![]() |
Iemand hier geenpeil getekend?
Of een mening erover? Vertel!
|
Alles dat GeenStijl is, daar grom ik om.
|
haha geenstijl
|
Nee joh dat sluit iedereen hier al zonder erover na te denken uit. Wat dacht jij nou.
|
Citaat:
Ik weet nog niet of ik dat referendum een goed idee vind, vandaar dit topic. Vraag me af hoeveel mensen nou echt een weloverwegen stem uit zouden brengen over 'associatieverdrag EU met Oekraïne' vooral eigenlijk (mezelf incluis). |
Citaat:
En dat associatieverdrag snap ik vast niet, maar het kost vast geld en ik laat liever nog een paar duizend vluchtelingen binnen dan dat we met poetin gaan vechten. Al is dat natuurlijk weer veel te simpel gesteld en blablabla *O* |
Wat is geenpeil?
|
Citaat:
|
Ik ben geen voorstander van dat verdrag, maar ook niet van de redenen die GS heeft om tegen te zijn...
|
Lijkt erop dat ze het gaan halen. Prima, stemmen tellen voor moneyz.
|
Ik vind het wel jammer dat ze dit verdrag hebben gekozen en niet TTIP trouwens, TTIP lijkt me iets belangrijker om tegen te houden
|
Het is nog niet zeker of überhaupt de goedkeuring van de nationale parlementen nodig is voor TTIP (en er daardoor ook ruimte is voor een referendum). De Europese Commissie probeert dit te voorkomen.
|
|
Nee, ik ben het er niet zo mee eens dat de EU per se democratischer moet worden. Het zijn veel te complexe processen waar ze over beslissen en ik denk niet dat de stem van het volk hierin tot optimale uitkomsten gaat leiden. Vooral niet bij dingen als uitbreiding van de EU, waar er op de korte termijn vaak hoge, meetbare kosten zijn voor huidige lidstaten maar op de lange termijn hogere maar soms lastig/onmeetbare baten voor de nieuwe leden maar ook de EU als geheel. Ik denk dat als je dit democratiseert, men zich toch gaat blindstaren op de korte-termijn uitkomsten.
|
Het probleem met die stelling is dat volksvertegenwoordigers ook niet bijster intelligent zijn.
|
Citaat:
Uiteraard is hoe het nu gaat ook niet perfect, maar perfecte besluitvorming bestaat helaas niet. |
of door die 10.000 lobbyisten die een leuke baan voor ze regelen voor na de politiek
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed het is mijn mening dat een referendum niet tot betere uitkomsten gaat leiden dan de huidige vorm van besluitvorming, ieder ander is vrij om zijn mening te hebben ;) |
En je hoeft 'm niet eens te kunnen onderbouwen!
|
Ik heb mijn mening vrij duidelijk onderbouwd volgens mij, alleen geen zin in de oeverloze discussies waar het hier altijd op uitloopt ;)
|
Vind je dat goed onderbouwd? Wauw.
|
Nee duidelijk, dat kan nog steeds heel erg slecht zijn. Maar wel duidelijk,beetje zoals Wilders meestal doet!
|
Vind mijn mening dan hè!
|
Kristaco heeft geen anus want ik heb het ding nog nooit gezien! Maar dat is dan gewoon mijn mening eah!
|
440.000 handtekeningen lijkt me een ruim genoege marge voor de 300K.. lekker stemmen dus waarschijnlijk!
|
Zal behalve boos schreeuwende usual suspects dat de politiek niet naar het volk luistert wel geen fuck opleveren, maar toch leuk dat het gelukt is!
|
De meeste mensen zullen tegen gaan stemmen omdat ze boos zijn en niet precies weten wat het verdrag inhoudt, maar het heeft iets met Europa te maken boehoe en de politiek luistert toch niet boehoe en asielzoekers boehoe dus tegen alles stemmen waar de regering voorstander van is.
Nuttig hoor zo'n referendum :p |
Zo zou Pim het niet gewild hebben!
|
Het meer dan 1x invullen/tekenen (onder je eigen en/of een andere naam uiteraard sowieso, maar dat laatste is lastiger te bewijzen natuurlijk) is trouwens een misdrijf en wordt bestraft met maximaal 1 jaar gevangenisstraf. Ik ben die "waarschuwing" zo zelf volgens mij nergens tegengekomen. Zou wel een stunt zijn/rel geven als daar mensen voor vervolgd gaan worden, want dat er mensen zijn die dat hebben gedaan is wel waarschijnlijk :d :d
|
Is dat niet iets wat geenstijl zou moeten controleren dan? Zij leveren de lijsten toch in bij de overheid?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04. |