Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: Mag Elin3 christen blijven?
Ja 17 60.71%
Nee 5 17.86%
Ja, maar ze moet next level super sayan christen worden 5 17.86%
Ze moet zich bekeren tot Scientology 1 3.57%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2016, 21:44
Mark52
Mark52 is offline
Title says it all..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2016, 21:45
Not for Sale
Not for Sale is offline
Van wie?
Oud 21-04-2016, 21:46
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Stompzinnig topic.
Oud 21-04-2016, 21:54
Elin3
Elin3 is offline
Kan je "Ja, maar ze moet next level super sayan christen worden" even toelichten?
En heb ik zelf ook stemrecht
Oud 21-04-2016, 21:59
Holland Oates
Holland Oates is offline
Natuurlijk mag dat. Wat een domme kutvraag.
Oud 21-04-2016, 22:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dit. Mede omdat Eline de allerchillste en meest openminded christen is die ik ooit heb ontmoet en dat siert haar enorm.
Oud 21-04-2016, 22:14
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nein, verboten.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2016, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Dit. Mede omdat Eline de allerchillste en meest openminded christen is die ik ooit heb ontmoet en dat siert haar enorm.
En wat nou als Pa Phelps de enige christen was die je ooit ontmoet had?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2016, 22:38
Axel11
Axel11 is offline
Er zijn mensen hier die vinden dat iedereen atheïst moet zijn of dat geloven in een god superachterlijk is en nog wat van die variaties, dus zo gek vind ik dit topic eigenlijk niet bedacht
Met citaat reageren
Oud 21-04-2016, 22:41
Verwijderd
Daarnaast vind ik haar vrij conservatief en veroordelend en ken ik bel christenen waarvan ik alleen maar weet dat ze gelovig zijn omdat ze niet konden afspreken vanwege een kerkdienst waar ze heen wilden.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2016, 22:54
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Er zijn mensen hier die vinden dat iedereen atheïst moet zijn of dat geloven in een god superachterlijk is en nog wat van die variaties, dus zo gek vind ik dit topic eigenlijk niet bedacht
Ik vind zulk soort atheisten net zo vervelend als opdringerige christenen. Ik geloof niet, ben ook niet zo opgevoed, maar ken zat mensen die wel gelovig zijn en veel daarvan zijn superchill. Zo lang een geloof persoonlijk is voor iemand en ze niet proberen anderen te veranderen vind ik 't prima.
Oud 21-04-2016, 22:55
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik vind Elin3 trouwens een van de minst veroordelende mensen op dit forum, maar dat zal vast wel aan mij liggen.
Oud 21-04-2016, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Ik vind zulk soort atheisten net zo vervelend als opdringerige christenen. Ik geloof niet, ben ook niet zo opgevoed, maar ken zat mensen die wel gelovig zijn en veel daarvan zijn superchill. Zo lang een geloof persoonlijk is voor iemand en ze niet proberen anderen te veranderen vind ik 't prima.
Je weet dat die mensen er ook zijn zonder dat ze opdringerig zijn of zelfs maar hun mening ventileren, zelfs als er om gevraagd wordt?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2016, 22:58
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Je weet dat die mensen er ook zijn zonder dat ze opdringerig zijn of zelfs maar hun mening ventileren, zelfs als er om gevraagd wordt?
Ja, daarom zeg ik ook 'zulk soort atheisten'.
Oud 21-04-2016, 23:16
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Probeer je nou jouw niet-opdringerigheid aan anderen op te dringen? Mag je niet zelf weten hoe opdringerig je bent over je wereldbeeld?
Oud 21-04-2016, 23:39
Holland Oates
Holland Oates is offline
Dat mag je best zelf weten, maar dan mag ik ook bepalen dat ik dat strontvervelend vind.
Oud 21-04-2016, 23:40
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Raar topic
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Ok bedankt
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 05:37
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Raar topic
Dit. En dat Eline tof is en openminded en relaxed is en dat ik me niet kan herinneren dat ij Eline ooit bekrompener vond dan de gemiddelde forumer vanwege haar geloof.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 05:51
Verwijderd
Wat is dit
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 06:01
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat is dit
Dit zijn niet-gelovigen die mij niet tolerant genoeg vinden/ van mening zijn dat zij een betere levensovertuiging hebben dan ik. Dus ik moet me maar aanpassen. Dan hoeven zij in elk geval niet tolerant te zijn richting mij om het feit dat ik geloof
Oud 22-04-2016, 06:44
Verwijderd
Citaat:
Dit zijn niet-gelovigen die mij niet tolerant genoeg vinden/ van mening zijn dat zij een betere levensovertuiging hebben dan ik. Dus ik moet me maar aanpassen. Dan hoeven zij in elk geval niet tolerant te zijn richting mij om het feit dat ik geloof
Je hoeft je van mij aan niemand aan te passen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 07:13
Verwijderd
Citaat:
Ok. En wat voor paupermongool is Mark52 dan?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 07:24
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je hoeft je van mij aan niemand aan te passen.
Behalve dat je eigenlijk toch wel van mening bent dat ik maar beter niet gelovig kan zijn?
Oud 22-04-2016, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Behalve dat je eigenlijk toch wel van mening bent dat ik maar beter niet gelovig kan zijn?
Ja dat vind ik. Ik vind religie onmenselijk en Walgelijk. Maar als jij wil geloven moet je dat zelf weten. Dat is toch niet zo raar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2016, 11:10
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Ja dat vind ik. Ik vind religie onmenselijk en Walgelijk. Maar als jij wil geloven moet je dat zelf weten. Dat is toch niet zo raar?
Hoezo vind je dat walgelijk?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Hoezo vind je dat walgelijk?
Vanwege IS, vanwege kinderprikkende pastoors, vanwege Afrikaanse katholieke geestelijken die homo's willen vermoorden, vanwege de buurman die briefjes met "gaarne niet op de dag des heeren uw was buiten hangen", vanwege de winkeltijdenwetgeving en zondagsopeningen en het tot 12:00 rustgebod, vanwege een stel stenengooiende Palestijnen in de gazastrook, vanwege mongoloïde Israëliërs in Het Beloofde Land, vanwege.....
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 13:02
Verwijderd
En het beste "argument" wat ze tot nu toe hebben is meestal een No True Scotsman.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 13:11
feniks
feniks is offline
Maar de vraagstelling suggereert wel dat wat de uitkomst ook is: het mag. Dus er zit geen verplichting aan vast.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 13:12
Verwijderd
Van mij mag het niet maar ik kan er niets aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 13:17
Carn
Carn is offline
Citaat:
Vanwege IS, vanwege kinderprikkende pastoors, vanwege Afrikaanse katholieke geestelijken die homo's willen vermoorden, vanwege de buurman die briefjes met "gaarne niet op de dag des heeren uw was buiten hangen", vanwege de winkeltijdenwetgeving en zondagsopeningen en het tot 12:00 rustgebod, vanwege een stel stenengooiende Palestijnen in de gazastrook, vanwege mongoloïde Israëliërs in Het Beloofde Land, vanwege.....
Volgens mij zijn dat vooral mongolen die 'in de naam van' lekker de boel verneuken. Laat niet weg dat de betreffende organisaties zich daar een stuk stelliger in mogen opstellen, en dat veel gedachtegoed letterlijk en figuurlijk "niet van deze tijd" is, om nog maar te zwijgen over de het foutief interpreteren van fictie als waarheid.

