Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2013, 20:19
x-Mei-x
x-Mei-x is offline
Ik ben een meisje van 16 jaar en ben sinds enkele maanden geen maagd meer. Ik had al 4 maanden een vriendje, maar wou perse wachten tot ik 16 was met seks. Vanaf mijn 16e verjaardag hebben we 8 keer seks gehad. Ik neem de pil wel, maar heb hem wel is vergeten. (Geen commentaar, heel dom van me ik weet het.) Ik was al 5 weken over tijd, en ik vermoede dat ik zwanger was, aangezien ik een vrij regelmatige menstruatie heb. Een maand geleden had ik plots heel veel krampen en rugpijn, ik probeerde te slapen maar toen ik wakker werd had ik heel veel bloedverlies, ik had een snijdende pijn in mijn buik en gilde het uit van de pijn. Ik heb normaal gezien nooit een hevige menstruatie, en hoe kan die nu zo lang uitblijven? Ik heb 4 uur liggen kermen. Dat is toch niet normaal? Heb ik een miskraam gehad? Ik kan niet slapen, het houd me voortdurend bezig. Mijn moeder is overleden en heb enkel 2 broers en een vader, dus ik weet echt niet aan wie ik het zou moeten vragen. Ik schaam me dood om het te vragen aan een vriendin. Nu ben ik overigs gewoon terug aan het menstrueren. Ik heb het opgezocht op Internet maar vind er geen zekerheid over. Wie helpt me?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 21:47
JVV079
JVV079 is offline
Tegenwoordig bestaan er condooms...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 22:24
Verwijderd
@JVV079, ze geeft zelf al aan spijt te hebben dus als je geen zinnig antwoord hebt zeg dan gewoon niets!

@MEI, heb je met plassen toevallig gemerkt dat er een (klein) propje meekwam??
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 22:53
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
@MEI, heb je met plassen toevallig gemerkt dat er een (klein) propje meekwam??
Ze was een week overtijd. Daar kan je echt helemaal niks van zeggen. Je spreekt over een klompje cellen, dat zie je niet.

Het kan, maar er is geen manier om het te bewijzen. Ik zou je er verder niet druk om maken. Overgens kan je met dit soort vragen ook best naar de huisarts.
Oud 18-05-2013, 09:33
Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom houdt het je "voortdurend bezig"? Gewoon zorgvuldiger zijn met de pil, de volgende keer als je over tijd bent een zwangerschapstest halen, en praten kun je met de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 10:45
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Tegenwoordig bestaan er condooms...
Die waren er vroeger ook al, dus dat is een non-argument.
Oud 18-05-2013, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Ze was een week overtijd. Daar kan je echt helemaal niks van zeggen. Je spreekt over een klompje cellen, dat zie je niet.
Ze zei dat ze 5 weken overtijd was. Kan dus best een miskraam geweest zijn, zeker als ze heel hevig gebloed heeft en enorm veel pijn had, wat ze normaal gezien niet doet. Maar als het er nu allemaal uit is en je er geen last van hebt, moet je zelf maar kiezen of je er alsnog naar een dokter mee gaat. Weet niet of-ie nog wat voor je kan doen, maar als je je er beter door voelt...

Het is wel "dom" (sorry voor de woordkeuze) van je dat je na 5 weken overtijd te zijn, geen zwangerschapstest hebt gedaan? Had ik, zeker als ik af en toe de pil wel eens vergeet, al lang gedaan. Een raad voor de toekomst...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 16:09
Ieke
Ieke is offline
Je kan er niks mee, helemaal niet als ze nu wel weer een cyclus heeft en de dokter kan er ook echt niks met zekerheid van zeggen. Het kan best dat het een miskaam geweest is, maar er is geen manier om er 100% zeker van te zijn.
Oud 18-05-2013, 18:25
Lorelei
Lorelei is offline
Het maakt ook geen bal uit dus alleen al daarom kun je net zo goed ophouden met je druk maken erover.
Oud 19-05-2013, 03:25
bierkoning
bierkoning is offline
Dit heeft met zwangerschap te maken, en hoort dus thuis op Lichaam & Gezondheid. Ik ga hem even verplaatsen.
Oud 19-05-2013, 08:04
Verwijderd
Waarom wil je het weten?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 11:51
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Volgens mij geen miskraam, dat komt nooit zo vroeg denk ik. Abortussen zijn gratis voor alle vrouwen met Nederlands paspoort he
Oud 19-05-2013, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij geen miskraam, dat komt nooit zo vroeg denk ik. Abortussen zijn gratis voor alle vrouwen met Nederlands paspoort he
De meeste miskramen komen juist vroeg.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 17:19
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
ja, de meeste miskramen ontstaan in de eerste 3 maanden van de zwangerschap. En de pil door blijven slikken terwijl je zwanger bent kan ook voor miskramen en schade aan het kind zorgen.

Ik vraag me wel af waarom het je nu zo bezig houdt? Het zou in ieder geval een miskraam kunnen zijn, maar het kan ook zijn dat jij door dat gestress gewoon je menstruatie hebt uitgesteld... In ieder geval maakt het nu niet zoveel meer uit, aangezien je weer terug bent op je normale cyclus.
Oud 18-06-2013, 21:17
eleen
eleen is offline
ja, late reactie maar toevallig wel hetzelfde meegemaakt. ja het kan inderdaad dat je een miskraam hebt gehad. http://zwangerbuikkramp.nl/miskraam.html dat kan al vroeg beginnen met 4 weken. ik had er een met 5 weken echt rot om mee te maken. Maar ja, achteraf mss maar goed zoals het gelopen is
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 21:17
eleen
eleen is offline
XMeiX hoe is het nu met jou?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 09:16
hanky123
hanky123 is offline
Verder geen probleem dan toch, of je nou wel of niet een miskraam hebt gehad maakt niet uit. Alleen als je er naderhand nog klachten aan over hebt dan moet je even naar de huisarts. Misschien kan je verder met familie meer contact zoeken, oma tante nichten. Gewoon een paar keer per week opbellen en praten dan bouw je vanzelf een band op. Heb ik zelf ook moeten doen toen het een en ander afstierf.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten