Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Roken? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1907928)

SomeCuteness 08-12-2015 15:00

Roken?

Hallo

Mijn vriendin wilt graag roken maar ze moe zo altijd na de dokter enz die controleert haar longen ma die kunne zien dan als ze roken ma ze heeft 2 vraagjes

1. wnr komen symptomen als je rookt en wnr kunne dokters dat zien dus welke soort sympotomen spelen zich af
2. kan je ook ''gezond'' roken zoals met thee

thx

Little Phoebe 08-12-2015 15:03

Waarom wil ze roken? Roken is echt stom, en ik ben zelf een roker, dus ik kan dat gewoon zeggen. Stomste waar ik ooit aan begonnen ben. En natuurlijk kan de dokter dat zien/horen. Geen idee hoe lang dat duurt, maar als ze al regelmatig naar de dokter moet voor haar longen (ik neem aan dat daar een speciale reden voor is, want bij mij is dat nog nooit gecheckt), komt hij/zij er vanzelf achter.

Gezond roken bestaat niet, roken is roken en het is allemaal slecht voor je.

SomeCuteness 08-12-2015 15:04

oke bedankt ik ga nu t vertellen dat ze haar bek moet dicht houden voor stinkstokjes
wait wut

Durian 08-12-2015 16:57

Niet aan roken beginnen.

bloodyb 08-12-2015 17:43

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 33950592)
Waarom wil ze roken? Roken is echt stom, en ik ben zelf een roker, dus ik kan dat gewoon zeggen. Stomste waar ik ooit aan begonnen ben. En natuurlijk kan de dokter dat zien/horen. Geen idee hoe lang dat duurt, maar als ze al regelmatig naar de dokter moet voor haar longen (ik neem aan dat daar een speciale reden voor is, want bij mij is dat nog nooit gecheckt), komt hij/zij er vanzelf achter.

Gezond roken bestaat niet, roken is roken en het is allemaal slecht voor je.

Dat hoeft niet per se, als je een paar jaar hebt gerookt zal een huisarts dat niet altijd of helemaal niet kunnen zien. Er zijn mensen die hun hele leven hebben gerookt en longen hebben als kinderen van een paar maanden oud. Waarmee ik kankerstokjes paffen niet wil verdedigen want:
Citaat:

Durian schreef: (Bericht 33950688)
Niet aan roken beginnen.

Dit dus ja. Waarom zou je er in *&%#$@naam mee willen beginnen behalve dat "het stoer staat"en "iedereen het doet"

Sebasgitaartje 09-12-2015 18:11

Bijna alle problemen wat betreft gezondheid ontstaat door roken. En alcohol natuurlijk.

Binkyboy97 09-12-2015 20:23

Of je nou rookt of een paar minuten langs de weg loopt en uitlaatgassen inademt van auto's. Is Volgensmij niet veel anders aan.

Fitematrulle 09-12-2015 20:36

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 33950736)

Waarom zou je er in *&%#$@naam mee willen beginnen behalve dat "het stoer staat"en "iedereen het doet"

zijn er echt nog mensen die het stoer vinden? Zoveel mensen roken er toch niet meer vandaag de dag?

Durian 09-12-2015 22:44

Citaat:

Fitematrulle schreef: (Bericht 33952341)
zijn er echt nog mensen die het stoer vinden? Zoveel mensen roken er toch niet meer vandaag de dag?

Redelijk wat jongeren roken, meeste mensen die ik ken zijn eigenlijk ''party smokers'' net als ik.

Elin3 09-12-2015 22:47

Citaat:

Binkiboy97 schreef: (Bericht 33952338)
Of je nou rookt of een paar minuten langs de weg loopt en uitlaatgassen inademt van auto's. Is Volgensmij niet veel anders aan.

Roken is verslavend. Langs die autoweg lopen niet. Die auto's zijn misschien niet te vermijden, maar zelf roken is een keuze. Wanneer de auto's en andere luchtvervuiling onvermijdelijk zijn en je zelf ook nog eens rookt, belast je je lichaam onnodig extra.

Durian 09-12-2015 22:57

Citaat:

Binkiboy97 schreef: (Bericht 33952338)

Jawel

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.