![]() |
Tabak, Drugs en Alcohol
Hey ik ben 13 en ik was benieuwd hoe het zou zijn om bovenstaande dingen te doen/gebruiken/drinke/roken. Ikzelf mag van mijn opa en oma gewoon bier en alcohol pakken wanneer ik wil en heb
ook al een keer een sigaret gerookt maar ik vroeg dan af hoe bijvoorbeeld wiet of drugs zou zijn. Geef ff aub dan ook je eigen mining erover zodat ik er wat meer inzicht in krijg |
Lijkt mij dat je daar nog wat te jong voor bent. Het is dan ook niet legaal.
Als je de uitwerking van bepaalde zaken wil weten is google natuurlijk je vriend. Daar kun je allerlei websites vinden waar de werking en evt bijwerkingen staan. Ik kan je natuurlijk niets verbieden maar denk er nog eens goed over na. |
Citaat:
Als je wil dat iemand iets niet doet moet je uitleggen waarom; Alcohol heeft een negatieve invloed op de ontwikkelende hersenen. Daarom is het niet goed voor je om op jonge leeftijd alcohol te consumeren. Het is niet helemaal duidelijk waar de grens ligt, maar 18 lijkt vooralsnog een hanteerbare leeftijd te zijn. Alhoewel ik persoonlijk ernstige twijfels heb het verbieden van de consumptie. De generaties ver voor ons begonnen noodgedwongen of vanuit traditie veel eerder met de consumptie van alcohol en dat zijn onze ouders. Okay; DRINK NIET VOOR JE 18e DUS. |
Zelf ben ik ook nog minderjarig en doe het allemaal :o
Omdat ik het zelf ook doe zou het hypocriet zijn als ik er echt tegen zou zijn om het te doen onder de 18 daardoor begrijp dat je er wel nieuwsgierig bent en terecht omdat het nou eenmaal super leuk is maar ik zou pas gaan drinken/roken/blowen als jij en je vrienden er klaar voor zijn (hopelijk nog niet op je 13e). Wel moet ik het afraden om het op jonge leeftijd allemaal te doen omdat het nu eenmaal slecht voor je is! :s |
Het kan ook voortschrijdend inzicht zijn.
|
Ik vroeg niet aan mensen om te zeggen: Dat mag niet onder 18. ik vroeg hoe het zou zijn en vroeg niet om advies
|
Citaat:
|
Ben zelf ook minderjarig en doe het zelf ook allemaal, roken moet je niet mee beginnen naast nicotine kick voel je er niets van.
Wiet is leuk en ik doe het sowieso elk weekend wel. Je gaat je gewoon heel raar voelen en alles is fk grappig enzo. Maar je kan er ook slechte ervaringen mee hebben dus niet teveel doen ;) |
Die nicotinekick is ook wel weg na een poosje kan ik je uit ervaring vertellen.
|
Ja precies de eerste is wel heel erg en lang
|
Ja, wel 30 seconden.
|
😂😂😂 bij mij hield het Veel langer aan, zo'n 2 min
|
Citaat:
|
Hoi, ik zou zeggen jong maar ik kan niks zeggen want was zelf ook 13 haha.. Ik ben nu 15 (17 augustus 16) maar ik rook gewoon en dat is wel fijn hoor, rook ook wel wiet maar niet dagelijks ben er niet echt verslaafd aan maar vind het wel lekker meestal Amnesia Haze of OG Kush rook het dan wel puur. Drank: lust enkel Bacardi maar dat drink ik niet vaak heel soms. Toen ik 13 blowde ik heel veel elke dag en blowde ik meer dan ik sigaretten rookte maar toen ik 14 werd is het minder geworden gewoon soms maar nog wel roken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14. |