![]() |
Mag Elin3 christen blijven?
Title says it all..
|
Van wie?
|
Stompzinnig topic.
|
Kan je "Ja, maar ze moet next level super sayan christen worden" even toelichten?
En heb ik zelf ook stemrecht :lisa: |
Natuurlijk mag dat. Wat een domme kutvraag.
|
Citaat:
|
Nein, verboten.
|
Citaat:
|
Er zijn mensen hier die vinden dat iedereen atheïst moet zijn of dat geloven in een god superachterlijk is en nog wat van die variaties, dus zo gek vind ik dit topic eigenlijk niet bedacht :confused:
|
Daarnaast vind ik haar vrij conservatief en veroordelend en ken ik bel christenen waarvan ik alleen maar weet dat ze gelovig zijn omdat ze niet konden afspreken vanwege een kerkdienst waar ze heen wilden.
|
Citaat:
|
Ik vind Elin3 trouwens een van de minst veroordelende mensen op dit forum, maar dat zal vast wel aan mij liggen. :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat mag je best zelf weten, maar dan mag ik ook bepalen dat ik dat strontvervelend vind.
|
Raar topic
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Wat is dit :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En het beste "argument" wat ze tot nu toe hebben is meestal een No True Scotsman.
|
Maar de vraagstelling suggereert wel dat wat de uitkomst ook is: het mag. Dus er zit geen verplichting aan vast.
|
Van mij mag het niet maar ik kan er niets aan veranderen.
|
Citaat:
Maar wat mag dan wel, boeddhisme? (oftewel, een geloof die nadruk legt op spirtuele (zelf)ontwikkeling)? Wat is de graadmeter? |
Citaat:
En als mensen niet voor zichzelf kunnen nadenken zijn er natuurlijk altijd nog topintellectuelen die ze wel kunnen helpen met wat ze moeten denken. |
Citaat:
En dat geldt even goed voor racisten en homofoben. Ik keur het af; maar het staat iemand vrij om er een mening over te hebben; zolang anderen (aka de maatschappij) daar maar niet de dupe van wordt. |
Citaat:
Of valt religie de wereld uit krijgen niet onder racisme? |
Ik heb liever van niet
|
eik moet iedereen gewoon nauhatl worden, das de godsdienst van de azteken. bietje mensen offeren, anders komt de zon niet op.
|
Citaat:
|
Citaat:
En zo vaak praten we nou ook weer niet! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs als iemand een goed christen is dan zit je nog met het probleem van cherry picking. |
Citaat:
De manier om dit te bereiken is door middel van het op gang brengen van een maatschappelijke discussie zoals dat ook bij racisme is gebeurd. Uiteraard zijn er nog Wilderspaupers, en de veel te respectvolle manier waarop er met deze mensen wordt omgegaan geeft al aan dat er ook op dit gebied nog veel moet gebeuren, maar andere vormen van tribaal gedrag kunnen op een gelijkaardige manier worden bejegend als de racisten. Niet door racisme te verbieden of racisten te vervolgen dus, maar door middel van het scheppen van een cultuur waarin racisme onacceptabel is. Om een ander voorbeeld te geven, vind ik het erg vreemd dat niemand het raar of onwenselijk vindt dat Nederland tegen Duitsland voetbalt, terwijl de meeste mensen het toch vreemd zouden vinden om negers tegen blanken te laten voetballen. |
Ik vind het raar dat jij dat raar vindt aangezien het uitgebreid onderzocht is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ok, ik vind het natuurlijk niet echt raar in de zin dat ik wel begrijp waarom mensen zo denken. Wat ik wel echt raar vind is dat er zo weinig slimme mensen zoals ik zijn die het debiel vinden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41. |