Maar wat mag dan wel, boeddhisme? (oftewel, een geloof die nadruk legt op spirtuele (zelf)ontwikkeling)? Wat is de graadmeter?
Oud 22-04-2016, 13:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Volgens mij zijn dat vooral mongolen die 'in de naam van' lekker de boel verneuken. Laat niet weg dat de betreffende organisaties zich daar een stuk stelliger in mogen opstellen, en dat veel gedachtegoed letterlijk en figuurlijk "niet van deze tijd" is, om nog maar te zwijgen over de het foutief interpreteren van fictie als waarheid.

Maar wat mag dan wel, boeddhisme? (oftewel, een geloof die nadruk legt op spirtuele (zelf)ontwikkeling)? Wat is de graadmeter?
Ik denk dat in het ideale geval we naar een cultuur streven waar mensen zich niet identificeren met een religie, nationaliteit, ethniciteit, ras, ideologie, seksualiteit e.d. maar leren om voor zichzelf na te denken. Voor een deel zijn we inmiddels al op het goede pad, aangezien racisme, xenofobie en homofobie inmiddels als onacceptabel worden beschouwd. De volgende stap is patriotisme, religie, culturele identiteit en rigide politieke ideologieën in dezelfde categorie scharen.

En als mensen niet voor zichzelf kunnen nadenken zijn er natuurlijk altijd nog topintellectuelen die ze wel kunnen helpen met wat ze moeten denken.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 13:45
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik denk dat in het ideale geval we naar een cultuur streven waar mensen zich niet identificeren met een religie, nationaliteit, ethniciteit, ras, ideologie, seksualiteit e.d. maar leren om voor zichzelf na te denken. Voor een deel zijn we inmiddels al op het goede pad, aangezien racisme, xenofobie en homofobie inmiddels als onacceptabel worden beschouwd. De volgende stap is patriotisme, religie, culturele identiteit en rigide politieke ideologieën in dezelfde categorie scharen.

En als mensen niet voor zichzelf kunnen nadenken zijn er natuurlijk altijd nog topintellectuelen die ze wel kunnen helpen met wat ze moeten denken.
een zelfstandig, weldenkend rationeel mens is het ideale eindproduct. Mij maakt het niet zo heel veel uit hoe je tot dat resultaat komt; als je er anderen maar niet mee lastig valt. Als het dan vervolgens leuk vind om elke zondagmiddag met een groep mensen te filosoferen over -willekeurig spiritueel onderwerp- en lelijke liedjes te zingen of strenge woorden aan te horen dan all the power to you, maar ga niet allerlei regels of gedachtegoed opleggen waar mensen geen behoefte aan hebben; al helemaal niet als het haaks staat op een moderne normen en waarden cultuur.
En dat geldt even goed voor racisten en homofoben. Ik keur het af; maar het staat iemand vrij om er een mening over te hebben; zolang anderen (aka de maatschappij) daar maar niet de dupe van wordt.
Oud 22-04-2016, 13:45
Verwijderd
Citaat:
En hoe zag je dat voor je? Alle religieuze mensen gaan vervolgen en ombrengen? Er straffen op stellen?

