je dat je na 5 weken overtijd te zijn, geen zwangerschapstest hebt gedaan? Had ik, zeker als ik af en toe de pil wel eens vergeet, al lang gedaan. Een raad voor de toekomst...

Ieke 18-05-2013 16:09

Je kan er niks mee, helemaal niet als ze nu wel weer een cyclus heeft en de dokter kan er ook echt niks met zekerheid van zeggen. Het kan best dat het een miskaam geweest is, maar er is geen manier om er 100% zeker van te zijn.

Lorelei 18-05-2013 18:25

Het maakt ook geen bal uit dus alleen al daarom kun je net zo goed ophouden met je druk maken erover.

bierkoning 19-05-2013 03:25

Dit heeft met zwangerschap te maken, en hoort dus thuis op Lichaam & Gezondheid. Ik ga hem even verplaatsen.

'Amor 19-05-2013 08:04

Waarom wil je het weten?

Crocodi1e 19-05-2013 11:51

Volgens mij geen miskraam, dat komt nooit zo vroeg denk ik. Abortussen zijn gratis voor alle vrouwen met Nederlands paspoort he ;)

Sarah 19-05-2013 12:55

Citaat:

Crocodi1e schreef: (Bericht 33147264)
Volgens mij geen miskraam, dat komt nooit zo vroeg denk ik. Abortussen zijn gratis voor alle vrouwen met Nederlands paspoort he ;)

De meeste miskramen komen juist vroeg.

kaaspepsel 21-05-2013 17:19

ja, de meeste miskramen ontstaan in de eerste 3 maanden van de zwangerschap. En de pil door blijven slikken terwijl je zwanger bent kan ook voor miskramen en schade aan het kind zorgen.

Ik vraag me wel af waarom het je nu zo bezig houdt? Het zou in ieder geval een miskraam kunnen zijn, maar het kan ook zijn dat jij door dat gestress gewoon je menstruatie hebt uitgesteld... In ieder geval maakt het nu niet zoveel meer uit, aangezien je weer terug bent op je normale cyclus.

eleen 18-06-2013 21:17

ja, late reactie maar toevallig wel hetzelfde meegemaakt. ja het kan inderdaad dat je een miskraam hebt gehad. http://zwangerbuikkramp.nl/miskraam.html dat kan al vroeg beginnen met 4 weken. ik had er een met 5 weken echt rot om mee te maken. Maar ja, achteraf mss maar goed zoals het gelopen is :(

eleen 18-06-2013 21:17

XMeiX hoe is het nu met jou?

hanky123 02-07-2013 09:16

Verder geen probleem dan toch, of je nou wel of niet een miskraam hebt gehad maakt niet uit. Alleen als je er naderhand nog klachten aan over hebt dan moet je even naar de huisarts. Misschien kan je verder met familie meer contact zoeken, oma tante nichten. Gewoon een paar keer per week opbellen en praten dan bouw je vanzelf een band op. Heb ik zelf ook moeten doen toen het een en ander afstierf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.