![]() |
Seks zonder relatie
Hoi,
Is het normaal om verder te gaan op seksueel gebied (niet vrijen) zonder dat er liefde speelt? Ik ben 14 jaar btw en heb zoiets nog nooit gedaan. Xx |
Dan zou ik het niet doen. Experimenteren is toch veel fijner met iemand waar je wel gevoelens voor hebt?
Er is geen norm voor wat hoort of normaal is, als je je er allebei goed bij voelt... het blijft jullie keuze. |
Als t maar lekker is.:p
|
Als je 14 bent is het misschien een beetje "raar", als je ouder wordt moet je dat vooral lekker doen!
|
Citaat:
Grappig dat alle mannen ja stemmen, en de vrouwen nee. Verder denk ik dat er tijdens zo'n ervaring misschien geen liefde is, maar zeker wel een klik, en aantrekkingskracht. Dat maakt zoiets vaak spannend en interessant. |
Als je 14 bent en het zonder liefde wordt je denk eerder als slet gezien dan dat als je het op je 17e na een feest ofzo doet.... Ik zou het met liefde doen en met de juiste
|
Citaat:
|
Doodnormaal. Gevoelens zijn overrated.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ligt eraan hoe je "normaal" definieert. Het komt geregeld voor, maar is niet de culturele norm.
|
Citaat:
|
Hmm, zou het niet doen. Beter wachten en het unieke moment van ontmaagding meemaken met een voor jou bijzonder persoon.
|
Met 14? Nee dat vind ik niet normaal!
|
Citaat:
de eerste keer is zwaar overrated en verder kan je best sex hebben met iemand waar je niet verliefd op bent, maar mischien wel seksueel tot die persoon wordt aangetrokken. |
Citaat:
En seks voor de eerste keer dan hé. |
Ik ben van mening dat er geen probleem is met seks met (goede) vrienden, mensen die je echt vertrouwd. Normaal zou ik het niet noemen, maar ik heb er zeker geen probleem mee. Als mijn beste vriendin me een maand geleden had gevraagd of ik het met haar zou willen doen, had ik ja gezegd. Haar vertrouw ik helemaal. Een one night stand, daarentegen, is een slecht plan als ontmaagding, denk ik. Ik ben nog maagd, dus kan daar eigenlijk weinig over zeggen, maar het lijkt me wel fijn om het te doen met iemand die ik volledig vertrouw.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
moet tog kunnen :)
|
Ik heb gestemd naar wat er in de poll gevraagd wordt. Seks zonder liefde is best normaal, seks is toch echt lust bevredigen voor het overgrote deel. Maar is het een goed idee als een maagd van 14 seks heeft zonder zijn partner te kennen of er iets voor te voelen? Nee, natuurlijk niet. Het is al een hele happening, eentje die je toch echt gaat onthouden. En een waarbij je je op je gemak wil voelen. Geen of minder zorgen over soa's, of de bedoelingen van de ander. Allemaal dingen die niet heel handig zijn. En sowieso: je kunt je op je 14e als maagd heus nog wel even inhouden, probeer nog maar wat nieuwe faptrucjes ofzo. Alleen de lust bevredigen, en al die andere dingen negeren kun je pas doen als je wat meer hebt meegemaakt al van gevoelens, liefde, gezonde spanning. En als je eenmaal een persoonlijkere 'kandidaat' hebt gevonden, hoef je heus niet zo lang te wachten.
|
Niet als je 14 bent. Ook al vind je jezelf waarschijnlijk emotioneel en lichamelijk al heel volwassen, lijkt het me erg onverstandig om het te doen.
En reageer alsjeblieft hier niet op privéberichten van onbekenden. Door je posts kom je voor hen waarschijnlijk over als een makkelijke prooi. |
Ik ben helemaal geen onbekende :|
|
voor mij niet, seks is al niet het meest geweldige wat ik ken en als ik dan ook nog geen gevoelens heb voor de partner dan is het een recept voor teleurstelling.
maar het is niet persé abnormaal in het algemeen, het is bij mij ook welleens voorgekomen. |
zolang je er zelf achter staat en niet twijfelt wel ja
|
Op deze vraag past Ja noch Nee en dat komt door je vraagstelling:
"is het normaal dat..." Ik zou de vraag stellen als: "kun je seks hebben zonder liefde..." In dat geval is mijn antwoord: Ja, want seks is lekker. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31. |