Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Weerstation Arduino (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1892125)

DiegoH_Concepts 23-06-2014 11:10

Weerstation Arduino
 
Hier is hij dan, m'n weerstation.

belangrijk om te weten:
Fritzing plaatje komt later
resistor: 330 ohm
NTC: variabel

CODE:
Spoiler


Fritzing plaatje:
Spoiler

freyk 23-06-2014 12:01

ok, bedankt voor dit nieuwtjr.
(wil je nog iets met ons bespreken?)

ThomasJu 23-06-2014 12:16

"resultaat = resultaat + analogRead(A0);"

Dit kan je mooier opschrijven door gebruik te maken van de compound operators:
http://arduino.cc/en/Reference/IncrementCompound


Heb je al gekeken wat er gebeurt als je die for loop voor het gemiddelde weg haalt? Want ik denk dat dat niet veel uit maakt. Want hij neemt nu het gemiddelde van 100 metingen in 10ms. Daarmee bereik je niet echt iets denk ik.

Om echt een gemiddelde te nemen zou je die delay van 1 seconden kunnen opsplitsen en hem tussen elke meting eventjes laten wachten.


Owja, en ze zeggen altijd dat comments goed zijn, maar je hebt nu 2 keer zo veel comments als code. Dat is een beetje overdreven. Zelf doe ik niet zo veel aan comments want als er staat "Serial.println" zie je zonder comments ook wel dat hij iets print. Als je zo nodig toch een comment er bij wil, doe dan 1 comment bij het hele blok:]




Code:

...
 float temperatuur = (waarde-varB)/varA;

  //Send serial data:
  Serial.print("het is ");
  Serial.print(temperatuur);
  Serial.print(" graden celcius");
  Serial.println(" ");

  tempIndicatorLeds(temperatuur);

  delay(1000);
...

Owja, en je hebt geloof ik vast niet overal de precisie van de floats nodig. Alle analogread waardes zijn integers toch? Als je dat optelt blijft het een int. De uitkomst van de deling wil je wel vaak als float hebben.

DiegoH_Concepts 23-06-2014 13:17

Thnx voor de reacties, die for loop moest ik zo doen van mijn "expert" (zo noemen we docenten bij mij op school.), dit moet ook in een verslag, en het moet voor een persoon die niet programmeert te gebruiken zijn. Verder had ik hier niks mee te zeggen hoor, alleen lachen om te delen waar je mee bezig bent toch?

Cya!

ThomasJu 23-06-2014 13:45

Maar begrijp je wat ik probeer duidelijk te maken? Heeft je docent daar ook aan gedacht? Misschien vind hij mijn oplossing wel beter en krijg je er extra punten voor.

Leuke opdracht iig voor informatica.


Maar 3 keer dezelfde comment maakt het misschien juist wel onduidelijker...

DiegoH_Concepts 24-06-2014 06:58

Citaat:

ThomasJu schreef: (Bericht 33607142)
Maar begrijp je wat ik probeer duidelijk te maken? Heeft je docent daar ook aan gedacht? Misschien vind hij mijn oplossing wel beter en krijg je er extra punten voor.

Leuke opdracht iig voor informatica.


Maar 3 keer dezelfde comment maakt het misschien juist wel onduidelijker...

Ik geef vanmiddag of zo wel even uitleg over hoe mijn school werkt, ik heb dit namelijk voor science gedaan, dat is een thema vak en houd dingen als natuurkunde, biologie en schei(t)kunde in...

Later verdere uitleg!

DiegoH_Concepts 01-03-2016 16:20

Spoiler


Hoi, ik kom na 617 dagen terug op mijn topic. Ik heb een soortgelijke opdracht gehad voor school, ik weet alleen niet meer wat ik precies gedaan had. Waarom had ik een resistor met een waarde van 330 Ohm? Maakt het veel uit? Moet ik diezelfde NTC opnieuw ijken als ik een resistor met een andere waarde gebruik?

Bedankt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.