Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Legale middelen om langer te sporten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1883397)

Hemmingway 23-09-2013 16:26

Legale middelen om langer te sporten

Ik ben op zoek naar een middel (wel legaal) welke je uithouding verhoogt om gedurende een korte tijd serieuze sportieve inspanningen te leveren. Ik ken er zelf absoluut niets van. Ik weet enkel dat zo'n middelen wel bestaan want een vriend van me nam zoiets en nou, dan duurde het veel langer eer die vermoeidheid voelde en kon die ook meer en langer sporten en dus meer resultaat halen. Zoiets zou ik nu ook wel graag vinden (ik herhaal; legaal) want moeten binnen afzienbare tijd in topvorm zijn maar heb geen contact meer met hem dus zijn hier mensen die weten waar of wat ik moet zoeken? :)

Reverend 23-09-2013 17:45

Training.

DuoPenotti 23-09-2013 18:00

Citaat:

Hemmingway schreef: (Bericht 33290601)
Ik ben op zoek naar een middel (wel legaal) welke je uithouding verhoogt om gedurende een korte tijd serieuze sportieve inspanningen te leveren. Ik ken er zelf absoluut niets van. Ik weet enkel dat zo'n middelen wel bestaan want een vriend van me nam zoiets en nou, dan duurde het veel langer eer die vermoeidheid voelde en kon die ook meer en langer sporten en dus meer resultaat halen. Zoiets zou ik nu ook wel graag vinden (ik herhaal; legaal) want moeten binnen afzienbare tijd in topvorm zijn maar heb geen contact meer met hem dus zijn hier mensen die weten waar of wat ik moet zoeken? :)

Creatine

Pluis 23-09-2013 18:04

wat bedoel je met legaal? Legaal in de zin van dat het geen doping is? Of legaal in de zin van dat het niet strafbaar is om het in je bezit te hebben?

Hemmingway 23-09-2013 18:11

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 33290743)
wat bedoel je met legaal? Legaal in de zin van dat het geen doping is? Of legaal in de zin van dat het niet strafbaar is om het in je bezit te hebben?

Beide :D Volgens mij bestaan er genoeg toegelaten middelen om je uithouding even te vergroten maar weet niet welke.

Hemmingway 23-09-2013 18:14

Citaat:

DuoPenotti schreef: (Bericht 33290736)
Creatine

Creatine zorgt voor verbetering van de prestaties van je spieren, ik zoek iets waardoor je langer kan duursporten (lopen, fietsen, zwemmen). Toch bedankt!

koningcarl 23-09-2013 18:22

Citaat:

Hemmingway schreef: (Bericht 33290601)

Waarom zoek je geen contact met hem...

Hemmingway 23-09-2013 18:26

Citaat:

koningcarl schreef: (Bericht 33290764)
Waarom zoek je geen contact met hem...

Mocht dat mogelijk zijn, had ik het gedaan.

koningcarl 23-09-2013 18:45

Citaat:

Hemmingway schreef: (Bericht 33290770)
Mocht dat mogelijk zijn, had ik het gedaan.

Jij en hij zullen vast allebei facebook hebben ofzo.

TheWhiteOwl 23-09-2013 21:30

Body en fit shop heeft veel dingen. Je kan gewoon zoeken op de term 'energie'. Maar als je naar een sportschool gaat (wat bijna wel moet als je in no-time in top vorm wil zijn) is daar altijd wel iemand die er verstand van heeft en je verder kan helpen. Dan kan je beter uitleggen wat je wil en zij beter uitleggen wat (en waarom) je iets (niet) nodig hebt.

Hemmingway 23-09-2013 21:44

Citaat:

TheWhiteOwl schreef: (Bericht 33291219)
Body en fit shop heeft veel dingen. Je kan gewoon zoeken op de term 'energie'. Maar als je naar een sportschool gaat (wat bijna wel moet als je in no-time in top vorm wil zijn) is daar altijd wel iemand die er verstand van heeft en je verder kan helpen. Dan kan je beter uitleggen wat je wil en zij beter uitleggen wat (en waarom) je iets (niet) nodig hebt.

Wat je zei van de sportschool is zeker waar, morgen zal ik eens iemand aanspreken. Zou inderdaad beetje dom zijn om hun advies links te laten liggen.
Over Body & Fit gesproken: ik heb daar inderdaad enkele poedertjes gevonden maar woon in Vlaanderen en weet niet of ze tot daar verzenden?

fizzle-fluffy 23-09-2013 22:39

Druivensuikertabletten, gezonde en gevarieerde voeding, en inderdaad training.

Ertur 24-09-2013 07:38

Waarom moet je in topvorm zijn? Wat ga je precies doen? Je bent nogal vaag over je doelen, dan kunnen wij ook niet echt gericht helpen natuurlijk.

Hemmingway 24-09-2013 10:31

Citaat:

Ertur schreef: (Bericht 33291473)
Waarom moet je in topvorm zijn? Wat ga je precies doen? Je bent nogal vaag over je doelen, dan kunnen wij ook niet echt gericht helpen natuurlijk.

