![]() |
BackBox-linux
Haidieho,
ik vraag me af of ik de upgrade moet doen. Backbox linux is namelijk gebaseerd op ubuntu en ik vraag me af of ik in de software-updater de upgrade moet doen naar ubuntu 14.04. Laat me de vraag wat duidelijk stellen: Zou ik het doen of gaat backbox dan kaduk? Graag een reactie achterlaten. Thnx Creeper |
Yeah, een Linuxvraag. :) Ben ik blij mee. Ik begrijp je vraag echter niet, hoe zie je de update naar Ubuntu 14.04 in je software updater?
Ondertussen is echter Backbox 4.0 uitgekomen die gebaseerd is op Ubuntu 14.04, ik zal die gewoon booten mits je geen belangrijke gegevens hebt opgeslagen. |
Bedankt, toen ik deze vraag stelde kreeg ik na de installatie een dist-upgrade in mijn software-updater, maar was bang dat ik alle Tools, etc. zou verkloten.
Nu gebruik ik wel al Backbox 4.0. P.S vind jij het ook stom dat er nog steeds meer Windows gebruikers zijn en dat veel belangrijke programma's (MS Office (sommige functies, u know...), etc.) en games nog steeds meer voor Windows zijn? Om deze specifieke reden (en de methoden van de wereldschool) moet ik Windows wel Dual-Booten. En dat maakt het volgende waar: Ik gebruik Windows omdat ik dat moet, ik gebruik Mac omdat ik dat kies, ik gebruik Linux, simply omdat het kan (en beter is) :D |
Citaat:
Ik gebruik Windows ook enkel voor m'n software, vooral voor websites die Silverlight gebruiken. Moonlight en andere software is nog alles behalve een volwaardige vervanger voor op Linux e.d.. |
Ik denk dat iedereen Windows gebruikt voor z'n software?
|
Citaat:
|
Citaat:
Linux op de desktop WERKT NIET. Punt. En ja, daar heb ik ervaring mee in een omgeving met duizenden desktops. Om nog maar te zwijgen van de hoeveelheid onderhoud die je moet plegen aan een Linux distro. Serieus, niet te handhaven. En dan heb ik het nog niet eens over de onmogelijke manier waarop permissies op POSIX-FS's zijn geregeld. Of over bijvoorbeeld btrfs, wat in theorie een van de mooiste FS'en zijn die er ooit gecreëerd zijn maar wat als stable gemarkeerd werd zonder dat er een fsck voor was. Dude, wtf? Prima voor een power user maar onmogelijk voor de eindgebruiker. Gelukkig zijn er dan distro's als Ubuntu die het een stuk eenvoudiger maken voor de eindgebruiker, of cutting edge zijn (want backed by corporate moniez) zoals openSUSE, maar bij die laatste zit ik ook continu met gezeik en nee dat ligt ondertussen niet meer aan de producenten van hardware die de specs niet vrijgeven waardoor er geen drivers gemaakt kunnen worden. En dan hebben we nog een kleuter OS genaamd OSX voor debieltjes. |
Wat deadlock zegt.
|
Citaat:
En OS X voor debieltjes? Hoe letterlijk bedoel je dat? OS X is namelijk mooi geoptimaliseerd voor personen met een beperking. (Om die mensen nou denigrerend zo te noemen vind ik onacceptabel.) Windows heeft dat in veel mindere mate. Bovendien is OS X ook een heel mooi besturingssysteem voor de simpele computergebruiker. |
Citaat:
En daarnaast heb ik niet gezegd dat Linux niet stabiel is, ik heb zojuist echt nog geen tien minuten geleden een presentatie gegeven over het draaien van Active Directory op SLES11SP3. Hier heb je de slides: http://www.slideshare.net/deadlock19...ws-on-oes11sp1 Over een paar weken is er ook een video met praatverhaal. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij bent zeker een van die debieltjes met je overhaaste generalisatie. En Apple producten zijn gericht op marketing mensen, enzovoort. En vooral designwise. Dus lekker simpel zodat je kunt doen wat je wilt en moet doen, in plaats van kloten met Windows onderhouden en updates doen. Linux is erg stabiel en Windows is closed-source (wat ik haat). Daarbij heb jij misschien nieuwe hardware en daar zijn vaak nog geen drivers voor (alleen in de onstabiele versies die later stabieler worden). Ubuntu 14.10 is onstabiel als de pest, maar helaas de enige die de drivers voor mijn net-nieuwe laptop ondersteund. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ooh de 440BX en de Celeron 300A. Good times :bloos:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ja linux is ook een boel gekloot, maar ik vind het gewoon fijner, punt. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het lijkt me trouwens niet eens zo'n slecht idee en ik denk dat je er heel erg veel mee zou kunnen winnen. Er zijn tenslotte ook besturingssystemen voor mensen zonder enige verstand van computers (OSX voor iedereen die denkt dat hij iets met ontwerpen kan en bepaalde Linux distro's die bij computers voor bejaarden geleverd wordt). |
Microsoft Bob?
