![]() |
Saaitizen Kane, Invasie van de Saaivjet Unie, Pearl Saaibor, Saairgeant York #1941
Ik eet nu kwark.
|
Ik dacht ik doe een historische titel "Saaitizen Kane #1941" maar te laat -o-
|
Ik denk dat dat best mag van Turk, filmliefhebber als hij is.
|
Citaat:
|
Ik had zelf de Wikipagina van 1941 al open voor inspiratie :D
Maar ik ben te onzekur om een topic te openen, gaat iedereen zeggen dat het niet goed is enzow. |
Citaat:
|
*O*
|
Citaat:
Dat eerste dan, ik ben niet onzekur maar gewoon te laat |
Oh, ook goed :D*o*
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Iedereen tevreden!
|
Ik heb als vegetariër ook mijn eigen pannetjes en plankje :lisa:
|
Ik vind het een hele mooie tt.
|
@Abs yep, Stoffel kwam na een paar jaar ineens voor iets arbitrairs langs.
|
Citaat:
Ik heb Sharif vaak enthousiast zien/horen vertellen, maar dit was wel een hoogtepunt :D |
Citaat:
|
Ik heb als vegetariër mijn eigen koelkast, want de rest van mijn bovenverdieping heeft allemaal een eigen op de kamer (y) Dus ik kan ik gewoon lijken in het vriesvak leggen enzo.
|
Wat is er erg aan vleesch in je pannen? Die was je toch gewoon af? :confused:
|
Nu gebruikt iedereen bij ons in huis meestal ook zijn eigen pannen. In onze keuken wel, iig.
|
Citaat:
Serieus, wees het tweede, tenzij je allergisch bent voor vlees. |
Alleen al het woord vleesellende. Gadverdamme wat krijg ik daar oneindig veel jeuk van. En dan maar klagen dat mensen je niet willen snappen als vegetariër. Dankzij jouw soort volk eet ik dus voor ieder beest wat jij niet eet er drie.
|
Citaat:
|
Ik word ook altijd nogal moe van hoe vegetariërs neer kunnen kijken op vleeseters. Allemaal erg nobel wat jullie doen hoor, maar je bent heus niet automatisch een beter mens.
|
|
Met je sojagezeik, flikker toch op, ga ergens anders diersoorten bedreigen.
|
Citaat:
|
Ik heb trouwens nog nooit een vegetariër ontmoet die zich verheven gedroeg. Wel heel veel vleeseters die er een enorm punt van maken en allerlei kritische vragen stellen om de persoon in kwestie op hypocrisie te betrappen.
Wat een gedoe. /care wat andere mensen eten. |
Citaat:
Btw Turk, ik beeld me na je post in het vorige topic helemaal in hoe jij meezingt met Nick Cave. Hoe is je niet-dronken zangstem? Klink je dan ook alsof je fout gaat? Hoe dan ook, thanks voor de reminder. Heb die albi al tijden niet meer geluisterd. |
Citaat:
|
Na 12 dagen non stop Dvorak ben ik bijna onbewust bekwaam (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ook doe types ja. Die het dan hypocriet vinden als een vegetariër wel leren schoenen draagt. Die types zijn minstens zo irritant. |
Een collega van mij (verder vind ik haar fantastisch hoor, maar dat was even een :facepalm:-moment) deelde laatst samen met mij taartjes uit aan een groep kinders. Één meisje zei dat ze geen gluten at. Mijn collega: "Goedzo! Jij bent net als ik, je eet gezond!". Ehh nee, ze is gewoon allergisch ;) en verder vind ik vooral heel erg dat je kinderen niet moet lastigvallen met dat soort eetgewoonten.
|
Heb 'n vriendin met glutenallergie en die zit alleen maar glutenvrije pizza's naar binnen te werken en te verzuchten dat ze donuts mist. Zodra een glutenmens begint over 'ik eet gezond' weet je hoe laat het is.
|
Citaat:
|
Ik ben helemaal geen irritante vegetariër. Ik heb mijn eigen pannetjes omdat ik dat idee fijner vind en als ik moet koken niet eerst de vleesrestjes en jus uit andermans pannetje wil wassen. Niet uit verhevenheid of zendingsdrang. Maar het is wel zo dat als je duizend jaar geen vlees eet je er een beetje vies van raakt. Ik weet niet, je identificeert het niet meer als eten of zo. Ik ben er een beetje afkerig van geworden maar ik bemoei me niet met wat andere mensen eten :o
Overigens vind ik de agressie die gelijk hier opborrelt bizar. Wat voor jehova vegetariërs heb je dan in je omgeving zeg? Slaan die het vlees uit je mond of zo? |
En ik wéét dat het nergens op slaat en ik eet ook weleens buiten de deur en dan sta ik echt niet op paskamer bij de keuken te tikken van 'luister eens, doet mij enkel het eten uit een vleesvrije pan'. Maar als ik thuis kosjeringewikkelde gedachten er op na hou, wie heeft daar nou last van? :confused:
|
Jongens wtf. :lisa: Ik zei dat ik moest wennen aan het idee, niet dat het niet zou mogen. Natuurlijk ben ik op de hoogte van het feit dat je pannen kan wassen. En ik voel me niet beter dan wie dan ook.
|
Ik heb het meer tegen deadlock met zijn twee optionele varianten van vegetariër zijn.
|
Citaat:
|
Overigens vind ik vegans vaak wel heel raar :lisa: Ik ben verder ook weleens ernstig verheven vega's tegengekomen, die dan anderen gaan vertellen hoe slecht vlees wel niet is. Dat heb ik echt nooit begrepen, laat mensen toch lekker in hun waarde.
|
Overigens is het net irritant als je als vegetariër lekker je eten op zit te knagen en er vleeseters zijn die hun kippenkluif/hamburger/speklapje/whatever in je gezicht duwen en blijven herhalen dat je 'niet weet wat je mist' :facepalm:
|
Citaat:
|
Hoe vinden jullie dat binnen een groep (bijv. studentenvereniging) met dit soort speciale dieetwensen omgegaan zou moeten worden wanneer er samen gegeten worden? (Vegetariërs, veganisten, glutenallergie andere moeilijke dieetwensen.) Heeft de grote van de groep (acht of dertig man) invloed op de mate waarin je met zulke wensen rekening houdt?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij kleinere groepen (tot acht ofzo) vind ik het logisch dat je met iedereen rekening houdt. Bij tusseningroepen kies ik om dingen gewoon niet te veel door elkaar te mengen zodat iedereen kan kiezen wat je wel of niet neemt. Bij grote groepen (15+ of 20+ ofzo) wordt dat weer te ingewikkeld en zou ik een of twee opties maken en wie zich daar niet in herkent kan beter zelf iets meenemen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18. |