![]() |
Vind windows niet
Hey, mijn pc vind opeens windows 7 niet meer.
Heb al geprobeerd om naar een herstelpunt te gaan maar dit lukt helaas ook niet. Ik heb wel een paar zeer belangrijke doc's nodig die op mijn bureaublad stonden. Is er een manier om deze via CMD te kopieren naar een harde schijf ? Alvast bedankt |
Herstart je pc en Wanneer je de windows, druk een paar keer achter elkaar op de F8 knop, om uit het menu dat daar verschint de veilige modus te starten.
Lukt dat niet download en brand en laad een linux bootcd, bv opensuse of ubuntu. Kijk of je vanuit hier bij je harde schijf kan komen. Vanuit daar kan je ook ntsfck en ntfsfix draaien om het bestandssysteem waarop windows draait automatisch te controleren en repareren. |
Ik heb iets gevonden van Knoppix. Maar nu moet ik uitzoeken hoe ik een file zoek in knoppix. Weet je dat toevallig ?
|
Helaas heb ik knoppix hier niet bij de hand.
Ook weet ik niet welke versie je van knoppix hebt. Omdat ik hier een ubcd-cd bij de hand heb, geef ik hierover de uitleg. Maar je kan ook het onderstaande ook op knoppix uitvoeren, alleen weet ik niet hoe knoppix de schijfpartities weergeeft, om deze te mounten, controleren en te repareren. Parted magic branden en laden
Bestanden kopieeren
Schijven automatisch controleren en repareren.
Mocht je een hardware probleem hebben, dan kan je ook via de applicaties die op de ubcd staan, de harde schijf scannen op fouten. |
Bedankt voor de hulp, maar ik had nog verder gezocht over knoppix en daarmee verder gewerkt.
Ik kon aan al de bestanden op mijn pc maar om de één of andere reden waren degene die ik nodig had, allemaal verdwenen ... Pech, dus pc geformatteerd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39. |