![]() |
Heel de klas onvoldoende
Hey,
Ik zit in een 4T klas. Wij krijgen van een oude man economie waar je niet fatsoenlijk mee kan praten en dat hij boos kan worden (ik meen dit hij kan heel erg boos worden). Alleen we hadden een toets, 2e hoofdstuk. (1st hoofdstuk had ik onvoldoende). Maar de meneer kijkt na zoals het op de examen hoort. Bijv: OPDR 1A goed 1B goed 1C fout = heel OPDR 1 fout. Maar ik vind dat dit alleen op examens gedaan moet worden. Alleen we hadden toets ik had keigoed geleerd en bij het maken van de toets had ik een erg goed gevoel. Maar ja 1 cijfertje fout HEEL OPDR FOUT. Dus ik kwam uit op een 5,4 hoogste cijfer van de klas. (Genant dit). Mensen hadden zelfs een 0,1 of 2, 2,5, 3 of 3,3 cijfers die in iedergeval onder de 5 waren. Dit kan toch niet? En dat mens van EC zegt al voor de 2e keer: 'volgende keer beter' . Ben naaar mentor gegaan, die zeikte nog van alles en wat en was een met dat mens. Bah! Straks haal ik mijn examen niet meer, en nu?!?! |
Lullig maar je moet je toch bij die docent gaan neerleggen.. en als je de toets afhebt heel streng controleren op de details.
|
Misschien kun je vragen of je een duidelijker beeld mag van de puntentelling? Het lijkt me dat als je deelopdrachten wel goed hebt je daar wel enige punten voor moet krijgen.
|
Ik heb met de leraar er mee gesproken. Hij gaat alles nakijken net als op de examen. En daar telde een strenge normering bij.
Helaas, ik toch maar meer uren achter mijn bureautje zitten. Bedankt! |
Citaat:
|
Vragen naar zijn normantwoorden en hoe de punten daarbij verdeeld worden. Eigenlijk wat Tink zegt.
Je kan er altijd mee naar je examencommissie gaan, vaak is dat een docent. Je mentor/mentrix weet wel wie dat is. Je kan dan vragen om herbeoordeling door een andere vakdocent bijvoorbeeld. |
Misschien moet je proberen om naar een andere leerkracht te gaan van hetzelfde vak of een bijles te volgen, dat kan redelijk goed helpen . En zeg ook tegen de leerkracht dat het soms niet echt duidelijk is, misschien zal hij er rekening mee houden en gaat het wat beter. Veel geluk met je examen en hoop dat je het goed doet!
|
En waarom was dit bij de eerste toets geen probleem?
|
Mag dit überhaupt wel? Examengericht nakijken op normale proefwerken.. lijkt me nogal sterk tbh.
|
Citaat:
Handig voor de leerling, lekker makkelijk voor de luie docent. |
Citaat:
|
Wat maakt het uit of hij een opgaven uit een oud examen pakt of de opgaven zelf?
Vaak pakken ze ook dezelfde opgaven maar verbouwen ze hem een beetje. Bij wiskunde verdubbelen ze alle getallen, bij MenO worden auto's omgezet naar fietsen, bij een verhaal bij maatschappijleer worden Kees en Jan gewoon Naomi en Tessa, et voila, geen leerling die de opgaven zou herkennen. Afgezien van dat hebben ze een prima, realistische opgave voor hun CE. Of andersom, de docent heeft een prima opgaven gemaakt die ze zo op hun CE zouden kunnen krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou het fijn vinden als ik kon wennen aan de examenmanier van vragen voor ik daadwerkelijk op mijn examem zit. Je kunt beter nu allemaal een onvoldoende halen dan op je CE, want nu kun je nog je manier van leren en toetsen maken aanpassen, op je CE ben je dan echt gezakt. Maar het is wel heel vreemd dat iedereen een onvoldoende heeft, dat betekent dat je niet goed voorbereid bent op een dergelijke toets. Misschien wilde de leraar iedereen ook expres laten schrikken om zo te laten zien 'dit moeten jullie wel echt gaan leren', maar misschien vraagth hij ook gewoon te veel van jullie. Is er niet een andere economieleraar aan wie je kunt vragen hoe hij jullie zou toetsen en nakijken? Dan weet je ook of er echt een groot verschil zit.
Verder wordt communiceren een stuk makkelijker als je het niet over 'dat mens' hebt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.