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...6/Bob_home.png Al geloof ik niet dat dat specifiek voor kinderen was bedoeld, en het was geen OS maar een (geflopte) gebruikersinterface voor Windows. |
Citaat:
|
Citaat:
Of heb ik dan gezegd dat alle Windows-gebruikers een stelletje achterlijke bejaarden zijn?? Citaat:
OpenGL is ondersteund door Linux, Direct3D minder tot niet eens (DirectX wordt gewoon (bijna) niet ondersteund door Linux) Het enige (volgens mij) overeenkomende tussen Direct3D en OpenGL zou zijn dat ze allebei op een C-taal gebaseerd/gebouwd zijn. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
GUI, dan ga je meestal voor OSX Performance, meestal Linux (kan ook wel wat anders zijn) Stabiliteit (Linux is ook wel stabiel, als je stable-releases gebruikt dan), meestal Windows of OSX Compatibiliteit, meestal Windows (tja, meer gebruikers) of je gaat voor complete compatibiliteit (Java). En je betaalt sowieso 5-6x de productieprijs, da's met bijna alles zo.. |
Citaat:
Performance is een valide punt wat mij betreft; daar wil ik niet mee zeggen dat Linux/BSD sec genomen meer performance biedt maar wanneer je specifieke taken voor ogen hebt kan het de moeite lonen te kijken naar benchmarkverschillen tussen de platforms. Stabiliteit is ook veel te algemeen. De zandbak die Apple de gebruikers voorschotelt mag misschien een safe haven zijn voor leken, ik ervaar dat meer als een blok aan 't been. Praktisch alle (Windows-) problemen/issues waar ik mensen mee heb geholpen lag aan PEBKAC. Slechte drivers, malware, onwetendheid, los gaan met snelheidsverbeterende 'proggies' waarbij het aan- en afvinken was zonder enige clue, etcetera. Daarnaast zijn er ook akelig wat hardware-mankementen die ik voor BSOD's heb zien zorgen -- wat ongetwijfeld ook een KP had opgeleverd. Je kan aanvoeren dat Microsoft het niet goed doet in het opzicht van mensen tegen zichzelf in bescherming nemen maar ik ben van mening dat het een beetje inherent is aan de vrijheid die je hebt wanneer je niet uit de Apple-ruif moet eten én er zijn nou eenmaal veel retards. De prijs die je voor volstrekt normale hardware betaalt bij Apple staat totaal niet in verhouding met non-Apple spul. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Direct3D heeft het voordeel van alle andere DirectX/Windows zaken zodat het ontwikkeling voor Windows relatief makkelijker maakt als het gaat om allerlei drivermuik en andere functionaliteiten, OpenGL is echt alleen een graphics-interface. Dat laatste maakt het -vaak- ook een stuk sneller door het gebrek aan Microsoft-overhead. Sterker nog, het is zover ik weet 'meer low level' dan Direct3D omdat sommige driver-specifieke zaken niet voor je worden opgelost. |
Citaat:
Het zijn sowieso al geen talen maar API's inderdaad en Direct3D biedt zeer veel mogelijkheden om de GPU's direct instructies te laten verwerken en dus grotendeels het OS voorbij te fietsen. Met andere woorden; ik blijf bij mijn standpunt. |
Je hebt natuurlijk gelijk dat Direct3D een gevolg is van de wens van Microsoft om media/games op Windows sneller en makkelijker aan te praat krijgen (en dus makkelijker andere Direct* functies kan aanroepen), maar de verschillen zijn tegenwoordig minder groot dan dat jij doet vermoeden. Dat waren ze vroeger wel, overigens; maar Microsoft heeft goed naar OpenGL gekeken :p. DirectX leent zich voor Windows/MS-systemen, nothing else.
