![]() |
The Curious Case of Benjamin Buttons....
Ik wil films zien uit deze categorie die ik nog niet gezien heb. Wat ik heb en zo naar boven komt is:
- Lemony Snicket - Second Hand Lions - Big Fish - ??? Ik weet zeker dat ik er best een boel heb maar moar! |
Is Mr Nobody vergelijkbaar? Ik heb van de film die jij noemt alleen de trailer gezien en nog nooit de hele film (komt nog, ooit).
|
Omg, die heb ik nog steeds niet gezien sorry zoef de haas :bloos:
|
Wat voor categorie is dat dan? :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Forrest Gump heb je vast al gezien :p
|
Citaat:
|
|
Ik zou Button lekker links laten liggen als dat nog kan en Mr Nobody kijken.
Overigens vind ik The Secret Life of Walter Mitty ook wel in dat 'genre' (wat magische / fantasie/drama?) thuishoren. Niet echt een hele boeiende film overigens. Cloud Atlas is ook aardig. Misschien dat je ook wat kan met The Grand Budapest Hotel. Films als Amelie en Eternal Sunshine o/t Spotless Mind passen misschien ook nog in het plaatje. |
The Secret Life of Walter Mitty vond ik wel een hele fijne feelgood film :y
|
The Fall?
Supermooie beelden en ik heb echt zitten janken. IK! JANKEN! Dat zegt wel wat hoor! |
Ik denk echt dat dat soort films mijn lievelings zijn.
Wat is eigenlijk de vrouwelijke vorm van een Peter Pan-complex? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Big Fish.. ik heb bij die begrafenis zitten huilen als een klein kind :cool:
|
Citaat:
|
Quantum Zeno, Vimeo hku project
|
Citaat:
Of misschien wel, maar niet zoals het bij mij zit in elk geval. |
Hoe zit het bij jou? :p
|
Ik ben juist type 'ik kan alles zonder hulp'. Ik bedoel meer: moeite met opgroeien / graag vluchten in fantasie.
|
Oh ja, ook nogal een sufkuttige film, maar The Age of Adaline past ook wel in het rijtje.
|
Waarom zou er een vrouwelijke versie moeten zijn? Peter Pan complex is toch niet per se alleen voor jongens?
|
Citaat:
|
Caroline Enilorac tvp terugvindpost
|
Niet helemaal in t rijtje maar wel een zelfde soort vibe; The World's Fastest Indian
|
Citaat:
|
Leuke film maar heeft weinig met een Button te maken: Wild Tales
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anyway, ik kende de term Elektracomplex nog niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Interessant wel. |
Ik raad deadlock aan: Birdman, Extremely loud & incredibly close, The lovely bones, Hugo. Dezelfde hoeveelheid whismy, magisch realisme en Oscarhonger als Benjamin Button (en ook allemaal even slecht als Benjamin Button, behalve Hugo, die best aardig is).
|
Extremely loud & incredibly close is mooi, maar lang niet zo geweldig als het boek :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet wat je bedoelt met oscarwaardig acteren, maar als dat hengelen naar een Oscar is; dat vond ik juist niet aan de hand in die film. Als het gaat over dat ze erg goed acteren; klopt. |
Citaat:
|
En dat vreselijke vasthouden aan het idee dat het allemaal één shot moet zijn. Waardoor de camera allemaal geforceerde bewegingen moet doen om cuts te verbergen.
|
Oh, maar een echt goede film die misschien in de categorie valt: Synecdoche, New York. <3
En Anomalisa. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat is de vrouwelijke relatie van het Napoleon-complex? |
Citaat:
|
Citaat: