Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2013, 14:04
bjornmulder
bjornmulder is offline
hallo iedereen

ik doe nu de opleiding electro op het vmbo kader in zutphen in het tweede jaar
ik kreeg een tijdje terug een brief dat we van school af moeten omdat ze gaan stoppen met deze opleiding
ik heb aan het begin van deze opleiding een contract getekend dat ik deze opleiding ga doen en nu willen ze er ineens mee stoppen

weet iemand of ze dit wel mogen/kunnen doen
naar mijn idee is dit namelijk contract breuk

groetjes bjorn (14 jaar)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2013, 14:36
DAH
DAH is offline
Ik denk dat het handig is om dit bij de schoolleiding te vragen. Misschien betekent dit alleen maar dat er geen nieuwe lichting voor deze opleiding wordt aangenomen. Mijn school doet ook tweetalig onderwijs, maar stopt volgend jaar. Iedereen die nu nog tweetalig volgt, kan deze opleiding afmaken, maar er worden geen nieuwe tto-leerlingen meer aangenomen.
Oud 04-06-2013, 17:42
bjornmulder
bjornmulder is offline
dat is bij ons dus niet het geval ze stoppen gewoon per direct met alle klassen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 19:30
arPos
arPos is offline
kan wel en niet, is het contract voor de duur van de opleiding of voor afgelopen schooljaar?

maar aangezien het om je toekomst gaat en vmbo op zichzelf al niet zo superveelbelovend is wat dat betreft raadt ik je aan om niet af te wachten maar om zelf vooral advies in te winnen bij verschillende org. die daar mogelijk wat over weten (onderwijsraad, schoolleiding, duo-ambtenaren e.d.)
Oud 08-06-2013, 23:04
BesottedOrb
BesottedOrb is offline
Wat is dat nou voor gelul? Ze komen mensen tekort in de elektrotechniek en ICT iedereen (zelfs VMBO waar niks mis mee is) kunnen ze gebruiken.

on topic: Je moet je studiegeld terug kunnen krijgen op een of andere manier, moet je even informeren.. en je zou op een andere school in principe gewoon door kunnen gaan zonder een klas over te doen.

Succes
Met citaat reageren
Oud 09-06-2013, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Wat is dat nou voor gelul? Ze komen mensen tekort in de elektrotechniek en ICT
Dat klopt helaas niet helemaal, in ICT heerst een hoge werkloosheid, omdat daar teveel hoogopgeleidde mensen voor zijn. Elektrotechniek weet ik niet.

OT bespreek met een van je leidinggevenden wat je mogelijkheden zijn en wat hun advies is..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 21:40
VolvoFH750
VolvoFH750 is offline
Je doet gewoon VMBO richting techniek.
Het is niet een specifieke MBO opleiding of iets dus ik snap niet dat je een contract moest tekenen?
Oud 18-06-2013, 21:02
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Citaat:
Dat klopt helaas niet helemaal, in ICT heerst een hoge werkloosheid, omdat daar teveel hoogopgeleidde mensen voor zijn. Elektrotechniek weet ik niet.

OT bespreek met een van je leidinggevenden wat je mogelijkheden zijn en wat hun advies is..
En ik maar denken dat de ICT sector nog de enige was waarbij je wel een baan toekomst had...? Vrienden die vorig jaar hun bachelor ICT hebben afgerond hebben wel meteen een baan aangeboden gekregen...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 21:10
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Volgens mij kan een school wel zeggen dat ze de boel sluiten. Je kan bijvoorbeeld een opleiding zonder pardon opheffen als het de accreditatie niet heeft gehaald. Maar er horen hier wel regels over te zijn als dit gebeurd. Dat je schoolgeld terug krijgt en dat je je opleiding ergens anders zonder problemen kan voortzetten. Al weet ik niet hoe dit precies binnen een middelbare school zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten