![]() |
van school af gestuurd worden?
hallo iedereen
ik doe nu de opleiding electro op het vmbo kader in zutphen in het tweede jaar ik kreeg een tijdje terug een brief dat we van school af moeten omdat ze gaan stoppen met deze opleiding ik heb aan het begin van deze opleiding een contract getekend dat ik deze opleiding ga doen en nu willen ze er ineens mee stoppen weet iemand of ze dit wel mogen/kunnen doen naar mijn idee is dit namelijk contract breuk groetjes bjorn (14 jaar) |
Ik denk dat het handig is om dit bij de schoolleiding te vragen. Misschien betekent dit alleen maar dat er geen nieuwe lichting voor deze opleiding wordt aangenomen. Mijn school doet ook tweetalig onderwijs, maar stopt volgend jaar. Iedereen die nu nog tweetalig volgt, kan deze opleiding afmaken, maar er worden geen nieuwe tto-leerlingen meer aangenomen.
|
dat is bij ons dus niet het geval ze stoppen gewoon per direct met alle klassen
|
kan wel en niet, is het contract voor de duur van de opleiding of voor afgelopen schooljaar?
maar aangezien het om je toekomst gaat en vmbo op zichzelf al niet zo superveelbelovend is wat dat betreft raadt ik je aan om niet af te wachten maar om zelf vooral advies in te winnen bij verschillende org. die daar mogelijk wat over weten (onderwijsraad, schoolleiding, duo-ambtenaren e.d.) |
Wat is dat nou voor gelul? Ze komen mensen tekort in de elektrotechniek en ICT iedereen (zelfs VMBO waar niks mis mee is) kunnen ze gebruiken.
on topic: Je moet je studiegeld terug kunnen krijgen op een of andere manier, moet je even informeren.. en je zou op een andere school in principe gewoon door kunnen gaan zonder een klas over te doen. Succes |
Citaat:
OT bespreek met een van je leidinggevenden wat je mogelijkheden zijn en wat hun advies is.. |
Je doet gewoon VMBO richting techniek.
Het is niet een specifieke MBO opleiding of iets dus ik snap niet dat je een contract moest tekenen? |
Citaat:
|
Volgens mij kan een school wel zeggen dat ze de boel sluiten. Je kan bijvoorbeeld een opleiding zonder pardon opheffen als het de accreditatie niet heeft gehaald. Maar er horen hier wel regels over te zijn als dit gebeurd. Dat je schoolgeld terug krijgt en dat je je opleiding ergens anders zonder problemen kan voortzetten. Al weet ik niet hoe dit precies binnen een middelbare school zit.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09. |