Of valt religie de wereld uit krijgen niet onder racisme?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 14:15
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik heb liever van niet
Oud 22-04-2016, 14:16
Verwijderd
eik moet iedereen gewoon nauhatl worden, das de godsdienst van de azteken. bietje mensen offeren, anders komt de zon niet op.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 14:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
eik moet iedereen gewoon nauhatl worden, das de godsdienst van de azteken. bietje mensen offeren, anders komt de zon niet op.
Oud 22-04-2016, 15:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ok bedankt
Oh sorry maar ik vergeet altijd dat jij ook gelooft.

En zo vaak praten we nou ook weer niet!
Oud 22-04-2016, 15:02
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ok bedankt
<3
Oud 22-04-2016, 15:25
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Er zijn ook genoeg mensen die niet geloven die dat allemaal doen...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 15:28
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
nee
Oud 22-04-2016, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Ja de ETA is geloof ik niet echt aan een religie gebonden. De IRA draait er dan wel weer op. En zoals schro al aangeeft is iets als extreem rechts of fascisme al niet meer sociaal acceptabel. Dat is gewoon winst. Nou religie nog marginaliseren. Over niet al te lange tijd hebben we machine learning en dan kunnen we nog veel beter gaan opleiden en ook dat werkt.

Zelfs als iemand een goed christen is dan zit je nog met het probleem van cherry picking.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 15:52
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
En hoe zag je dat voor je? Alle religieuze mensen gaan vervolgen en ombrengen? Er straffen op stellen?

Of valt religie de wereld uit krijgen niet onder racisme?
Ik denk dat je een beetje in de war bent. Mensen kunnen natuurlijk niet voor zichzelf leren denken wanneer ze die vrijheid überhaupt niet hebben. Daar hoort dus ook de vrijheid om domme dingen te denken bij.

De manier om dit te bereiken is door middel van het op gang brengen van een maatschappelijke discussie zoals dat ook bij racisme is gebeurd. Uiteraard zijn er nog Wilderspaupers, en de veel te respectvolle manier waarop er met deze mensen wordt omgegaan geeft al aan dat er ook op dit gebied nog veel moet gebeuren, maar andere vormen van tribaal gedrag kunnen op een gelijkaardige manier worden bejegend als de racisten. Niet door racisme te verbieden of racisten te vervolgen dus, maar door middel van het scheppen van een cultuur waarin racisme onacceptabel is.

Om een ander voorbeeld te geven, vind ik het erg vreemd dat niemand het raar of onwenselijk vindt dat Nederland tegen Duitsland voetbalt, terwijl de meeste mensen het toch vreemd zouden vinden om negers tegen blanken te laten voetballen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 15:58
Verwijderd
Ik vind het raar dat jij dat raar vindt aangezien het uitgebreid onderzocht is.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je een beetje in de war bent. Mensen kunnen natuurlijk niet voor zichzelf leren denken wanneer ze die vrijheid überhaupt niet hebben. Daar hoort dus ook de vrijheid om domme dingen te denken bij.

De manier om dit te bereiken is door middel van het op gang brengen van een maatschappelijke discussie zoals dat ook bij racisme is gebeurd. Uiteraard zijn er nog Wilderspaupers, en de veel te respectvolle manier waarop er met deze mensen wordt omgegaan geeft al aan dat er ook op dit gebied nog veel moet gebeuren, maar andere vormen van tribaal gedrag kunnen op een gelijkaardige manier worden bejegend als de racisten. Niet door racisme te verbieden of racisten te vervolgen dus, maar door middel van het scheppen van een cultuur waarin racisme onacceptabel is.

Om een ander voorbeeld te geven, vind ik het erg vreemd dat niemand het raar of onwenselijk vindt dat Nederland tegen Duitsland voetbalt, terwijl de meeste mensen het toch vreemd zouden vinden om negers tegen blanken te laten voetballen.
Ik denk niet dat religie en racisme vergelijkbaar zijn in deze situatie.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat religie en racisme vergelijkbaar zijn in deze situatie.
Hoezo niet?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 16:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ok, ik vind het natuurlijk niet echt raar in de zin dat ik wel begrijp waarom mensen zo denken. Wat ik wel echt raar vind is dat er zo weinig slimme mensen zoals ik zijn die het debiel vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Ok, ik vind het natuurlijk niet echt raar in de zin dat ik wel begrijp waarom mensen zo denken. Wat ik wel echt raar vind is dat er zo weinig slimme mensen zoals ik zijn die het debiel vinden.
Omdat het niet debiel is natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 16:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Omdat het niet debiel is natuurlijk.
Welles en mijn papa is politie.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2016, 16:06
Verwijderd
Citaat: