![]() |
gedicht
Ik moet voor school het metrum van het volgende gedicht benoemen. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Smoes Als excuus voor weet ik wat al niet heb ik bij leven vele mooie excuses bedacht, maar van alle excuses vind ik deze de mooiste: Vandaag is dit mijn dag niet, vandaag ben ik mijzelf niet Vandaag is de zon mijn zon niet en is het licht mijn licht niet Vandaag is mijn schaduw mijn schaduw niet Vandaag ben ik niet in vorm, want vandaag staat de zon laag Vandaag zijn de bomen zichzelf niet, en zijn de straten en de huizen en zijn de mensen zichzelf niet Noch zullen ze dat morgen of overmorgen zijn; ze zijn het nooit geweest Vandaag bevind ik mij in een eigenaardig decor Vandaag is de wereld een smoes die niemand geloven wil Als een brug die openstaat, want zij staat niet open, tenzij ze openstaat En zie: het onwaarschijnlijke gebeurt Ze opent zich langzaam voor mij Rene Huigen Alvast bedankt! Groetjes, M |
Heel erg bedankt!
Is er ook nog een kans dat (één) van jullie in dit gedicht de beeldspraak en stijlfiguren kan noemen? Gr. |
Perfect! Onwijs bedankt!
Laatste vraag: waar precies zitten in dit gedicht de enjambementen? Ik heb er een paar kunnen vinden maar ik weet het niet 100 % zeker. |
Hartelijk bedankt!
Dan had ik nog één laatste vraag, namelijk; zou je in dit gedicht de stijlfiguren en beeldspraak kunnen benoemen? Alvast bedankt. Op de rechte plaats Het luchten het treffen het breken het stelen het vasthouden het opvreten het winnen het schenken erin dragen wie achterbleven de weg naar het hare het laten uitgaan, maar wie krijgt het erop trappen, alsof het niets was met heel mijn 'tuut' de vrouw van je 'biep' een pak van mijn 'zap' Waar het pompend van vol is en wat er dan overloopt zalig de reinen tijd om het open te leggen Dirk van Bastelaere |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37. |