Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2016, 22:00
Verwijderd
Ik wil films zien uit deze categorie die ik nog niet gezien heb. Wat ik heb en zo naar boven komt is:
- Lemony Snicket
- Second Hand Lions
- Big Fish
- ???

Ik weet zeker dat ik er best een boel heb maar moar!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2016, 22:11
Elin3
Elin3 is offline
Is Mr Nobody vergelijkbaar? Ik heb van de film die jij noemt alleen de trailer gezien en nog nooit de hele film (komt nog, ooit).
Oud 25-08-2016, 22:11
Verwijderd
Omg, die heb ik nog steeds niet gezien sorry zoef de haas
Met citaat reageren
Oud 25-08-2016, 22:13
Not for Sale
Not for Sale is offline
Wat voor categorie is dat dan?
Oud 25-08-2016, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Wat voor categorie is dat dan?
Nou die categorie. Waarbij die ene overeenkomst tussen al die films belangrijk is!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2016, 22:35
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Is Mr Nobody vergelijkbaar? Ik heb van de film die jij noemt alleen de trailer gezien en nog nooit de hele film (komt nog, ooit).
Mr Nobody is wel vergelijkbaar ja, maar vooral ook veel beter dan dat zeikerige Benjamin Button
Met citaat reageren
Oud 25-08-2016, 22:36
Abby.
Abby. is offline
Forrest Gump heb je vast al gezien
Met citaat reageren
Oud 25-08-2016, 23:54
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Mr Nobody is wel vergelijkbaar ja, maar vooral ook veel beter dan dat zeikerige Benjamin Button
Na een tijd idd zeikerig.
Oud 25-08-2016, 23:58
Mr Soija
Mr Soija is offline
https://www.tastekid.com/like/The-Cu...enjamin-Button
Oud 26-08-2016, 09:24
Carn
Carn is offline
Ik zou Button lekker links laten liggen als dat nog kan en Mr Nobody kijken.

Overigens vind ik The Secret Life of Walter Mitty ook wel in dat 'genre' (wat magische / fantasie/drama?) thuishoren. Niet echt een hele boeiende film overigens. Cloud Atlas is ook aardig. Misschien dat je ook wat kan met The Grand Budapest Hotel. Films als Amelie en Eternal Sunshine o/t Spotless Mind passen misschien ook nog in het plaatje.
Oud 26-08-2016, 09:46
Elin3
Elin3 is offline
The Secret Life of Walter Mitty vond ik wel een hele fijne feelgood film
Oud 26-08-2016, 09:51
Holland Oates
Holland Oates is offline
The Fall?
Supermooie beelden en ik heb echt zitten janken. IK! JANKEN! Dat zegt wel wat hoor!
Oud 27-08-2016, 22:54
Tigerly
Tigerly is offline
Ik denk echt dat dat soort films mijn lievelings zijn.

Wat is eigenlijk de vrouwelijke vorm van een Peter Pan-complex?
Oud 28-08-2016, 03:16
Verwijderd
Daar staan echt vrij veel vreemde suggesties bij
Met citaat reageren
Oud 28-08-2016, 10:21
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Wat is eigenlijk de vrouwelijke vorm van een Peter Pan-complex?
https://en.wikipedia.org/wiki/Cinderella_complex ?
Oud 28-08-2016, 10:46
Verwijderd
Big Fish.. ik heb bij die begrafenis zitten huilen als een klein kind
Met citaat reageren
Oud 28-08-2016, 11:06
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Big Fish.. ik heb bij die begrafenis zitten huilen als een klein kind
Ik ook. Meerdere keren. Enige goede film van Burton wmb
Met citaat reageren
Oud 28-08-2016, 15:48
Obelise
Obelise is offline
Quantum Zeno, Vimeo hku project
Met citaat reageren
Oud 28-08-2016, 19:59
Tigerly
Tigerly is offline
Nee, dat is het beslist niet.

