![]() |
|
Hier is hij dan, m'n weerstation.
belangrijk om te weten: Fritzing plaatje komt later resistor: 330 ohm NTC: variabel CODE:
Spoiler
Fritzing plaatje:
Spoiler
Laatst gewijzigd op 23-06-2014 om 11:17. Reden: ff spaties in de print command gezet. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
"resultaat = resultaat + analogRead(A0);"
Dit kan je mooier opschrijven door gebruik te maken van de compound operators: http://arduino.cc/en/Reference/IncrementCompound Heb je al gekeken wat er gebeurt als je die for loop voor het gemiddelde weg haalt? Want ik denk dat dat niet veel uit maakt. Want hij neemt nu het gemiddelde van 100 metingen in 10ms. Daarmee bereik je niet echt iets denk ik. Om echt een gemiddelde te nemen zou je die delay van 1 seconden kunnen opsplitsen en hem tussen elke meting eventjes laten wachten. Owja, en ze zeggen altijd dat comments goed zijn, maar je hebt nu 2 keer zo veel comments als code. Dat is een beetje overdreven. Zelf doe ik niet zo veel aan comments want als er staat "Serial.println" zie je zonder comments ook wel dat hij iets print. Als je zo nodig toch een comment er bij wil, doe dan 1 comment bij het hele blok:] Code:
... float temperatuur = (waarde-varB)/varA; //Send serial data: Serial.print("het is "); Serial.print(temperatuur); Serial.print(" graden celcius"); Serial.println(" "); tempIndicatorLeds(temperatuur); delay(1000); ... |
![]() |
|
Spoiler
Hoi, ik kom na 617 dagen terug op mijn topic. Ik heb een soortgelijke opdracht gehad voor school, ik weet alleen niet meer wat ik precies gedaan had. Waarom had ik een resistor met een waarde van 330 Ohm? Maakt het veel uit? Moet ik diezelfde NTC opnieuw ijken als ik een resistor met een andere waarde gebruik? Bedankt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|