Moet een soort hindernissenparcours afleggen (hardlopen, trappenlopen, klimmen, kruipen, springen, gewichtheffen) binnenkort en het is belangrijk dat ik het binnen een bepaalde tijdsmarge doe. De reden hierachter houd ik wel voor mezelf want die vind ik weinig relevant.

Ik zoek dus iets dat ik kan nemen voor de inspanning en die je vermoeidheid even uitstelt, je in staat stelt om even over je grenzen te gaan. Ik heb gehoord dat dexedrine daarvoor ideaal zou zijn maar dat is een amfetamine dus dat kan niet toegelaten zijn. Maar er bestaan vast nog andere middelen met een vergelijkbaar effect.

Ertur 24-09-2013 11:22

Als er een legaal middel, niet slecht voor je gezondheid, geen doping, zou bestaan, dat evenveel nut zou hebben als bijvoorbeeld amfetamine, dan zou dat natuurlijk breed bekend zijn. Middeltjes die je over je grenzen laten gaan zijn precies daarom illegaal/doping, je lichaam kent die grenzen niet voor niets. Dit zeg ik niet als moraalridderpraatje, als jij amfetaminen of ander spul wilt gebruiken moet je dat vooral doen, interesseert mij niet. Maar er is een reden waarom die spullen verboden zijn en die reden is precies de reden waarom er niets vergelijkbaars legaal/niet-doping/zonder ongezonde bijwerkingen bestaat.

Kortom: je zoekt naar iets dat niet bestaat.

Concreet voor wat je beschrijft, lijkt me iets dat verzuring uitstelt het meest relevant. Dan zou je voor epo kunnen kiezen. Uiteraard is dat doping, maar volgens mij - ik ben niet zeker - verder niet illegaal. In Duitsland zo in de apotheek te kopen zonder recept. Overigens zijn er nogal tegenstrijdige berichten/onderzoeken over het nut van epo voor gezonde topsporters.

Veel succes verder, ik hoop voor je dat je aangenomen wordt (y)

Reverend 24-09-2013 13:29

Waarom meteen naar middeltjes grijpen? Waarom ben je niet nu aan het hardlopen?

De logica ontgaat mij.

Pluis 24-09-2013 20:29

Hindernissenparcours, wil je bij defensie ofzo? Het is toch veel stoerder om zoiets op eigen kracht te kunnen?
En verder zou ik ver blijven van middelen die vermoeidheid maskeren want daar kun je je lijf mee kapot maken. Je voelt grenzen dan niet meer wat blessures in de hand speelt.

Kristaco 27-09-2013 19:44

Citaat:

DuoPenotti schreef: (Bericht 33290736)
Creatine

Ehhh nee.

DuoPenotti 30-09-2013 18:47

Citaat:

Hemmingway schreef: (Bericht 33290757)
Creatine zorgt voor verbetering van de prestaties van je spieren, ik zoek iets waardoor je langer kan duursporten (lopen, fietsen, zwemmen). Toch bedankt!

Het is gewoon een ATP buffer en gaat verzuring tegen zodat je gedurende een korte tijd je meer inspanning kan verrichten en het langer duurt eer je vermoeid raakt. Ik kreeg uit je openingspost niet bepaald het idee dat je duursport gaat beoefenen :confused:
Citaat:

Kristaco schreef: (Bericht 33296291)
Ehhh nee.

Wat is er meisje?

Kristaco 30-09-2013 19:24

Citaat:

DuoPenotti schreef: (Bericht 33300203)
Het is gewoon een ATP buffer en gaat verzuring tegen zodat je gedurende een korte tijd je meer inspanning kan verrichten en het langer duurt eer je vermoeid raakt. Ik kreeg uit je openingspost niet bepaald het idee dat je duursport gaat beoefenen :confused:

Wat is er meisje?

Creatine helpt je om explosiever te zijn/meer kracht te leveren in de eerste 20-30 seconden, niet om langer te kunnen sporten.

DuoPenotti 30-09-2013 19:42

Citaat:

Kristaco schreef: (Bericht 33300285)
Creatine helpt je om explosiever te zijn/meer kracht te leveren in de eerste 20-30 seconden, niet om langer te kunnen sporten.

Je hebt duidelijk geen drol begrepen van mijn post.

Kristaco 30-09-2013 20:38

Citaat:

DuoPenotti schreef: (Bericht 33300312)
Je hebt duidelijk geen drol begrepen van mijn post.

Citaat:

Hemmingway schreef: (Bericht 33290757)

Volgens mij heb jij er weinig van begrepen.

DuoPenotti 30-09-2013 20:59

Citaat:

Kristaco schreef: (Bericht 33300387)
Volgens mij heb jij er weinig van begrepen.

:D Goh en hoe denk je precies dat je gedurende korte tijd maximale inspanning kan leveren zonder dat je meteen vermoeid raakt?Het is gewoon een ATP buffer. Doordat PCr ook de buffercapaciteit versterkt zullen je spieren , minder snel verzuurd raken dit versterkt je uithoudingsvermogen ook.Echter is dit over een korte tijdsspanne. Bij duursport zal het effect minimaal zijn maar het was nou niet echt op de maken uit zijn eerste post dat hij iets wilde voor duursport.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.