Of misschien wel, maar niet zoals het bij mij zit in elk geval.
Oud 28-08-2016, 20:59
Not for Sale
Not for Sale is offline
Hoe zit het bij jou?
Oud 28-08-2016, 21:07
Tigerly
Tigerly is offline
Ik ben juist type 'ik kan alles zonder hulp'. Ik bedoel meer: moeite met opgroeien / graag vluchten in fantasie.
Oud 28-08-2016, 22:05
Abby.
Abby. is offline
Oh ja, ook nogal een sufkuttige film, maar The Age of Adaline past ook wel in het rijtje.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2016, 22:12
Verwijderd
Waarom zou er een vrouwelijke versie moeten zijn? Peter Pan complex is toch niet per se alleen voor jongens?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2016, 23:29
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik ben juist type 'ik kan alles zonder hulp'. Ik bedoel meer: moeite met opgroeien / graag vluchten in fantasie.
Dan ben je gewoon een gekkie, want vrouwen moeten hun shit op orde hebben zodat ze voor mannen kunnen zorgen.
Oud 28-08-2016, 23:51
Verwijderd
Caroline Enilorac tvp terugvindpost
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2016, 13:36
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Niet helemaal in t rijtje maar wel een zelfde soort vibe; The World's Fastest Indian
Oud 29-08-2016, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Niet helemaal in t rijtje maar wel een zelfde soort vibe; The World's Fastest Indian
Rofl z'n favoriete film! Van toen in ieder geval. Vaak met hem gekeken <3
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 18:32
Carn
Carn is offline
Leuke film maar heeft weinig met een Button te maken: Wild Tales
Oud 29-08-2016, 18:48
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Waarom zou er een vrouwelijke versie moeten zijn? Peter Pan complex is toch niet per se alleen voor jongens?
Ik stel de vraag omdat er ook een Oeidipus- en een Elektracomplex bestaat.
Oud 29-08-2016, 18:49
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Dan ben je gewoon een gekkie, want vrouwen moeten hun shit op orde hebben zodat ze voor mannen kunnen zorgen.
Vandaar dat ik alleen ben!!
Oud 29-08-2016, 18:52
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Oh, ik ben niet bekend met het Elektracomplex Was zij ook verliefd op papa Agamemnon of is dat alleen omdat ze mama Klytemnestra vermoordde?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 18:55
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Oh, ik ben niet bekend met het Elektracomplex Was zij ook verliefd op papa Agamemnon of is dat alleen omdat ze mama Klytemnestra vermoordde?
Ze wreekte de dood van haar vader door haar moeder te vermoorden. Wordt gezien als de tegenhanger van.
Oud 29-08-2016, 18:58
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ze wreekte de dood van haar vader door haar moeder te vermoorden. Wordt gezien als de tegenhanger van.
Hmja, maar toch. Oedipuscomplex gaat vaker over "man wordt verliefd op zijn moeder" dan over "man vermoordt zijn vader".
Anyway, ik kende de term Elektracomplex nog niet.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 19:11
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hmja, maar toch. Oedipuscomplex gaat vaker over "man wordt verliefd op zijn moeder" dan over "man vermoordt zijn vader".
Anyway, ik kende de term Elektracomplex nog niet.
Elektracomplex gaat in de psychoanalyse ook om meisjes/vrouwen die meer aandacht van hun vader willen.
Oud 29-08-2016, 19:13
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Elektracomplex gaat in de psychoanalyse ook om meisjes/vrouwen die meer aandacht van hun vader willen.
Ahaaaaa.
Interessant wel.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 19:24
Turk February
Turk February is offline
Ik raad deadlock aan: Birdman, Extremely loud & incredibly close, The lovely bones, Hugo. Dezelfde hoeveelheid whismy, magisch realisme en Oscarhonger als Benjamin Button (en ook allemaal even slecht als Benjamin Button, behalve Hugo, die best aardig is).
Oud 29-08-2016, 19:25
Elin3
Elin3 is offline
Extremely loud & incredibly close is mooi, maar lang niet zo geweldig als het boek
Oud 29-08-2016, 19:37
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik raad deadlock aan: Birdman, Extremely loud & incredibly close, The lovely bones, Hugo. Dezelfde hoeveelheid whismy, magisch realisme en Oscarhonger als Benjamin Button (en ook allemaal even slecht als Benjamin Button, behalve Hugo, die best aardig is).
Doe 's even normaal. Birdman is fantastisch en lijkt in niks op Benjamin Button.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 19:47
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Doe 's even normaal. Birdman is fantastisch en lijkt in niks op Benjamin Button.
Birdman is irritant. Knap gefilmd, maar het script is een bende. Plus on-the-nose dialogen en acteurs die allemaal ontzettend Oscarwaardig aan het Acteren zijn. Nee, bedankt.
Oud 29-08-2016, 19:49
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Birdman is irritant. Knap gefilmd, maar een waardeloos script. On-the-nose dialogen door acteurs die allemaal ontzettend Oscarwaardig aan het Acteren zijn. Nee, bedankt.
Ik VIND birdman allesbehalve irritant
Ik weet niet wat je bedoelt met oscarwaardig acteren, maar als dat hengelen naar een Oscar is; dat vond ik juist niet aan de hand in die film. Als het gaat over dat ze erg goed acteren; klopt.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 20:00
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik VIND birdman allesbehalve irritant
Ik weet niet wat je bedoelt met oscarwaardig acteren, maar als dat hengelen naar een Oscar is; dat vond ik juist niet aan de hand in die film. Als het gaat over dat ze erg goed acteren; klopt.
Ik wil ze niet beschuldigen van hengelen, maar het is een bepaalde stijl van Acteren met een hoofdletter, die me op de zenuwen werkt. Of misschien ben ik te streng, het is immers alweer twee jaar geleden dat ik 'm zag. Wat ik nog wel goed weet is dat die dialogen de hele tijd op bepaalde ideeën over kunst zaten te hameren. Misschien is het daarom dat ik de acteurs irritant begon te vinden.
Oud 29-08-2016, 20:07
Turk February
Turk February is offline
En dat vreselijke vasthouden aan het idee dat het allemaal één shot moet zijn. Waardoor de camera allemaal geforceerde bewegingen moet doen om cuts te verbergen.
Oud 29-08-2016, 20:11
Turk February
Turk February is offline
Oh, maar een echt goede film die misschien in de categorie valt: Synecdoche, New York. <3

