![]() |
Ik kocht een plant
En zag dat het goed was.
|
In de morgen wordt hij wakker en tegen de avond valt hij in slaap :lief:
|
(y)
|
Citaat:
|
Nu hoop ik dat ik 'm niet om zeep help :lisa:
|
Is het een lastige plant? Sommige platen zijn min of meer onverwoestbaar;)
|
Het is een calathea, volgens het internet is het niet een hele makkelijke plant :o Dus ik ga de uitdaging aan :cool: Heb jij planten?
|
Ik heb een orchidee waarvan ik hoop dat ie het weer gaat doen. Het was een cadeautje voor mijn moeders laatste verjaardag en hij was echt heel mooi.
En ik heb twee cactussen met totaal 17 stekjes (met dank aan Miekje*) in potjes er omheen staan. Een van de grote is al vijftig jaar in de familie :o Mijn huisgenootje heeft ook echt nog 1000 planten en als ik van hier naar mijn eigen huisje verhuis wil ik ook meer planten. |
Citaat:
Oh wow :cool: :lief: Dat is wel leuk! Een vriend van mij heeft écht, niet overdreven, 1000 planten :cool: Maar je moet dat wel allemaal water geven.. Planten zijn wel heel leuk, eigenlijk. Ik wilde dat ik groene vingers had :lisa: Jij hebt ze wel, blijkbaar. Supercool :cool: |
Ik heb geen groene vingers, ik leen die van Miekje* af en toe ;) Die cactussen zijn gewoon heel erg makkelijk.
De orchidee had lichtgroene gespikkelde bloemen en vijf stengels. Hij was ook best duur, maar m'n moeder was er ook wel heel blij mee. Zij had echt enorm groene vingers, dus we hadden ook altijd tomaten uit eigen tuin enzo (y) |
Planten :lief: Calathea's zijn heel mooi en het zijn inderdaad makkelijke planten :y
|
Ik zie nu voor me dat Eline naar Rotterdam rijdt, mij begroet, vraagt of ze even mijn groene vingers mag lenen en als ik ja zeg, ze afsnijdt en naar huis neemt. En paar dagen later krijg ik ze terug via de post :ghe: /twistedmind
|
Allemaal afsnijden hoeft toch niet? Een is genoeg en daar een stekje van maken.
|
Ik heb twee orchideeën. De een heeft al voor de tweede keer nieuwe stengels en knoppen maar de andere doet al anderhalf jaar niets.
|
Ik heb 11 planten in mijn raamkozijn en nog een potje Aloë verastekjes op mijn bureau. En nog drie potten met mini-terraria.
|
Ik heb één orchidee. Mijn moeder had hem verwaarloosd, en dat vond ik zielig. Hij leek eerst dood te gaan, maar heeft de afgelopen tijd nieuwe blaadjes en luchtwortels gemaakt, dus ik heb goede hoop dat hij ooit weer eens gaat bloeien (y)
|
Is het een ondankbare plant? Met een bril op?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kreeg net van de moeder van mijn vriend een heleboel bloempotjes. Binnenkort mijn cactus-project maar eens van de kweekpotjes naar deze mooie potjes verhuizen (Y)
|
(Y) Hebben intussen al meer stekjes wortels gekregen? How about de perfecte westernstek?
|
Citaat:
|
Nice 👍
|
Citaat:
|
Up, want planten zijn leuk. Hier is een blije bijenorchis:
https://upload.wikimedia.org/wikiped...a_(flower).jpg |
Blije plant!
Door de formulering van de tt heb ik al dagen het liedje van Jaap Fisher in m'n hoofd dat begint met "ik kocht een ei" |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16. |