Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Leeftijdsverschil (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1879251)

Boeini 02-06-2013 21:59

Leeftijdsverschil

Hallo,
Ik ben hopeloos verliefd op een meisje van een jaar hoger. Ik ben 15 en zij is 16. Ze staat nooit alleen en ik weet niks van haar behalve dat ze vriendelijk en mooi is. Ik heb geen lef om te laten zien dat ik iets voor haar voel, dus ik zou graag op een onopvallende manier mijn gevoelens voor haar op tafel gooien, maar ben zelf veel te verlegen voor een gesprek te beginnen. Heb nog nooit echt gepraat met haar. Iemand raad voor mij ?

Lusi 02-06-2013 22:01

Waarom deze topictitel?

Boeini 02-06-2013 22:04

Omdat het bij ons op school niet het geval is dat de jongen een jaar lager zit dan het meisje

Sammie22 02-06-2013 22:09

Citaat:

Boeini schreef: (Bericht 33163569)
Hallo,
Ik ben hopeloos verliefd op een meisje van een jaar hoger. Ik ben 15 en zij is 16. Ze staat nooit alleen en ik weet niks van haar behalve dat ze vriendelijk en mooi is. Ik heb geen lef om te laten zien dat ik iets voor haar voel, dus ik zou graag op een onopvallende manier mijn gevoelens voor haar op tafel gooien, maar ben zelf veel te verlegen voor een gesprek te beginnen. Heb nog nooit echt gepraat met haar. Iemand raad voor mij ?

Ik denk dat je gewoon op haar af moet stappen. Ik bedoel wat is het ergste dat kan gebeuren ? Misschien word het wel wat en misschien niet je komt er nooit achter als je nooit wat tegen haar zegt :D Ik zou trouwens vooral niet te veel inzitten over het leeftijdsverschil

Eind-Baas 02-06-2013 22:11

Wat wil je dan nu weten? Moeten wij bepalen of ze niet te oud is?

Boeini 02-06-2013 22:14

Lees je wel baasje ?
Ik vraag hoe ik onopvallend haar aandacht kan trekken.
Bedankt Sam, maar wil eerst weten of ze wel ietwat interesse heeft. Heb haar nl nog nooit gesproken :(

Sammie22 02-06-2013 22:18

Citaat:

Boeini schreef: (Bericht 33163589)
Lees je wel baasje ?
Bedankt Sam, maar wil eerst weten of ze wel ietwat interesse heeft. Heb haar nl nog nooit gesproken :(

Oh ja dat is vervelend :/ Heb je haar op facebook of twitter ofzo ? Misschien kan je zo contact met haar opnemen het is (soms) een beetje gemakkelijker

Boeini 02-06-2013 22:19

Op Facebook heb ik haar ja ;)
Zal proberen zo iets voor elkaar te krijgen ;)
Bedankt

Eind-Baas 02-06-2013 22:20

Citaat:

Boeini schreef: (Bericht 33163589)
Lees je wel baasje ?

Waarom dan die topic titel?

Sammie22 02-06-2013 22:21

Citaat:

Boeini schreef: (Bericht 33163602)
Op Facebook heb ik haar ja ;)
Zal proberen zo iets voor elkaar te krijgen ;)
Bedankt

Geen probleem ! En succes er mee xD

Silvano08 03-06-2013 00:05

Groet je haar wel eens als je d'r tegenkomt?

BorderCross 03-06-2013 06:29

Citaat:

Boeini schreef: (Bericht 33163579)
Omdat het bij ons op school niet het geval is dat de jongen een jaar lager zit dan het meisje

Wat is dit voor "speciale school"? Pure onzin.. :ghe:

Begin gewoon een praatje met haar op facebook, of ga een praatje aan met andere mensen die je gewoon als vrienden kunt beschouwen om alvast een beetje leren om te gaan met een normaal gesprek.

Lusi 03-06-2013 06:38

Citaat:

Boeini schreef: (Bericht 33163579)

Maar het probleem is toch niet dat er een leeftijdsverschil is? Dat is er praktisch niet. Het punt is dat jij 'hopeloos verliefd' bent op iemand die je niet kent en niet durft aan te spreken. Leer haar kennen, op wat voor manier dan ook. Een praatje bij de kopieermachine, of de kluisjes, in de pauze als je wacht bij de kantine, of maak minimaal uitgebreid oogcontact een tijd lang. Voeg haar toe op Facebook, of klets in een update van gezamenlijke facebookvrienden, bied een drankje aan bij het uitgaan. Vraag in de fietsenstalling na een lange dag welke kant ze op moet en of jullie samen gaan.

Wij kennen jouw leven en daarmee de opties niet. Maar als je geen contact maakt waag je niet eens een poging.

thesombrero 03-06-2013 21:22

Leeftijdverschil van 1 jaar is geen leeftijdverschil. Heb de ballen en stap op dr af en maak ns een praatje met haar. Nadat je dat gedaan hebt weet je of ze je ziet zitten of niet.

Boeini 03-06-2013 21:30

Bedankt iedereen, ik denk dat ik (na de examens) op Facebook een bericht ga sturen ;)
Bv: hoe waren de examens?
Zo kan misschien een tof gesprek op gang komen ;)
En dan enkele gesprekken later zal ik haar meevragen naar de bios, als het klikt tenminste :p

Eind-Baas 03-06-2013 22:51

Citaat:

Boeini schreef: (Bericht 33164490)
Bedankt iedereen, ik denk dat ik (na de examens) op Facebook een bericht ga sturen ;)
Bv: hoe waren de examens?
Zo kan misschien een tof gesprek op gang komen ;)
En dan enkele gesprekken later zal ik haar meevragen naar de bios, als het klikt tenminste :p

Ga niet naar de bioscoop, dan kan je niet tegen d'r praten. Ga gewoon wat met d'r drinken op een terrasje ofzo als het goed weer is.

Boeini 04-06-2013 05:44

Oké, bedankt voor de tip

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.