En Anomalisa.
Oud 29-08-2016, 20:17
Carn
Carn is offline
Citaat:
behalve Hugo, die best aardig is
Voor een matige film is het inderdaad best aardig; ik had zelf liever gewoon een film over Méliès gezien; zonder slechte 3D-CGI en zonder de rotkop van Asa Butterfield.
Oud 29-08-2016, 20:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
En dat vreselijke vasthouden aan het idee dat het allemaal één shot moet zijn. Waardoor de camera allemaal geforceerde bewegingen moet doen om cuts te verbergen.
Mjah, ik weet niet wat ik daar van moet vinden. Ik heb me daar persoonlijk geen moment aan gestoord en het heeft zeker wel een bepaald, dwingend effect. Maar ik heb meer mensen gehoord die daar weinig mee kunnen. Ik vond het wel passen bij de theater-thematiek; en voor de acteurs is het ook eens wat anders.
Oud 29-08-2016, 20:25
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Voor een matige film is het inderdaad best aardig; ik had zelf liever gewoon een film over Méliès gezien; zonder slechte 3D-CGI en zonder de rotkop van Asa Butterfield.
Ja, en ik had in plaats van American Hustle liever gewoon Boogie Nights gezien, maar je kunt niet alles hebben.
Oud 29-08-2016, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Misschien omdat dat meer expliciet te maken heeft met relaties tussen sekses

Wat is de vrouwelijke relatie van het Napoleon-complex?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 20:28
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Mjah, ik weet niet wat ik daar van moet vinden. Ik heb me daar persoonlijk geen moment aan gestoord en het heeft zeker wel een bepaald, dwingend effect. Maar ik heb meer mensen gehoord die daar weinig mee kunnen.
De long take is de laatste jaren een soort verplicht nummer geworden voor regisseurs die hun virtuositeit willen bewijzen, i.p.v. een functioneel vertelmiddel zoals Welles, Spielberg en Scorsese hem gebruikten. Als stijl zo opzichtig wordt, haak ik doorgaans af.
Oud 29-08-2016, 20:32
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik wil ze niet beschuldigen van hengelen, maar het is een bepaalde stijl van Acteren met een hoofdletter, die me op de zenuwen werkt. Of misschien ben ik te streng, het is immers alweer twee jaar geleden dat ik 'm zag. Wat ik nog wel goed weet is dat die dialogen de hele tijd op bepaalde ideeën over kunst zaten te hameren. Misschien is het daarom dat ik de acteurs irritant begon te vinden.
Ik snap dat je de personages irritant vindt in die film (en ik vond dat irritante juist heel grappig) maar de acteurs, nee Anyway, let's agree to disagree dan maar.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 20:33
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Oh, maar een echt goede film die misschien in de categorie valt: Synecdoche, New York. <3

En Anomalisa.
Anomalisa vond ik wel interessant ja. Die andere moet ik nog steeds zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten