![]() |
Notebook zonder CD-drive
Ik ben van plan een laptop te kopen. Nu zie ik er eentje die goed en lekker licht is, in de aanbieding, maar het is een ultrabook - hij heeft geen CD-station. Gewone bestandjes kan ik via een andere computer nog wel overzetten naar USB en dan hierop laden, maar als ik er nu MS Office of bijv. games op wil zetten die ik er via een CDtje en een code op moet installeren, dan kan dat niet toch?
|
Jawel hoor. Via USB-stick of een image die je met virtualisatiesoftware zoals Virtual CloneDrive mount. De images kan je gewoon downloaden en incombinatie met je eigen legale key gebruiken. Veel games bieden vandaag de dag ook een digitale download overigens.
|
Of met een externe CD-drive, dat schijnt ook prima te werken!
|
Je kan ook een CD drive delen vanaf een andere pc in het netwerk.
Ga op de pc met drive naar Deze computer rechtermuisknop op die CD drive "Delen met..." en in het menu moet je 'iedereen' aanvinken of iets dergelijks. Als het goed is verschijnt dan die drive op je ultrabook onder "Netwerk locaties" (Tip: Dit kan ook met de gewone hardeschijf. Dan kan je dus vanaf alle apparaten in je netwerk dus bij je bestanden. Je kan dit beveiligen met een ww zodat alleen jij bij jou bestanden kan. ) |
Voor het installeren van software is zoiets natuurlijk niet heel handig ;)
Als je veel waarde aan een CD/DVD/BR-speler in je laptop hecht, zoek dan naar een laptop die aan die voorwaarde voldoet. Als hij niet in de laptop hoeft te zitten, maar je er wel eentje wilt hebben, dan kan je inderdaad het makkelijkst een externe speler kopen. |
Offtopic: Als je anno nu nog veel waarde hecht aan optische media is het ergens faliekant mis gegaan met je. </moppersmurf>
|
Ik heb de laptop gekocht en voor die enkele keren dat ik iets van een CD moet installeren of iets wil branden, leen ik wel ergens een extern CD station. :) Of ik probeer die van de vaste computer te delen, ik wist niet dat zoiets kon. Bedankt voor de tips!
|
Om MS Office te installeren had ik de laatste keer ook helemaal geen cd meer nodig.
|
cd/dvd word bijna niet meer gebruikt alles is te downloaden zelfs office bij microsoft je koopt alleen nog een licentie.
maar een externe brander kun je 2e hands goedkoop kopen en gebruiken in geval dat. en een virual drive maken voor de oudere games die een cd/dvd gebruiken onder het spelen. zo gebruik ik veel mijn 1,44 fdd drive op usb nog |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45. |