Maar tegenwoordig kan je als graphicsprogrammeur -bijna- dit soort dingen doen, het aanroepen van functies is praktisch hetzelfde. Code:
void renderDeadlocksPiemel(..) { Echte low-level instructies zitten overigens pas in DX sinds versie 12 (die nog niet eens uit is), en bij OpenGL moet je er wat extensions voor hebben of je komt uit bij SPIR/OpenCL (beiden ook neutrale Khronos standards). Ben benieuwd waar je precies op doelt, of wat jouw definitie is van low-level. Maar het komt er op neer dat MS functionaliteiten meer op 1 hoop gooit en Khronos het meer gescheiden probeert te houden, of oplost door middel van extensions. Mijn punt is dat je uitspraak van Citaat:
Want je leert dat helemaal niet met Direct3D (alhoewel het wel kan, idem voor OpenGL, zoals hierboven toegelicht) en OpenGL is gewoon qua heel veel functionaliteiten wel vergelijkbaar. Sterker nog, het is verstandiger om OpenGL te gebruiken want dat is iig opensource en portable, en moet je sneller naar je zogenaamde 'lowlevel' oplossingen zoeken omdat je deze (zoals bij DX) niet op een dienblad krijgt aangeboden. |
tenzij je gewoon een fucking windowtje wil tekenen; dan zoek je een library uit die dat kan en waar je blij van wordt :P
|
Even afgezien van het feit dat je me niet overtuigd hebt, hoe kom je erbij dat iets wat open source is beter is?
|
Citaat:
|
Quotes door elkaar gehaald, de sorry. Ik vind dat ik wel inhoudelijk gereageerd heb.
|
Euh, geen grapje, er mist hier echt een ellenlange post van mij :confused:
|
Geen grapje, op die van jou met code heb ik serieus een kantje gereageerd.....
|
Citaat:
|
te veel 1337sp34k
|
Citaat:
In Linux kun je het pas écht naar jouw zin maken... Citaat:
Alleen is Java wel compatibel in de zin van compile gezeik, terwijl jouw C (als dat volgens jou beter is dan) daar nog een puntje aan kan zuigen (C# heeft dit gezeik niet opgelost, maar wel de snelheid van het builden, wat ik overigens fijn vind :p). Citaat:
Wat ik zei had te maken met het feit dat de iPhone 6 productiekosten €/$167 is en de verkoop prijs daat 5-6x boven zit. Ook van toepassing op de verkoop van bijvoorbeeld een spijkerbroek (merkloos) voor €30,- De productiekosten voor deze broek zijn 0-6 euro (Primark verkoopt dit soort broeken). Maar above all, waar gaat dit naartoe?? Het begon met en meningsverschil over Windows/linux/osx ofzo... :P Diz echt keigrappig (vooral dat ik vergat mezelf te herinneren dat OpenGL en D3D geen taal maar lib zijn... :P) |
Citaat:
Citaat:
En C is redelijk platformonafhankelijk. Of denk je echt dat al die bedrijven zoals Adobe twee teams hebben waarvan de helft héél Photoshop voor de PC maakt en de andere helft héél Photoshop voor OSX? |
Citaat:
En daarnaast zou ik wel wat referentie over die 'speciale' hardware willen hebben. Citaat:
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Java_processor Ooit is Doom geport naar Java. In plaats van een 486 met een 33MHz processor had je een flinke Pentium 3 nodig en volgens mij was dat met JIT. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ok, hoe dan wel? |
Met een buildfarm!
|
Oké. Kun je daar een voorbeeld van geven, enige links? ben te lui om te goochelen!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.