![]() |
Gedichten Nederlands
Hoi Iedereen,
Voor Nederlands moet ik een aantal gedichten moeten analyseren. Nu heb ik er al een paar geanalyseerd, maar sommigen lukken echt niet. Ik heb namelijk heel veel moeite met het benoemen van het metrum van de volgende twee gedichten: Alse die vogel vroelīchen Den sumer singende enpfān, Und der walt ist loubes rīche Und die bluomen schōne stān, Sō ist der winter gar vergān. Mīn reht ist, das ich wīche Dar mīn herze staeteclīche Von minnen je was untertān. (Gedicht 1) Metrum ZIE je ik hou van je, ik vin je zoo lief en zoo licht je oogen zijn zoo vol licht, ik hou van je, ik hou van je. En je neus en je mond en je haar en je oogen en je hals waar je kraagje zit en je oor met je haar er voor. Zie je ik wou graag zijn jou, maar het kan niet zijn, het licht is om je, je bent nu toch wat je eenmaal bent. O ja, ik hou van je, ik hou zoo vrees'lijk van je, ik wou het helemaal zeggen Maar ik kan het toch niet zeggen. (Gedicht 2) Jullie zouden mij echt enorm helpen! Ook al is het er maar één! :) Alvast bedankt! |
ooh ja... ik dacht dat er bij het tweede gedicht sprake was van sterk-zwak-zwak
|
Dit past beter op een school sub forum. Dus ik ga je verplaatsen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34. |