Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2013, 15:10
Diamera
Diamera is offline
Ik ben van plan een laptop te kopen. Nu zie ik er eentje die goed en lekker licht is, in de aanbieding, maar het is een ultrabook - hij heeft geen CD-station. Gewone bestandjes kan ik via een andere computer nog wel overzetten naar USB en dan hierop laden, maar als ik er nu MS Office of bijv. games op wil zetten die ik er via een CDtje en een code op moet installeren, dan kan dat niet toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2013, 15:23
Verwijderd
Jawel hoor. Via USB-stick of een image die je met virtualisatiesoftware zoals Virtual CloneDrive mount. De images kan je gewoon downloaden en incombinatie met je eigen legale key gebruiken. Veel games bieden vandaag de dag ook een digitale download overigens.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 16:11
Elin3
Elin3 is offline
Of met een externe CD-drive, dat schijnt ook prima te werken!
Oud 02-07-2013, 11:48
ThomasJu
ThomasJu is offline
Je kan ook een CD drive delen vanaf een andere pc in het netwerk.
Ga op de pc met drive naar Deze computer rechtermuisknop op die CD drive "Delen met..." en in het menu moet je 'iedereen' aanvinken of iets dergelijks.

Als het goed is verschijnt dan die drive op je ultrabook onder "Netwerk locaties"

(Tip: Dit kan ook met de gewone hardeschijf. Dan kan je dus vanaf alle apparaten in je netwerk dus bij je bestanden. Je kan dit beveiligen met een ww zodat alleen jij bij jou bestanden kan. )
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 12:43
WolterB
WolterB is offline
Voor het installeren van software is zoiets natuurlijk niet heel handig

Als je veel waarde aan een CD/DVD/BR-speler in je laptop hecht, zoek dan naar een laptop die aan die voorwaarde voldoet. Als hij niet in de laptop hoeft te zitten, maar je er wel eentje wilt hebben, dan kan je inderdaad het makkelijkst een externe speler kopen.
Oud 02-07-2013, 14:43
Verwijderd
Offtopic: Als je anno nu nog veel waarde hecht aan optische media is het ergens faliekant mis gegaan met je. </moppersmurf>
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 18:07
Diamera
Diamera is offline
Ik heb de laptop gekocht en voor die enkele keren dat ik iets van een CD moet installeren of iets wil branden, leen ik wel ergens een extern CD station. Of ik probeer die van de vaste computer te delen, ik wist niet dat zoiets kon. Bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2013, 07:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Om MS Office te installeren had ik de laatste keer ook helemaal geen cd meer nodig.
Oud 20-07-2013, 02:06
bikinigek
bikinigek is offline
cd/dvd word bijna niet meer gebruikt alles is te downloaden zelfs office bij microsoft je koopt alleen nog een licentie.

maar een externe brander kun je 2e hands goedkoop kopen en gebruiken in geval dat.
en een virual drive maken voor de oudere games die een cd/dvd gebruiken onder het spelen.

zo gebruik ik veel mijn 1,44 fdd drive op usb nog
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten